Всеукраїнський конкурс "Учитель року" як професійне змагання кращих педагогів України, був започаткований на виконання Указу Президента України від 29 червня 1995р. № 489.
Основними завданнями Конкурсу є:
піднесення ролі вчителя в суспільстві та підвищення престижу вчительської професії;
привернення уваги місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, громадськості до проблем освіти;
сприяння інноваційній діяльності в системі загальної середньої освіти;
удосконалення фахової майстерності вчителів, стимулювання творчого самовдосконалення педагогів;
популяризація педагогічного досвіду.
Організацію Конкурсу та методичне забезпечення конкурсних випробувань всеукраїнського третього (заключного) туру здійснює Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України (далі Інститут інноваційних технологій і змісту освіти).
Конкурс проводиться в п'яти номінаціях з предметів інваріантної частини навчальних планів, які щорічно визначаються Центральним оргкомітетом конкурсу та затверджуються рішенням колегії Міністерства освіти і науки України, в три тури:
перший (І) тур - районний (міський);
другий (ІІ) тур - обласний (у Автономній Республіці Крим - республіканський, у містах Києві та Севастополі - міський);
третій (заключний) тур - всеукраїнський.
На відбірковому етапі третього (заключного) туру конкурсу, в кожній номінації, фахове журі із 27 представників кожного регіону України обирає 12 учасників для наступного етапу змагання.
На фінальному етапі третього (заключного) туру визначаються 4 лауреати та 1 переможець всеукраїнського конкурсу "Учитель року" в кожній номінації окремо.
Учасниками Конкурсу можуть бути вчителі - громадяни України, які мають відповідну фахову освіту, викладають у школі предмет заявленої номінації та мають стаж педагогічної роботи не менше 5 років. Участь вчителів у Конкурсі здійснюється на добровільних засадах.
Реєстрація учасника всеукраїнського (заключного) туру Конкурсу здійснюється за умови подання ним повного комплекту матеріалів, що містить:
1. Заяву на ім'я голови Центрального оргкомітету про участь у конкурсі;
2. Лист-представлення Міністерства освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій;
3. Висновок відповідного інституту післядипломної педагогічної освіти щодо педагогічної та методичної діяльності конкурсанта;
4. Презентацію та опис досвіду;
5. Матеріали з досвіду власної роботи (розробки уроків, позакласних заходів на електронних носіях);
6. Анкету встановленого зразка;
7. Фотографії.
Традиційний конкурс педагогічної майстерності - це не тільки серйозне творче випробування для вчителів. Його проведення сприяє ефективному розвитку вітчизняної системи шкільної освіти, широкому втіленню в практику цікавих методів і підходів до викладання. Конкурс допомагає краще зрозуміти й усвідомити значущість професії вчителя в житті країни та для її майбутнього. |