Мета: визначити причини і перебіг хрестових походів для історії Середньовіччя; пояснити зміст термінів і понять «хрестові походи», «паломництво», «духовно-рицарські ордени», «дож»; розвивати вміння учнів розкривати причинно-наслідкові зв'язки між подіями; сприяти вихованню в учнів негативного ставлення до загарбницьких війн, незалежно від гасел, під якими вони відбуваються.
ПЛАН:
1. Причини хрестових походів. Перший хрестовий похід.
2. Держави хрестоносців на Сході. Духовно-рицарські ордени.
3. Другий, Третій та Четвертий хрестові походи.
Бесіда за запитаннями:
1. Які християнські святині були зосереджені в Єрусалимі?
2. Визначте за картою: під чиєю владою перебував Єрусалим на кінець XI ст.?
3. Чому заклики християнської церкви мали велике значення для Середньовічної Європи?
Хрестові походи — це військові експедиції, які організовував західний християнський світ проти мусульман. їх метою було завоювання Єрусалима і Палестини. Загалом від 1095 до 1291 рр. було здійснено вісім хрестових походів до Святої Землі. Для того щоб зрозуміти, чому розпочалися хрестові походи, необхідно з’ясувати, яким був християнський світ наприкінці XI ст. Завдяки реформам папи Григорія VII католицька церква мала великий вплив на європейські справи. Заклик, що лунав із Риму від папи, вважався обов’язковим для всіх католиків. Європейське лицарство перебувало в досить складній ситуації. Право майорату (першості в успадкуванні) спричиняло те, що маєток феодала успадковував лише його старший син, а молодші змушені були самі шукати засоби до існування. Безземельні лицарі, що грабували та влаштовували криваві війни зі слабшими сусідами, перетворилися на справжнє лихо. Вільних земель на цей час у Європі вже не було, а працювати чи торгувати вважалося для лицаря ганьбою.
Протягом семи років європейські країни потерпали від голоду, епідемій чуми та інших хвороб. До цього додалися незвично суворі зими і повені 1089—1094 рр. Серед людей стали поширюватися чутки про наближення кінця світу. Усі чекали Божої кари за свої гріхи та були готові спокутувати їх паломництвом до Святої Землі або отримати спасіння іншим подвигом за віру. Паломники, що поверталися з Єрусалима, відвідавши Гроб Господній (місце поховання Ісуса Христа), розповідали про переслідування християн турками-сельджуками. Із цих повідомлень народилася ідея особливого паломництва — війни за Христа і визволення Гробу Господнього з-під влади невірних. Постійні напади сельджуків зробили небезпечними шляхи, якими пересувалися християнські паломники до Святої Землі. Візантійський імператор Олексій І Комнін звернувся з проханням про допомогу до Папи Римського. Заклик імператора було почуто. 27 листопада 1095 р. впівденно-французькому місті Клермон відбувся великий церковний собор. Після його завершення папа Урбан II звернувся з промовою до великого натовпу селян, міщан і лицарів, які зібралися на майдані. Він закликав усіх до походу на Схід заради визволення Палестини з-під влади невірних і повернення християнам Гробу Господнього. Усім визволителям Святої Землі папа пообіцяв спокутування гріхів.
«Нехай стануть віднині воїнами Христа,— промовив Урбан II,— ті, хто раніше були грабіжниками. Нехай справедливо б’ються з варварами ті, хто раніше воював проти братів і родичів». До того ж папа згадав про багату здобич, що чекає на Сході.
«Так хоче Бог!» — повторював натовп папські слова, які проповідники поширили всією Європою. У Франції, Німеччині, Італії люди нашивали на свій одяг хрести, називаючи себе паломниками, а свій похід —паломництвом, або священним шляхом. Набагато пізніше ці походи до Святої Землі дістали назву хрестових, а їхніх учасників почали називати хрестоносцями.
Перший хрестовий похід тривав протягом 1096—1099 рр.
Робота з термінами і поняттями:
Паломництво— мандрівка віруючих до місць, що відзначаються особливою святістю. Назва виникла від звичаю паломників привозити з Палестини пальмові гілки.
2. Держави хрестоносців на Сході. Духовно-рицарські ордени.
3. Другий, Третій та Четвертий хрестові походи.
Робота з термінами і поняттями:
Дож— глава Венеціанської чи Генуезької республіки; обирався довічно.
ВИСНОВОК:
Хрестові походи стали справжньою епохою в історії Середньовіччя, яка тривала два століття. Незважаючи на те, що хрестові походи завершилися поразкою, їхній перебіг мав значний вплив на внутрішнє життя тогочасної Європи, став проявом зовнішньої колонізації європейців, містив багато повчального й багато в чому змінив обличчя Середньовічної Європи.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: § 12підручника. Читати, переказувати, відповідати на запитання. Працювати з атласом, контурною картою. Вивчити головні дати, події, поняття.
ПИСЬМОВО: 1. Написати конспект у робочий зошит опрацьовуючи параграф підручника.
2. Підготувати матеріал на тему: «Дитячий хрестовий похід».
3. Написати есе на тему: «Яку роль у світовій історії відіграли Хрестові походи».
Домашнє завдання: $18. читати, переказувати, відповідати на питання. Працювати з атласом. Вивичти головні дати, події. Зовнішня та внутрішня політика князів: Я. Осмомисла та Р. Мстиславича.
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - Неділя, 17.01.2021, 18:19
18.01. вівторок. фізика. Вивчити параграф 25 - дати відповіді письмово на запитання в кінці параграфа, ст.111,112 -письмово. zoom - ідентифікатор- 6500663950, пароль - 8fLatM Самостійна робота з теми «Густина речовини»1 варіант1. Щоб знайти густину речовини, потрібно (1 бал)а) Об’єм тіла поділити на його масуб) Масу тіла помножити на його об’ємв) Масу тіла поділити на його об’єм 2. Одиницею вимірювання густини речовини вМіжнародній системі одиниць (СІ) є (1 бал)а) г/см3 б) т/см3 в) г/м3 г) кг/м3 3. Формула для обчислення маси має вигляд: (1 бал)а) б) в) г) 4. Що має більшу масу при однаковому об’ємі, щодорівнює 2 м3: свинець (ρс = 11,3 г/см3) абомідь (ρм = 8,9 г/см3)? (1 бал)а) Свинецьб) Мідь в) Масиоднакові 5. Маса тіла об'ємом 5 м3 дорівнює 1000кг. Яка густина речовини, з якої виготовлено тіло?(2 бали) 6. Який об’єм прісної води взяли з собою моряки, якщопісля навантаження всіх бочок маса судна збільшилася на 6 т? Масу бочок не враховувати.(3 бали) 7. Обчисліть масу алюмінієвого циліндра, зануреногов мензурку з водою. (3 бали) Самостійна робота з теми «Густинаречовини»2 варіант1. Густина речовини – це фізична величина, якадорівнює (1 бал)а) Відношенню маси тіла до його об'ємуб) Добутку маси тіла на його об'ємв) Відношенню об’єму тіла до його маси 2. Якою буквою позначають густину речовини? (1 бал)а) m б) V в) t г) ρ 3. Формула для обчислення об’єму має вигляд: (1 бал)а) б) в) г) 4. Що має меншу масу при однаковому об’ємі, щодорівнює 2 м3, мармур густиною 2700 кг/м3 або цеглагустиною 1800 кг/м3? (1 бал)а) Маси однаковіб) Мармурв) Цегла 5.Деталь об'ємом 20 см3 має масу 200 г. Якагустинаматеріалу, з якоговона виготовлена? (2 бали) 6. Брусок із сухої сосни має масу 880 г. Визначтейого об’єм та запишіть відповідь у м3.(3 бали)
Географія 18.ю01.2021 ТЕМА: Природні зони материка. Найвідоміші обьєкти Австралії, віднесені до Світової спадщини ЮНЕСКО.
Д/З: переглянути відео та підготуватися до письмового опитування за матеріалами відео, читати переказувати параграф 24, 25 письмово відповідати на питання.
18 січня ГЕОМЕТРІЯ Тема уроку :Нерівність трикутника Опрацювати відео та вирішити завдання: Периметр трикутника=28 см. Чи може одна з його сторін дорівнювати: 13 см, 14 см, 15 см? https://www.youtube.com/watch?v=JEhZiGZTlJE