§40 (чит., відповідати на питання усно). Виконати дослідницький практикум ст.176, записатисвої спостереження (виконати та надіслати до 24.03. -25.03. на адресу lena151190@i.ua або вайбер 0972554284). переглянути:
§41 (чит., відповідати на питання усно) переглянути:
§42 (чит., відповідати на питання усно). Виконати завдання №5 ст.187. (виконати та надіслати до 26.03. на адресу lena151190@i.ua або вайбер 0972554284)
Переглянути.
Додано (24.03.2020, 20:46) --------------------------------------------- 5клас §43 (читати, відповідати на питання усно). Виконати завдання №5 ст.193. §44 (читати, відповідати напитання усно). Виконати завдання №6 ст. 199. Скласти кросворд §40, §41, §42, §43,§44 (на вибір) (виконати та надіслати до 30.03. на адресу lena151190@i.ua або вайбер 0972554284)
Для каждого нового урока создавайте новый пост. Видеоматериалы представляйте при помощи кнопки YouTube (вверху на панели инструментов). Нажмите на нее и вставьте ссылку. Или используйте ВВ-коды [videо] ссылка на видео [/videо]
Додано (14.04.2020, 10:54) --------------------------------------------- 5 клас 14.04.2020. Тема Чинникиживої природи. §45 (читати,відповідати на питання усно) виписати поняття. Переглянути ще раз презентацію до цієї теми та попрацювати з дефектним реченням (презентацію дивіться в групі вайбер) 1. Окрім неживої природи, на будь-який організм впливає … 2. Співіснування організмів різних видів називається … 3. Взаємовідносини організмів, коли вони борються за однакові умови,— це … 4. Серед тварин, окрім рослиноїдних тварин, зустрічається багато … 5. Взаємовигідне співіснування організмів називається… 6. Зв’язок рослин із тваринами, які ними харчуються, називається… 7. Взаємовідносини, за яких один організм завдає шкоди іншому,— це … 8. Лев по відношенню до косулі — … 9. Співіснування, за якого лише один з організмів отримує користь і прицьому не шкодить іншому,— це … 10. Комар по відношенню до людини — … 11. Заєць по відношенню до вовка — … 12. Собака по відношенню до бліх … Надішли на поштуlena151190@i.uaабо на вайбер 0972554284
Додано (14.04.2020, 11:00) --------------------------------------------- 15.04.2020 5 клас 9:00 - природознавство
5 клас 15.04.2020. Тема Екосистеми. §46 (читати,відповідати на питання усно) Екосистема - цесукупність живих організмів, які пристосувались до спільного існування в певному середовищі життя, утворюючи з ним єдине ціле. Одні екосистеми можуть існувати без участі людини, тому називаютьсяприродними (ліс, лука, річки, озера, болото..) Інші екосистеми створює людина – це штучні екосистеми (квітник, акваріум, ставок, сад…) Склад екосистем - виробники – утворювачі органічноїречовини (рослини); - споживачі – споживають готовуорганічну речовину (переважно тварини); - Руйнівники – організми, що перетворюютьорганічні рештки в неорганічні (гриби, бактерії…). Зробити доповідь на тему : 1) «Користь природних екосистемдля людини.» або 2) «Користь штучних екосистем длялюдини.» Надішли на поштуlena151190@i.uaабо на вайбер 0972554284
Додано (20.04.2020, 19:01) --------------------------------------------- 21.04.2020 5 клас 11:00 - природознавство
Ідентифікатор 6695084499
пароль 0iQJMm
Додано (21.04.2020, 19:54) --------------------------------------------- Переглянути §35-46. Підготуватися до ТО. 22.04.2020
5 клас
9:00 - природознавство
Ідентифікатор 6695084499
пароль 0iQJMm
Додано (22.04.2020, 11:43) --------------------------------------------- Природознавство 5 клас. Тематичне оцінювання на тему: "ПЛАНЕТА ЗЕМЛЯ ЯК СЕРЕДОВИЩЕ ЖИТТЯ ОРГАНІЗМІВ".
1. Тіла живої природи, які ростуть, дихають, розмножуються , живляться називають А) фізичними тілами Б) організмами В) об’єктами 2. Здатність живих істот відтворювати собі подібних називають А) демографічним зростом Б) зростом тіл В) розмноженням 3. Здатність організмів реагувати на зміну умов оточуючого середовища це А) подразливість Б) рухливість В) пристосованість . 4. Тварини живляться А) готовими органічними речовинами Б) самі виробляють органічні речовини і ними живляться В) відібраними органічними речовинами у інших тварин 5. До холоднокровних тварин належать А) птахи, звірі,риби Б)риби, жаби,гадюки В) птахи, жаби, комахи 6. Дихання це А) здатність організмів відтворювати собіподібних Б) процес поглинання і засвоєння речовин їжі В) процес, під час якого під дією кисню розщеплюються органічні речовини. 7. За допомогою чого тварини орієнтуються в навколишньому середовищі А) легені, зябра Б) шлунок В) очі, ніс, вуха 8. Ведмідь,свиня – цих тварин називають А)всеїдні Б)м’ясоїдні В) рослиноїдні 9.Будова шапинкового гриба А) грибниця, ніжка, шапинка, плодове тіло Б) грибниця, шапинка В) ніжка, шапинка, плодове тіло 10. До їстівних грибів відносяться А)бліда поганка, пантерний Б)червоний, мухомори В)маслюки, лисички 11. Зміни, що повторюються у природі з дня на день, з року в рік ( через певні проміжкичасу ) називають А) сезонними Б) періодичними В) добовими 12. В якому ряду перелічені всі середовища, в яких живуть організми А) водне, підземне,повітряне Б) водне, грунтове,наземне В) водне, наземно –повітряне, грунтове 13. Вкажіть ряд, де перелічені тільки мешканці грунту А) мікроорганізми,гриби, черви, зайці, личинки комах Б) мікроорганізми,гриби, кріт, метелики, землерийки В) мікроорганізми, гриби,кріт, черви, личинки комах 14. Організми,що мешкають на спільній території, взаємодіють між собою і середовищем життя утворюють А) біосистему Б) екосистему В) агросистему 15. Водосховище – це екосистема, яка належить до групи екосистем А) природних Б) штучних В) експериментальних 16. Виберітьряд, де перелічені тільки об’єкти природних екосистем А) парк,ліс, поле ,луг Б) ліс,річка, луг, болото В) сад,луг, річка, болото 17. Одну із груп організмів в екосистемі називають руйнівниками. До них належать А) мікроорганізми і гриби Б) тварини В) рослини 18. Виберіть ряд, у якому перелічено чинники неживої природи А) повітря, вологість,мікроорганізми Б) температура,освітлення, висота над рівнем моря, бактерії В) температура, освітлення,вологість, повітря 19. В екосистемі утворювачами називають А) рослини Б)мікроорганізми і гриби В) тварини 20. Виберіть ряд, де перелічені тільки об’єкти штучних екосистем А) парк,ліс, поле, луг Б) парк,сад, акваріум, квітник В) ліс,річка, луг, болото. 21. Чинники живої природи -це__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 22. Харчові зв’язки –це___________________________________________________________________________________________________________________________________
ВИКОНАТИ ТА НАДІСЛАТИ lena151190@i.ua або на вайбер 0972554284
Сьгодні в ZOOM ми переглянули тему ""Людина - частина природи. Зміни в природі." Вплив людини на природу стає дедалі помітнішим. Усвідомивши це, людина багато чого робить для збереження природи. Великі масиви зелених насаджень, квітники, родючі поля, зарибнені ставки, зоопарки - це позитивний вплив людини на природу, та, на жаль, цього не досить. А також усі тіла природи зазнають змін під впливом Сонця, води, вітру. І хоча гори видаються незмінними, насправді постійно відбуваються явища, що так чи інакше змінюють їх. Проте в природі трапляються і раптові зміни - це повені, виверження вулканів, землетруси.
Д/з Прочитати §47 (читати,відповідати на питання усно)
Унаслідок діяльності людини у природі відбувається багато змін. Серед них є такі шкідливі, що змушують людство задумуватися над тим, як їх не допустити або принаймні зменшити негативні наслідки цих змін. Негативним змінам у природі дали загальну назву екологічні проблщщеми. Нині природа потребує захисту й охорони від забруднення води, повітря, ґрунту, зменшення різноманітності організмів. Якщо кожен усвідомить свою відповідальність за екологічні негаразди і буде робити все залежне від нього для збереження природи, то екологічного лиха не станеться. Отож розпочнімо із себе.
Д/з §48 (читати,відповідати на питання усно) Намалювати малюнок на тему: "Збережемо природу разом" або "Екологія моєї місцевості."
Додано (05.05.2020, 14:31) --------------------------------------------- 05.05.2020р. 5 клас Природознавство Тема: "Охорона природи. Червона книга України"
Червона книга України. Ви розглянули різні екосистеми і зрозуміли, що живі організми тісно пов’язані між собою. Навіть ті комахи, яких ми називаємо шкідниками і не вболіваємо за їхнє існування, мають право на життя. Якщо їх не стане, комахоїдним птахам забракне корму. Кожен із видів рослин чи тварин повинен зберегтися на Землі.Один вид може налічувати мільйони особин. За нього вчені спокійні — йому не загрожує зникнення. Але для багатьох видів ця загроза реально існує. Тому були створені Червона книга України «Тваринний світ» і Червона книга України «Рослинний світ» Мета заснування Червоної книги — поліпшення охорони рідкісних та таких видів рослин, тварин, грибів, що перебувають під загрозою зникнення.
Перегляньте відео. Д/з §48 (читати,відповідати на питання усно) Доповідь "Червона книга України" (описати одну рослину або тварину)
Додано (06.05.2020, 14:52) --------------------------------------------- 06.05.2020р. 5 клас Природознавство
Тема: "Заповідники, заказники, національні парки та їхнє значення"
У державі важливою справою є створення природоохоронних територій — заповідників, заказників, національних парків тощо.В Україні існує 20 заповідників, 303 заказники, 17 національних природних парків. Заповідники — природоохоронні території, створені для збереження видів живих організмів та виконання наукових досліджень. Заказники. У заказниках здійснюють охорону певної ділянки екосистеми, наприклад, ділянки зростання рідкісних рослин чи мешкання якогось виду тварин. Кожна область України має свої заказники. Національні природні парки. Це мальовничі куточки природи, призначені для ознайомлення жителів країни з її видатною природною спадщиною. У парках вдається краще зберегти рослини, тварин, гриби.
Перегляньте відео. Д/з §50 (читати,відповідати на питання усно)
Додано (12.05.2020, 17:15) --------------------------------------------- 5 клас Природознавство Підготувати доповідь на тему "Заповідник України".
Додано (19.05.2020, 14:44) --------------------------------------------- 5 клас ПРИРОДОЗНАВСТВО
Підготуватися до тематичного оцінювання.
Переглянути §47-50.
20.05.2020р. ZOOM
9:00 - ПРИРОДОЗНАВСТВО.
Ідентифікатор 6695084499 пароль 0iQJMm
Додано (20.05.2020, 15:51) --------------------------------------------- 5 клас ПРИРОДОЗНАВСТВО
Тематичне оцінювання. Хто не був присутнім сьогодні на уроці (на платформі ZOOM), пройдіть тести та надішліть lena151190@ukr.net або на вайбер 0972554284 ЛЮДИНА НА ПЛАНЕТІ ЗЕМЛЯ
1.Які організми забезпечують киснем мешканців нашої планети? А) Гриби; Б) Хижаки; В) Зелені рослини;
2. З якою метою людина втручається у природне середовище? А) щоб збільшити вміст вуглекислого газу в атмосфері Б) щоб покращити своє існування В) щоб зменшити площі лісів
3. Визначте поняття: Червона книга України - А) основний документ, у якому узагальнено матеріали про сучасний стан рідкісних видів рослин,грибів Б) основний документ, у якому узагальнено матеріали про сучасний стан рідкісних видів тварин В) основний документ, у якому узагальнено матеріали про сучасний стан рідкісних видів тварин, рослин, грибів і таких, що перебувають під загрозою зникнення
4. Якими способами держава здійснює охорону природи? А) контролює вміст у повітрі та воді різних речовин Б) видає закони, якими забороняється негативний вплив на природу В) стежить за дотримання встановлених норм
5. Продовжи речення: Мета заснування Червоної книги - А) поліпшення охорони рідкісних рослин Б) поліпшення охоронирідкісних тварин В)поліпшення охорони рідкісних і таких видів рослин, тварин, грибів, що перебувають під загрозою зникнення.
6. Серед запропонованих оберіть негативний чинник впливу людини на природу А) Насадження дерев Б.) Вирубка лісів В) Створення природоохоронних територій
7.Що з наведених прикладів природного середовища необхідне для життя людини? А) Вода Б) Повітря В) Безперешкодний доступ до сайту YouTube
8. Людина - це частина живої природи? А) Так! Б) Ні! В) Не має жодної правильної відповіді
9. Виберіть правильні твердження А) людина є частиною природи і тісно з неюпов′язана Б) своєю діяльністю людина значно впливає на природу В) природа змінюється під дією природних чинників Г) всі твердження правильні
10. Що таке екологічні проблеми? А) будь-якізміни навколишнього середовища Б) негативні зміни в природі, які виникають в результаті діяльності людини В) позитивні зміни в природі, які виникають в результаті діяльності людини Г) всі відповіді вірні
11. Зміни і руйнування грунтів відбувається А) під впливом природних чинників Б) в результаті людської діяльності В) обидві відповіді правильні Г) обидві відповіді неправильні
12. Зміни у природі, які відбуваються раптово, зумовлені А) вітром Б) повенями В) виверженням вулканів Г) землетрусами
13. Джерела забруднення навколишнього середовища А) промислові відходи Б) пожежі В) зелені насадження Г) сміттєзвалища
14. Виберіть види природоохоронних територій А) заповідники Б) заказники В) плодові сади Г) національні парки
15. Чи погіршує господарська діяльність людини склад води, повітря, грунтів? А) Так Б) Ні
16. Екологічні проблеми - це порушення стану ... А) повітря, води,ґрунтів Б) тваринного світу В)рослинного світу Г) усі відповіді правильні
17. До червоної книги України входять такі тварини: А) жаба,корова, кінь Б) рись, зубр, борсук В) свиня,курка, гуска.
18. Природоохоронні території, на яких дозволено організований туризм і навчальні екскурсії: А) національні природні парки Б) заповідники В) заказники
19. «Асканія-Нова», Карпатський,Кримський, Чорноморський – це заповідники ….. А) Росії Б) України В) Америки
20. Скільки в Україні заповідників? А) 7 Б) 15 В) 20