.4.Електротехнічні роботиУрок 24.Поняття про квартирну освітлювальну мережу. Побутові електроприлади. Поняття про автоматичний захистмета уроку:Засвоєння знань про побутову освітлювальну мережу, побутові електроприлади, їх види і призначення, правила безпечної праці.Обладнання:електромонтажні інструменти (кусачки бокові, плоскогубці, круглогубці, викрутка); патрон, лампа, вимикач, вилка, проводи, деталі для закріплення арматури.
Хід урокуII.Актуалізація життєвого досвіду учнів (методомбесіди з'ясовують питання): 1 .Яке значення, на вашу думку, має електрична енергія в житті людини?2.Що освітлює нашежитло?3. Якими електричнимиприладами ви користуєтесь дома?III.Мотивація навчально-трудовоїдіяльностіНа цьому і на наступних уроках ми будемо вчитись оволодівати основамиелектротехнічних робіт, що дасть змогу не лише здійснювати ремонт побутової електротехніки в домашніх умовах, але й в майбутньому виготовляти об'єкти праці з електричними пристроями.IV.Повідомленнятеми, мети, завдань урокуV.Вивчення нового матеріалу. План вивчення.1) освітлювальна.мережа приміщення;2) побутовіелектроприлади;3) автоматичнийзахист.1) Побутоваосвітлювальна мережа призначена для освітлення житлових приміщень і забезпечення електроенергією побутових електроприладів. До цієї мережі входить електропроводка з електроарматурою для вмикання побутових електроприладів.Електроенергію в квартири підводять через квартирний щиток. На ньомувстановлено вимикачі живильних ліній, лічильник електричної енергії, запобіжники. Квартирні щитки встановлюють на стіні біля вхідних дверей або в спеціальній ніші на сходовій клітці.У квартирах обладнана розгалужена мережа. Вона складається з живильнихліній, які розподіляють енергію між стаціонарними і переносними споживачами. Живильні лінії можуть забезпечувати електроенергією окремі частини квартири (кімнату, кухню, коридор та ін.).Стаціонарні освітлювальні прилади (люстри, бра тощо), кухонні вентилятори,електродзвоники приєднують до мережі за допомогою колодок.Інші споживачіелектроенергії (праски, кип'ятильники, електробритви, пилососи, телевізори) вмикають до- освітлювальної мережі через штепсельні розетки, які встановлюють у зручних для цього місцях.Електрична проводка у квартирах може бути схованою і відкритою. У житловихприміщеннях переважно застосовують сховану проводку. Проводи прокладають безпосередньо по стіні до того, як наноситься штукатурка, або в зроблені у штукатурці борозни, які потім замазують, або ж під сухою штукатуркою. Для схованої електропроводки застосовують проводи марок ППВ, АППВ, для відкритої — ППВ, АППВ, ПР, ПРД, ПРГ.Проводи прокладають паралельно стелям, карнизам, дверним і віконнимпрорізам та архітектурним лініям. Електричні проводи, що проходять крізь стіни і перегородки, захищають спеціальними втулками. Розгалужують проводку в спеціальних коробках.Проводи з'єднують, а місця з'єднань захищають ізоляційною стрічкою абоспеціальними ковпачками.Вимикачі розміщують біля входу, причому так, щоб їх не закривали двері.Вимикачі для санітарних вузлів і ванн установлюють поза цими приміщеннями.Штепсельні розетки розміщують переважно на висоті 0,8 м від підлоги. Якщоїх установлюють на висоті 0,3 м і менше, застосовують розетки із захисними пристроями, що закривають гнізда розеток.Квартирні щиткивстановлюють так, щоб циферблат лічильника був на висоті 1,4...1,7 м від підлоги.2) Важко знайти сферу нашого побуту, де б не застосовувалисяелектроприлади. Вони потрібні для підготовки (картоплечистки, тістомісилки, хлібо- та овочерізки, міксери), зберігання (холодильники, морозильні камери) та переробки (соковижималки, соковарки, тертушки) продуктів. Для прибирання приміщення використовують пилосос і натирач підлоги; комфорт у квартирі створюють вентилятори, зволожувачі повітря, кондиціонери та ін. Полегшують працю пральні машини, мікрохвильові печі, посудомийні машини тощо. Дуже широко застосовуються нагрівальні електроприлади.Наша промисловість випускає понад 200 типів побутових нагрівальних електроприладів. За призначенням їхподіляють на п'ять груп:для приготування їжі (плити, жаровні, каструлі, сковороди);для додаткового опалення житлових приміщень (радіатори, рефлектори,конвектори, каміни);для нагрівання рідини (чайники, самовари, кип'ятильники);для особистої гігієни та прасування (праски, прилади м'якого тепла, фени),нагрівальні електроінструменти (паяльники, випалювачі, глянсувачі, вулканізатори).На корпусі електроприладу є технічний паспорт — металева пластинка, на якійзазначено робочу напругу, потужність, номер стандарту, дату випуску і завод-виготовлювач. До кожного побутового електроприладу додається інструкція-паспорт, де зазначаються технічні характеристики, особливості експлуатації, будови та принципу роботи, правила безпечної експлуатації. Побутові електроінструменти[img]file:///C:/Users/1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.jpg[/img]3) До апаратури захисту належать різні запобіжники, реле та ін. Призначеннязапобіжників в електричному колі полягає в тому, що в разі перевантаження в них перегоряє вставна дротина з легкоплавкого сплаву, розривається коло і тим самим вимикається електричний струм. За конструкцією запобіжники бувають пробкові, трубчасті, пластинчасті та ін.Пробкові плавкі запобіжники підбирають залежно від величини навантаження в електричному колі У квартирній електромережі найчастіше використовуютьзапобіжники, плавкавставка яких розрахована на струм 4, 6 або 10 амперів.[img]file:///C:/Users/1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image004.jpg[/img]7.1Рефлексія:Учитель просить кожного учня повідомити:І.Яке призначенняпобутової освітлювальної мережі?2.Які дані електроприладівзазначаються у технічному паспорті?З.Які ви знаєтеприлади автоматичного захисту?дати письмово відповіді на ці запитання
Технології 5,7,8,9 класи https://drive.google.com/drive/folders/1jDhoctIw1keQW1KAg0KVlaBuKSeF81eY?usp=sharing Термін виконання: до 08.05.20 Зворотній зв'язок: abelogurov1971@gmail.com або Viber: +380971207181
Додано (13.05.2020, 17:15) --------------------------------------------- Дублюю завдання для кожного класу окремо та наголошую, що домашні завдання повинні бути надані не пізніше 18.05.2020!!! Технології 5 клас завдання знаходяться на Гугл-диску в папці класу за посиланням
Звертаю увагу,що до 20.05.2020 треба взяти участь в олімпіаді з трудового навчання! Інструкція та паролі для входу для кожного учня окремо знаходяться Гугл - диску у папці класу.
У разі виникнення будь-яких питань зворотній зв'язок: abelogurov1971@gmail.com або Viber: +380971207181
Додано (13.05.2020, 17:16) --------------------------------------------- Дублюю завдання для кожного класу окремо та наголошую, що домашні завдання повинні бути надані не пізніше 18.05.2020!!! Технології 7 клас завдання знаходяться на Гугл-диску в папці класу за посиланням
Звертаю увагу,що до 20.05.2020 треба взяти участь в олімпіаді з трудового навчання! Інструкція та паролі для входу для кожного учня окремо знаходяться Гугл - диску у папці класу.
У разі виникнення будь-яких питань зворотній зв'язок: abelogurov1971@gmail.com або Viber: +380971207181
Додано (13.05.2020, 17:16) --------------------------------------------- Дублюю завдання для кожного класу окремо та наголошую, що домашні завдання повинні бути надані не пізніше 18.05.2020!!! Технології 8 клас завдання знаходяться на Гугл-диску в папці класу за посиланням
Звертаю увагу,що до 20.05.2020 треба взяти участь в олімпіаді з трудового навчання! Інструкція та паролі для входу для кожного учня окремо знаходяться Гугл - диску у папці класу.
У разі виникнення будь-яких питань зворотній зв'язок: abelogurov1971@gmail.com або Viber: +380971207181
Додано (13.05.2020, 17:17) --------------------------------------------- Дублюю завдання для кожного класу окремо та наголошую, що домашні завдання повинні бути надані не пізніше 18.05.2020!!! Технології 9 клас завдання знаходяться на Гугл-диску в папці класу за посиланням
Звертаю увагу,що до 20.05.2020 треба взяти участь в олімпіаді з трудового навчання! Інструкція та паролі для входу для кожного учня окремо знаходяться Гугл - диску у папці класу.
У разі виникнення будь-яких питань зворотній зв'язок: abelogurov1971@gmail.com або Viber: +380971207181