08.11.21 Українська мова Тема. Практична риторика. Добір матеріалу, його систематизація. Мета.познайомитися зіскладниками докомунікативної фази творчої діяльності оратора, пояснити взаємозумовленість теми та мети виступу. 1. Прочитай.
Передумовою успіху оратора є, звичайно, його природні дані, обсяг знань і набутий життєвий досвід. Але навіть найдосвідченішому і найталановитішому промовцю потрібна спеціальна підготовка до виступу. Виділяють такі найважливіші етапи підготовки до кожного публічного виступу: визначення цільової настанови, збирання фактичного матеріалу, систематизація матеріалу і продумування логічної послідовності виступу (складання плану), добір мовних засобів для реалізації задуму, психологічна підготовка до виступу. З цього переліку видно, що підготовка до виступу майже нічим (крім останнього етапу) не відрізняється від підготовки до написання твору чи реферату (тому засвоєння елементів дидактики є, по суті, продовженням усієї системи розвитку мовлення учнів і передусім оволодіння публіцистичним стилем, усною формою якого є більшість видів ораторського мистецтва). Передусім необхідні знання предмета, про який оратор збирається говорити, розуміння теми з усіма питаннями, які слід висвітлити, усвідомлення мети виступу, з'ясування рівня підготовленості слухачів до сприймання змісту. Успіх виступу не можливий без достовірного і переконливого матеріалу. Тому слід ретельно добирати і перевіряти факти, цифри, імена, приклади* дати, цитати. Суттєву роль відіграє і добір способів і засобів унаочнення, що забезпечать сприймання найважливіших положень, висловлених оратором. Систематизуючи факти, оратор намічає послідовність їх використання, складає план виступу. Кожен розгорнутий публічний виступ (промова, лекція, доповідь) являє собою логічне міркування. Тому, по-перше, він повинен складатися з традиційних частин будь-якого роздуму — вступу, головної частини, закінчення, поєднаних у нерозривне логічне ціле. По-друге, як і в усякому роздумі, схема викладу (усієї теми або часткового питання) має передбачати послідовність: теза — аргументи (докази) — висновок. Вступ має на меті привернути увагу слухачів, активізувати їх думку, зацікавити темою. Він має бути коротким і цікавим, хоч форма може бути різною, залежно від теми, змісту, складу слухачів. Бажано почати з якогось цікавого факту, коментування якого забезпечило б перехід до головної частини. У головній (найважливішій!) частині виступу оратор послідовно, відповідно до наміченого плану веде слухачів до розуміння основної ідеї. Виклад матеріалу в головній частині зосереджується навколо кількох найважливіших питань, і тому весь виступ логічно та інтонаційно має поділятися на окремі розділи і підрозділи. Це дозволяє слухачам сприйняти хід думки оратора. У процесі підготовки необхідно передбачати пропорційність, співмірність таких частин. Кінцівка виступу має містити висновки з усього сказаного, виділити основну ідею, поставити завдання, закликати до певних дій (відповідно до виду публічного виступу і його мети). Після докладного продумування плану і композиції оратор здійснює фіксацію майбутнього виступу на письмі. Зробити це можна по-різному: 1. написати повністю текст; 2. підготувати план-конспект, в якому визначити головні питання теми і фактичний матеріал до кожного з них; 3. обмежитися лише планом. Вибір форми письмового запису залежить від самого оратора, від оцінки рівня своєї підготовленості. Для того, щоб у записі можна було легко орієнтуватися, він повинен бути зорово виразним, з використанням легких для сприймання графічних позначок — підкреслень, дужок, виділення кольором тощо. Це дозволить оратору при потребі швидко знайти необхідний матеріал, а, отже, сприятиме його впевненості в собі під час виступу. 2. Подивись і визнач, за допомогою яких засобів оратор зацікавлював слухачів
2. Прочитай теоретичний матеріал зі стор. 63-67. Запиши запитання які виникли. 3. Підготуй і запиши власний "архів" цитат, вислові, приказок прислів'їв, історій з життя до виступу про людину з цікавою долею "Я вибрала долю собі сама..." Л. Костенко. "Архів" надішли на електронну пошту вчителя
Тема: «Транснаціональні корпорації. НТР. Різні моделі ринкового господарства»
Мета: Засвоюємо процес формування транснаціональних корпорацій; роль науково-технічної революції у зміні співвідношення між виробництвом товарів та «виробництвом послуг»; втілення ідей неоконсерватизму і неолібералізму в «рейганоміці» та «тетчеризмі»; проблеми зростання рівня нерівності за останні 30 років. Схарактеризувати сутність соціального ринкового господарства на прикладі «шведської соціальної моделі». Виховуємо активні громадські позиції шляхом озброєння знаннями про сутність сучасного світового соціально-економічного розвитку.
ПЛАН:
1 Транснаціональні корпорації. НТР. Перехід від виробництва товарів до «виробництва послуг»." 2. Рейганоміка. 3.Тетчеризм. 4.Сутність соціального ринкового господарства. Шведська соціальна модель.
Транснаціональна корпорація – корпорація, яка здійснює міжнародне виробництво продуктів і має прямий контроль над своїми іноземними філіями.
«Рейганоміка» - це внутрішньополітичний курс, направлений на стабілізацію соціально-економічної системи в США, який проводився у 1981-1989 рр.
«Тетчеризм» - різновид неоконсерватизму, що базується на ідеалах вільного ринку та сильної державної влади, який здійснювався у Великій Британії з 1979 по 1990рр.
Держава добробуту. Швецька соціальна модель.
Держава добробуту – термін, що узагальнено описує соціальну політику держави, метою якої є надання громадянам низки соціальних послуг (охорона здоров’я, освіта та інші) за рахунок державного фінансування.
Державне фінансування здійснюється за рахунок державного бюджету, який формується за рахунок податків. Сьогодні в Українікожен працюючий сплачує 18% податку + 1,5% військовий збір.
Домашнє завдання: $ 5. читати, переказувати, вивчити основні терміни.
Виконати письмово завдання на стор. 43 підручника (питання: I – 1, 8, 9; II –2.). Можна виконувати на аркуші А4 або презентаціями.
Українська література 09.11.21 Тема.Творчістьмитців-політичних-емігрантів. «Празька школа» в українській літературі та громадському життя. ЄвгенМаланюк – поет-симфоніст Життєвийі творчий шлях письменника, літературного критика (оглядово). Мета. Дослідитиісторичні умови й функціонування української літератури за кордоном, причини другої хвилі еміграції українців, створення «празької школи» української поезії; стисло оглянути творчість представників «празької школи» 1. Повторіть матеріал вивчений минулогу уроку. Виконайте завдання за лінком. Закінчи речення 2. Прочитайте та законспектуйте стор. 83-91 підручника. 3. Самостійна робота за творчістю Євгена Маланюка. Мотиви лірики(виписатиназви творів і цитати до кожного мотиву) 1.Мотивбезмежної любові до рідної землі і такої ж безмежної туги за рідним покинутим краєм (Херсонщиною) . 2.Мотивигострої полеміки з ворогами української свободи. 3.Мотивболю через перекручування рідної історії, науки, культури, тобто-через денаціоналізацію. 4.Мотивболю через продажність, зрадливість, саморуйнування народу і його байдужість до вигнанців. 5.Мотив уславлення величі часів Київської Русі, лицарів Запорожжя. 6.Мотиввідродження здобутків Степової Еллади(еллінського гуманізму) в поєднанні з могутньою силою державницької волі. 7.Мотивтривоги через технократизаціюсуспільства. 8.Мотивуславлення людей багатогранних і цільних(Т.Шевченка, І.Мазепи...). 9.Мотивбезстрашної боротьби за свої ідеали. 10.Мотивкохання до Жінки (еротична й інтимна лірика). 4. Завдання з підготовки до ЗНО. Виконай завдання перейшовши за посиланням (стільки разів, щоб отримати і надіслати вчителю фото з результатом "Чудово, правильне рішення знайдене". Підготовка до ЗНО 5. Прочитати твори "Стилет і стилос", "Уривок з поеми", "Напис на книзі віршів", "Під чужим небом", "Один вечір". Бути готовими працювати з тестами за цими поезіями.
Сообщение отредактировал Ellena - Вівторок, 09.11.2021, 14:08
Домашне задание, английский язык 10.11.2021 Подготовить для обсуждения следующие вопросы What are advantages and disadvantages of distance learning? Self-motivation and self-discipline for achieve own goals. What does it mean "Procrastination" К каждому вопросу написать минимум по пять предложений-высказываний своего видения этих понятий по отношению к себе.