Афіни і Спарта – це два антиподи, які часто протиставляються один одному в літературі і мистецтві. Однак при уважному вивченні можна знайти і безліч схожих рис між ними. Ретельний аналіз даних державних утворень минулого допоможе нам краще зрозуміти, яка форма існування є більш стійкою і життєздатною. Афіни – це столиця Стародавньої Греції та місто-держава, яка почала існування в 15 столітті до нашої ери. Саме звідси почала свою історію сучасна європейська культура. Афіни неодноразово переходили зі складу одних імперій і держав до складу інших, найбільш драматичним стало захоплення цієї території Османської імперією, що сталося в 1458 році.
Спарта – це держава, яка існувала в стародавні часи на території сучасної Греції. Офіційна назва даного утворення – Лакедемон. У часи заснування сама наявність такої протодержави була достатньо прогресивним, оскільки вона володіла розвиненою системою управління і власною ідеологією. Але через відсутність реформ і зупинки в розвитку, територія не змогла втриматися на європейській арені і була поглинена більш сильними сусідами. Таким чином, між найдавнішими державними утвореннями є багато спільного. Як Спарта, так і Афіни являли собою міста, що володіють власною системою управління. Вони вступали в союзи зі своїми сусідами, брали участь у військових походах. У них сформувалися власні принципи існування, які поділялися населенням. Як Спарта, так і Афіни увійшли до складу Римської імперії в 146 році до Нової ери, однак зберегли право на самоврядування. Проте, внутрішній уклад даних державних утворень був абсолютно різним. Афіни – це зразок демократії, де всі рішення проходили схвалення народних зборів. У Спарті влада належала двом царям, які діяли одноосібно. В Афінах люди володіли особистою свободою: як демос (народ), так і аристократи. Рабів було мало, і в основному вони походили з числа народів, які зазнали поразки у війнах. У Спарті всі люди ділилися на рабів (ілотів) і воїнів, що володіли свободою. Афіни подарували світу такі досягнення, як: Олімпійські ігри; філософія; риторика; поезія.
У Спарті відбувалася штучна відмова від даних «надмірностей», змагання напотіху публіці були заборонені. Формально не існувало приватної власності, все належало громаді. Варто зауважити, що загальновідомий принцип скидання слабких немовлят зі скелі існував не тільки в Спарті, а й в Афінах. Час був такий: від нежиттєздатного потомства позбувалися відразу.
Різниця між Афінами від Спартою полягає в наступному:
Економічний лад: У Спарті все населення ділилося на 2 нерівні категорії – ілотів (рабів) і дорійців (вільних громадян). В Афінах були аристократи і демос (вільні люди), а також раби, яких було небагато. Форма правління: В Афінах була давня демократія, в той час, як у Спарті – класична аристократія. Економіка: В Афінах були розвинені такі форми господарства, як садівництво і тваринництво, землеробство, торгівля, реміснича справа. Культурний розвиток: В Афінах будь-який прояв свободи особистості: філософія, поезія, риторика. У Спарті диктувалася повна відмова від всього «зайвого», розкішшю вважалося все, що виходить за рамки природних потреб Домашнє завдання: $26-28. переказувати, відповідати на питання, вивчити дати, події, поняття, імена історичних постатей. Працювати з атласом, контурною картою. Письмово скласти порівняльну таблицю:"Життя афінян та спартанців".
Мета: ознайомити учнів із грецькою колонізацією Середземномор’я та Північного Причорномор’я, розкрити основні напрямки ВГК, визначити її хронологічні рамки; розвивати вміння аналізувати та систематизувати історичний матеріал; працювати з історичною картою, інформативними текстами.
Як вам уже відомо, у Х—VIII ст. до н. е.фінікійські мореплавці-торговці створили колонії на островах Середземного моря, а також на його південному та західному узбережжях. Однак невдовзі в них з’явилися конкуренти — греки. Епіграф уроку «Елліни розселилися на берегах Середземномор’я, як жаби навколо ставка» - грецький вислів.
Уже в VIII ст. до н. е. грецькі міста заснували свої колонії на берегах Апеннінського півострова, розташованого на захід від Греції. Потім, долаючи запеклий опір фінікійців, елліни осіли в західній частині Середземномор’я. Тепер вони могли дістатися до «Стовпів Геракла» (Гібралтарська протока) й далі в Атлантичний океан. Грецькі міста виникли й на єгипетському березі— у дельті Нілу. Звідси до Греції вивозили єгипетський хліб, папірус, лляну полотнину. Єгиптяни перепродавали грекам слонову кістку, пахощі, лікарські рослини та чорношкірих рабів. У Греції казали: «Елліни розселилися на берегах Середземномор’я, як жаби навколо ставка». Період із VIII до VI ст. до н. е. вчені називають часом Великої грецької колонізації. Чому ж десятки тисяч греків залишали рідну Елладу й вирушали до далеких заморських країв?
Робота з термінами:
Велика грецька колонізація (VIІІ-VI ст. до н .е.) — процес заснування грецькими полісами власних поселень на нових землях.
Колонізація—освоєння і заселення нових територій в своїй чи чужій країні.
Діаспора (від грецького — «розсіяння») — частина населення країни, яка перебуває за межами своєї батьківщини.
Робота з картою с.10 Простежте за картою основні напрямки грецької колонізації. Назвіть колонії греків на різних територіях.
Домашнє завдання: $ 29-31. читати, переказувати, відповідати на питання, вивчити основні дати, події, терміни. Працювати з атласом та контурною картою. Виписати у робочий зошит давньогрецькі назви міст сучасної України.
Письмово виконати завдання: 1. Підготувати творчий проєкт "Скарби античної цивілізації на українських землях".
Впр.1 с. 96 вивчити слова Впр.4 с. 97 письмово дати відповіді на запитання Впр.3 с. 96-97 читати і перекладати
Додано (13.01.2021, 21:42) --------------------------------------------- Travelling is the most exciting thing in the world. First of all, it lets us discover the world and to see different countries, experience their cultures and traditions. Moreover, we enrich our knowledge about life in general and particularly about ourselves. Travelling also gives us an opportunity to meet new interesting people, learn new languages and develop our skills. That’s why I’m trying to travel as much as possible.The best trip I’ve ever had in my life was to France. Although it happened two years ago, but I still recall this wonderful time with a great pleasure. I went there with two of my friends and it was really the right decision, because we travelled by coach and the journey took a long time. We were playing cards on the way, singing songs and joking all the time. As we arrived we checked in a hotel not far from the center. We were exhausted but in a good mood.The first day in Paris was fantastic. It was a bus tour around the city called Open Tour. We got on a bus at the nearest stop. It was amazing that it stopped in front of all sights, so we could get off and walk around the most famous places. We took thousands of photos of Eiffel Tower, the Louvre, Arch of Triumph and other monuments. We were impressed by the number of tourists and the beauty of the places we visited. We spent 4 other days in Paris, but this first time our impressions were thrilling.The next days we visited plenty of museums and had some time for small shopping to buy souvenirs. Last evening we went on a small excursion by boat. It was amazing to be on board and to see all the sights again as if they were saying goodbye to us.Thus, it was fantastic time and I hope to come back to Paris one day to get the same marvelous emotions there.
Додано (13.01.2021, 21:43) --------------------------------------------- Прочитати текст
13 січня МАТЕМАТИКА Тема уроку: КООРДИНАТНА ПРЯМА. https://www.youtube.com/watch?v=hANzhHy1jYg Домашнє завдання: Подивитись відео- пояснення нового матеріалу, опрацювати п 34.Вирішити №865,869. Домашнє завдання розмістити у вайбер.
14 січня МАТЕМАТИКА Тема: Протилежні числа. Модуль числа. Д.З. Опрацювати матеріали підручника п.35,36, №892,923. Відео в допомогу https://www.youtube.com/watch?v=2KCW1q5lM7c
Д/З: (підручник, яким користувалися в інтернеті на уроці) читати переказувати параграф 28, малюнок на стор 123 перемалювати у зошит та вивчити, на стор 125 відповідати письмово на питання.
Географія 15.01.2021 ТЕМА: Добовий рух температури повітря.
Д/З: Уважно переглянути відео, задачу з відео переписати у зошит. Читати переказувати параграф 29 (підручник з інтернету), на стор. 131 письмово відповідати на питання.