ТЕМА: Східна (Кримська) війна 1853-1856рр та Україна
Мета: 1.визначити зміст українського питання в контексті європейської міжнародної політики в другій половині XIX ст.; проаналізувати причини, перебіг і результат Кримської (Східної) війни 1853—1856 рр., з'ясувати її вплив на становище в Наддніпрянській Україні, охарактеризувати селянський рух під час Кримської війни; 2.формувати в учнів уміння працювати з документами, історичною картою, термінами й поняттями, уміння аналізувати історичний матеріал, робити висновки, висловлювати власну точку зору; 3.виховати повагу дозалежних селян, до долі українців в тяжких умовах життя.
Дана тема визначається великим впливом, що справила Кримська війна на політичний і військовий розвиток Європи ХIХ ст. Подія допомагає зрозуміти ті механізми, які лежали в основі подальших подій ХIХ ст. Також ця тема являє інтерес з точки зору військової історії; досвід Кримської війни визначив для європейських країн загальні напрямки вдосконалення військової інфраструктури армії, сприяв розробці теоретичних положень концепції бойових дій у територіально віддалених регіонах, що залишається актуальною і в наші дні. У середині XIX ст. Україна знову була втягнута у воєнний конфлікт Російської імперії з Туреччиною, Францією та Англією. Між Росією з одного боку та Османською імперією, а також низкою європейських держав з іншого виникли деякі розбіжності щодо поділу сфер впливу на Чорному морі і на Сході. Цей конфлікт у результаті призвів до збройного протистояння, що отримав назву Кримська війна, коротко про причини, хід військових дій і результати.
Причини війни:
утвердитися на Балканському півострові й на Чорному морі; воєнні дії відбувалися на Дунаї, у басейні Чорногоморя, Криму; Англія і Франція оголосили війну Росії і виступили на боці Туреччини; союзники здійснили бомбардування Одеси (квітень 1854 р.), взяли в облогу Севастополь (жовтень 1854 — серпень 1855 рр.); Росія зазнала поразки. За Паризьким договором (1856 р.) Росія позбавлялася права мати флот і фортеці на Чорному морі, а частина Бессарабії відійшла до Туреччини; ця війна засвідчила відсталість Росії й російської армії, загострила суперечності всередині країни; в Україні розгортається масовий виступ українських селян «Київська козаччина» та рух селянства в «Таврію за волею». Робота з історичною інформацією: • Київська козаччина — масовий селянський рух у Київській губернії 1855 року, спрямований проти національної та соціальної політики російського уряду в Україні. Приводом до селянських виступів стало опублікування під час Кримської війни 1853-1856 рр. царського маніфесту, який закликав формувати народне ополчення і вирушати на війну. Серед селян Київщини почали поширюватися чутки про те, що, записавшись в ополчення (в «козаки»), вони будуть звільнені від кріпосної залежності і одержать поміщицькі землі та майно. Селяни складали списки «вільних козаків», відмовлялися відробляти панщину й виконувати розпорядження місцевої адміністрації, створювали власні виборні органи самоврядування («сільські громади»). На придушення «козаччини» російський уряд кинув регулярні війська. У ряді сіл сталися криваві сутички селян з військами. У квітні 1856 р. почався новий його спалах, що дістав назву «похід селян у Таврію за волею». Приводом до непокори поміщикам і масових утеч селян до Криму стали вперті чутки, які зі швидкістю блискавки поширювалися по селах, про те, що начебто цар закликає поміщицьких селян заселяти зруйновані в час війни місцевості Криму і за це обіцяє їм волю, допомогу і високу поденну плату за казенні роботи. Під впливом цих чуток селяни масово, інколи цілими селами почали зніматися з насиджених місць, забирати все своє, а інколи й панське майно, і рухатися на південь, у «Таврію за волею». У середині XIX ст. російська влада усвідомила, що економісне, соціальне й військове становище імперії, що ґрунтувались на підневільній праці кріпаків, опинилось у глибокій кризі.
Д.З. - $12. САМОСТІЙНО ОПРАЦЮВАТИ : "ОСОБЛИВОСТІ ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ КРАЇНСЬКИХ ЗЕМЕЛЬ".
ПИСЬМОВО ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ - НАПИСАТИ ЕСЕ АБО ЗНЯТИ ВЛАСНИЙ ВІДЕОРОЛИК НА ТЕМУ: "ГЕРОЇ КРИМСЬКОЇ ВІЙНИ". ВИКОНАНІ РОБОТИ ВІДРПАВЛЯТИ МЕНІ НА ЕЛЕКТРОННУ ПОШТУ: melnichuk0980@ukr.net
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - Понеділок, 11.01.2021, 15:20
ТЕМА: КУЛЬТУРА УКРАЇНИ КІНЦЯ 18 - ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ 19 СТОЛІТТЯ.
Мета: охарактеризувати особливості розвитку української культури в кінці XVIII — першій половині ХІХ ст., а також з’ясувати основні досягнення українців у галузі освіти та науки в даний період; розвивати в учнів уміння працювати з документами, таблицями, аналізувати історичний матеріал, робити висновки; виховувати в учнів естетичні смаки й уподобання, вчити їх культури спілкування. Основні події: 1805 р. – відкриття університету в Харкові; 1834 р. – заснування Київського університету; 1848 р. –відкриття кафедри української мови і літератури у Львівському університеті; 1865 р. – відкриття Новоросійського університету в Одесі.
Евристична бесіда 1.Яку політику провадили Російський та Австрійський уряд на українських землях? Як вона могла вплинути на культурний розвиток в Україні? 2.Які політичні та соціально-економічні процеси відбувалися в Україні в пер. пол. ХІХ ст.? Як вонивпливали на розвиток культури? 3.Чи позначився національний рух на розвитку української культури? Головним явищем історичного процесу в
Україні в першій половині ХІХ ст. було українське національне відродження. І перш за все великий вплив воно мало на розвиток української культури: мовознавства, історичної науки,етнографії, літератури, науки, освіти, мистецтва. Але розвиток української культури відбувався за складних умов.
ПЛАН:
1. Якими були умови розвитку української культури в першій половині 19 ст. 2. Які навчальні заклади діяли в українських землях. 3. Кому завдячує своїм становленням українська наука
Експрес-опитування:
1.В яких умовах розвивалася українська культура обумовленого періоду ? 2. Коли було засновано Харківський університет ? 3. Коли було засновано Київський університет ? 4. Коли було відкрито університет в Одесі ? 5. Хто такий В. Каразін, чим уславився ? 6. Хто такий Т. Осиповський, чим уславився ?7. Для чого було створено Київська археографічна комісія ?
Домашнє завдання: 1) § 10-11. Заповнити таблицю. Готуватися до контрольної роботи. 2) Підготувати презентації на тему: "Розвиток музики в кінці XVIII — першій половині ХІХ ст". 3 Підготувати презентації на тему: «Розвиток театру в кінці XVIII — першій половині ХІХст.».
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - Вівторок, 12.01.2021, 15:41
Географія. 11.01.2021 ТЕМА: Машинобудування. Д/З: Чит. переказ пар 28, 29, письмово відповісти на питання після параграфа. Продивитися презентацію та законспектувати основні моменти. Презентація
Любов Телли запрошує вас на заплановану конференцію: Zoom.
Тема: Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними).Елементи органогени.Вуглеводні.Метан як представник насичених вуглеводнів.Гомологія.Гомологи метану, молекулярні і структурні формули та назви гомологів метану. Підключитися до конференціі Zoom https://us04web.zoom.us/j....ENpZz09
Идентифікатор конференції: 752 252 0053 Код доступу: 12345
Тема: Магія науки. Впр.1 с. 93 вивчити Впр.4 с.94 переписати і перекласти слова, письмово дати відповіді на 6 запитань.
Додано (13.01.2021, 22:09) --------------------------------------------- .At present mobile phones have become ingrained in our everyday lives and the majority of people can hardly imagine themselves without cell phones. Is it just a tribute to fashion or a necessity of a modern person?
It isn’t a secret that today many people feel quite helpless if they have left their mobile phones at home. First of all cell phones give us an opportunity to keep in touch with people in any place and in any time (it’s especially important for businesspeople). Besides, modern mobile phones are multi-function: they provide access to the Internet, have various games, cameras, memory sticks, etc.
Nevertheless we can’t deny that mobile phones provoke a range of problems. People have started to see each other less frequently. Mobile communication requires quite a lot of money and people have to control the amount of money on their accounts constantly otherwise at the most inappropriate moment they won’t be able to phone the people they need. But the greatest disadvantage of cell phones is
In my opinion at the present time mobile phones are an integral part of life of any person and we can’t stop it. I personally need it everyday for my work and to keep in touch with my friends and relatives, though I’m aware of its deleterious influence on my health. But I try to avoid idle talks on the phone to reduce the influence of harmful radio waves. I try to find the happy mean.
Додано (13.01.2021, 22:10) --------------------------------------------- Прочитати текст