Тема уроку: Наступ та окупація польськими військами території Західної області УНР. Чортківська офензива.
Мета: Розглянути особливості національно – визвольного руху на західноукраїнських землях, з’ясувати причини поглинання західноукраїнських земель іншими державами. Сприяти формуванню національної самосвідомості учнів, пов’язаної з боротьбою за збереження державної незалежності.
Основні поняття і терміни: ЗУНР, Національна рада, злука, «Чортківська офензива».
І. ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКА НАРОДНА РЕСПУБЛІКА
1).1. Активізація визвольного руху на західноукраїнських землях 2. Повстання у Львові й утворення Західноукраїнської Народної Республіки 3. Об'єднання УНР і ЗУНР.
ІІ. ПОЛЬСЬКО-УКРАЇНСЬКА ВІЙНА І ПОРАЗКА ЗУНР
1. Початок польсько-української війни 2. Створення Української Галицької армії 3. Наступ польських військ 4. Міжнародна ізоляція ЗУНР 5. Чортківська офензива Напередодні прийняття цього рішення представниками Антанти керівництво ЗУНР здійснило відчайдушну спробу стабілізувати ситуацію в державі, припинити паніку і деморалізацію, що виникли під впливом воєнних поразок. На початку червня Українська Національна Рада всю виконавчу, законодавчу і контрольну владу передала в руки диктатора, яким було обрано Євгена Петрушевича. Одним із перших його кроків було призначення командувачем УГА замість М. Омеляновича-Павленка генерала О. Греківа. 7 червня новий командувач УГА розпочав підготовлену ще його попередником наступальну операцію, що ввійшла в історію як Чортківська офензива (прорив, наступ). 25 тисяч українських солдатів і офіцерів примусили відступити по всій лінії фронту більш ніж 100-тисячну польську армію, добре озброєну і оснащену французами. Цей успіх викликав піднесення в краї, і десятки тисяч добровольців згодилися поповнити лави УГА. Але через брак боєприпасів і спорядження вояками стали лише 15 тис. чоловік. Ведучи безперервні бої протягом трьох тижнів і не маючи при цьому надійних тилів, УГА до краю виснажилася. Коли 28 червня розпочався контрнаступ польських військ, сил стримати його вже не було. Найславетніша операція УГА завершилася. Почався відступ, і протягом першої половини липня поляки знову окупували майже всю Східну Галичину, відтіснивши УГА до Збруча.
Д.З.- $29-30. СТОР.138 тема: Холодноярська республіка. В робочих зошитах законспектувати теми. вивчити поняття, дати, події. Написати есе на тему: "Як вплинула політика "Воєнного комунізму" на життя населення України". Виконану роботу відправити на мою електронну пошту: melnichuk9080@ukr.
тема: червоний та білий терор
Д.З. - СКЛАСТИ ПОРІВНЯЛЬНУ ТАБЛИЦЮ: "ЧЕРВОНИЙ ТА БІЛИЙ ТЕРОР". І ВІДПРАВИТИ МЕНІ НА ЕЛЕТРОННУ ПОШТУ.
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - Понеділок, 11.01.2021, 15:31
Тема:Польща,Чехословаччина, Угорщина у 20-х рр. ХХ ст.
Робота з атласом: Використовуючи карту з історичного атласа, виконайте завдання:
1. Назвіть держави, що утворилися після розпаду Австро-Угорської імперії. Які міжнародні угоди передбачали розподіл її територій? 2. Які польські землі залишилися у складі Німеччини? 3. Які території відійшли до Польщі за Версальським мирним договором? 4. Які території отримала Румунія після Першої світової війни? 5. Які території втратила Болгарія за Нейїським договором? До складу яких держав ці території? 6. На підставі якої міжнародної угоди та які саме українські землі було передано Чехословаччині?
Польща, Чехословаччина та Угорщина здобули незалежність після Першої світової війни внаслідок розпаду Австро-Угорської та Російської імперій.
Робота в групах(віртуально).
Учні об’єднуються в 3групи, кожна з яких працює над документом, аналізуючи його за наведеними запитаннями. На роботу відводиться 5 хв., після чого групи презентують свої відповіді. Після закінчення доповіді усіх трьох груп клас за моєю допомогою підбиває підсумки.