Оксана Григорівна запрошує вас на заплановану конференцію 10.45 Тема: Зал персональной конференции Оксана Алексеева Подключиться к конференции Zoomhttps://us05web.zoom.us/j/7734335337?pwd=Kyt6RG1nSEZDL2F4L0tES1JLenA2UT09 Идентификатор конференции: 773 433 5337Код доступа: S9DEE1Для підключення до уроків зарубіжної літератури
Дякую Чернікову Сергію і Літасову Володимиру за участь в уроці.
Завдання для всього класу: передивитись в інтернеті фільм "Легенда про доблесного лицаря Айвенго", прочитати уривки з роману Вальтера Скотта "Айвенго" (стор підручника 56- 91).
Виконати контрольну роботу за темою "Вступ. Билини і балади", відповідь надіслати на вайбер 0688664886, або на електронну пошту aleksana1972@ukr.net
Тема: Зв’язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація.
Мета: Зрозуміти, як складалися відносини між людиною і природою у Середні віки в Європі; пояснити особливості народонаселення Середньовічної Європи; охарактеризувати розгортання внутрішньої колонізації в Середньовічній Європі; пояснювати зміст термінів і понять «міграція», «колонізація», «внутрішня та зовнішня колонізація»; розвивати вміння поєднувати інформацію з розповіді вчителя та підручника для здобуття нових знань; виховувати інтерес до історичного минулого людства. Основні терміни і поняття: міграції, колонізація, внутрішня та зовнішня колонізація.
Основні дати і події:
XI—XIII ст.— активний період внутрішньої європейської колонізації;
1316 р.— великий голод у Європі, припинення процесу колонізації.
Усно надати відповіді на запитання:
1.Якою була взаємодія людини і природи у Стародавньому світі?
2.Що таке колонізація?
3.Назвіть приклади і прояви колонізації з історії Стародавнього світу.
4.Якими були головні небезпеки для людини Стародавнього світу?
Робота з термінами і поняттями
Міграції— переселення народів з місць постійного проживання на нові землі.
Внутрішня колонізація. Криза XIV—XV ст.
Робота з підручником:
Дайте відповіді на запитання. (усно)
1) Що таке внутрішня і зовнішня колонізація?
2)Коли відбувався період активної колонізації у Середньовічній Європі?
3)Які позитивні наслідки мала внутрішня колонізація?
4)Якими були наслідки голоду 1316 р. для Європи?
Робота з термінами і поняттями:
Зовнішня колонізація — захоплення нових земель силою зброї за межами поширеної в Західній Європі християнської цивілізації.
Внутрішня колонізація — освоєння селянами вільних земель у Європі.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1. § 5 підручника – читати,переказувати, вивчити дати, події, терміни. Працювати з атласом.
2.Підготуйте есе (твір-роздум) за темою: «Наслідки впливу людини на природу в Середньовіччі та сьогодні».
Мета: охарактеризувати князя Володимира як державного діяча; проаналізувати зовнішню і внутрішню політику; зрозуміти значення його релігійної реформи; розвивати історичне мислення, формувати вміння аналізувати історичні факти і події, оцінювати їх значення; сприяти формуванню патріотичної свідомості.
Проблемне питання уроку: за що князь Володимир був прозваний Ясним Сонечком, Святим та Великим?
Пригадаємо:
1.Які слов'янські народи увійшли до складу Київської Русі?
2.Назвіть перших князів Київської Русі.
З.Яка династія закріпилася в Київській Русі?
4.Хто з київських князів загинув від рук своїй підданих?
5.Хтоз них не вів воєн, а хто й із коня не злазив?
6.Хто з князів прийняв християнство?
7. Якою була віра у русинів до прийняття християнства?
Знайдіть відповідність між датами та подіями:
А) 860 р.Б) 882 р. В) 882-912 рр. Г) 907, 911 рр. Д) 912-945 рр. Е) 964-972 рр. Є) 945-964 рр. Ж) 946 р З) 945 р. 1 Місія княгині Ольги до Царгорода. 2 Повстання древлян. Смерть Ігоря. 3 Роки правління князя Святослава. 4 Походи на Візантію князя Олега. 5 Князювання Ольги у Києві. 6 Захоплення Олегом Києва. 7 Князювання Ігоря. 8 Похід Аскольда на Константинополь. 9 Князювання Олега в Києві.
Володимир Святославич (Великий) — позашлюбний син князя Святослава Ігоровича та Малуші (ймовірно, дочки деревлянського князя Мала) — ключниці матері Святослава Ольги, великої княгині київської. Від 969 р. князював у Новгороді Великому. Після загибелі в міжусобних зіткненнях братів Ярополка й Олега посів у 980 р. київський княжий стіл за підтримки свого дядька (брата Малуші) Добрині. Політика Володимира вже як великого князя київського була спрямована на централізацію держави, об’єднання розрізнених східнослов’янських племен. Переміг у боротьбі між братами за батькову спадщину й у 980 р. став єдиновладним правителем Русі.
План: 1) Початок правління Володимира Святославовича.
2) Внутрішня і зовнішня політика князя.
3) Запровадження християнства.
Домашнє завдання:$8-9 - читати, переказувати. Виписати в робочий зошит таблиці, головні дати, події, терміни. Вивчити їх. Працювати з атласом і контурною картою.
(письмово) - Продовжувати заповнювати таблицю: «Внутрішня і зовнішня політика князів» (князь Володимир).