5 клас Українська мова 27.04.2020 Тема:Речення з однорідними членами (безсполучників і зі сполучниками а, але, і). Завдання для учнів 1. Подивіться відеоурок з поясненням
2. Усно дайте відповіді на запитання
- Які члени речення називаються однорідними?- Які члени речення можуть бути однорідними?- За допомогою чого можуть з’єднуватися однорідні члени речення?- Яким зв’язкомпоєднуютьсяодноріднічлени речення?3. Виконайте інтерактивну вправу за посиланням Інтерактивна вправа
4.Виконати письмовозавдання:1.Перепишіть. Пiдкреслітьоднорiднi члени речення.Укажіть типзв'язку. Накреслітьсхему кожного речення.1.Налетiли качки й гуси здалекого краю, збили, сколотили воду на Дунаю. ( )2.Чайка мiж хвилями й хмарами в’ється, з бурею стогне, з громами смiється…( )3.Червонiє круглолиций, горить, а несяє. () 4.Гуде вітер вельми в полі, реве, ліс ламає ( ).5.Високi хмари м’якозалягли, не обiцяють зливи й снiгопаду. ( ) 6.Земля дочекалась і рясту, і сонця, і цвіту. ( )
5. Виконайте інтерактивну вправу за посиланням Інтерактивна вправа 6. Виконані завдання відправте на електронну адресу вчителя
4. Перепишіть, визначте й підкресліть однорідні члени речення. Розставте розділові знаки між ними. Надішліть вчителю. 1. На грунті минулого зароджується росте визріває майбутнє. 2. Правда буває терпка гірка несмачна. 3. Багатство не в майні а в гідності. 4.Неробство й гультяйство лінь і непослух призводять до біди. 5. Звучала пісня вільно гордо.
5 клас Українська мова 26.04.2020 Тема: Контрольна робота з теми «Речення з однорідними членами » Завдання для учнів 1. Перегляньте відеоурок і повторіть вивчений матеріал
2. Питання для самоконтролю: 1) Які члени речення називаються однорідними? 2) Які члени речення можуть бути однорідними? 3) Яким зв’язком можуть поєднуватися однорідні члени? 4) Коми між однорідними членами ставиться кома? 5) Коми між однорідними членами не ставиться 6) Що таке узагальнювальне слово? 7) Де воно може стояти по відношенню до однорідних членів? 8) Яку синтаксичну роль виконує узагальнювальне слово? 9) Коли при узагальнювальному слові ставиться двокрапка? 10) Коли при узагальнювальному слові ставиться тире? 11) Коли при узагальнювальному слові ставиться двокрапка та тире?
3. Пройдіть тестування за посиланням, сторінку з оцінкою сфотографуйте, надішліть учителю на вайбер, або електронну пошту
5 клас Українська література 28,04.2020 Тема. Євген Гуцало. «Лось». Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла – наскрізна тема світового мистецтва. Завдання для учнів. 1. Прочитай, запам’ятай!
Про нього кажуть – поет високого ряду. Однак у прозі, в її малих жанрах, він теж був неперевешений. Мова на уроці піде про Євгена Гуцала. Закоханий у свій рідний край, чарівне Поділля, письменник Євген Гуцало в одному з віршів про місця свого дитинства писав так:
Там встають усміхнені світанки, На схід сонця стеляться стежки, Там співають пісню подолянки І веселка воду п'є з ріки...
Народився Євген Пилипович Гуцало в селі Старому Животові на Вінниччині в сім'ї вчителів. Батькам доводилося переїздити з однієї сільської школи в іншу, і малий Євген з дитинства надивився подільської розмаїтої природи, наслухався співучих і щирих подолян. Батьки вчителювали у школі села Гулівці. Тут хлопець пішов до першого класу, а середню освіту здобув у сусідньому селі Корделівка. Юнак потай мріяв про журналістику. Закінчивши 1959 року Ніжинський педагогічний інститут, він не став учителем, а пішов працювати в редакцію молодіжної газети у Вінниці. Потім співпрацював у редакціях газет на Донеччині, Львівщині, у молодіжній газеті в Чернігові, у «Літературній Україні»в Києві. Художня творчість цілковито захопила Євгена Гуцала. Збірки оповідань та повістей виходили з-під його пера одна за одною. Та найбільшу славу і визнання авторові принесли твори для дітей. Серед них оповідання «Лось», яке ми будемо розглядати сьогодні на уроці.
2. Передивіться відео. Дайте відповідь, що нового ви дізналися про лосів.
3. Прочитайте. Лось — рід ссавців, найбільший представник родини оленевих . Чисельність в Україні різко скоротилася, тому 9 листопада 2017 лося внесли до Червоної книги країни рішенням Національної комісії з питань Червоної книги України після відповідної пропозиції у травні 2017 року.
В оповіданні «Лось» письменник розповідає історію про те, як лось, намагаючись напитись з ополонки, потрапив у воду й почав тонути. Двоє хлопчиків стали свідками боротьби лісового красеня за життя. Зрозумівши, що важкий лось сам не зможе врятуватись, хлопці кинулись на допомогу. Брати тільки-но встигли визволити тварину з льодяного полону, як пролунав постріл. Хлопці не відразу зрозуміли, що куля влучила саме у врятованого ними лося. Незабаром з'ясувалось, що вбивцею лісового красеня із сусіднього заповідника став їх рідний дядько Шпичак. Коли дядько зрозумів, що брати не в захопленні від його здобичі, він злякався, що хлопці можуть повідомити в заповідник про його вчинок. Він пробував їм і погрожувати, щоб вони мовчали, і пропонував за мовчанку м'ясо й роги, але діти, нічого не відповівши, пішли до своїх саней. Автор завершує оповідання тим, що розгублений Шпичак дивиться на мертве тіло лося і йому, як це нещодавно було з дітьми, страшенно хочеться, щоб «лось підняв голову, звівся на свої стрункі міцні ноги і неквапно побіг до лісу, як він ще недавно біг, поки дороги йому не перетнула куля». Але лось так і не ворухнувся. Є. Гуцало спеціально не розповідає про те, що буде далі, пропонуючи замислитись над цим читачу. Хоча, що буде далі, здогадатись неважко: хлопці, незважаючи на те, що вбивця — їхній рідний дядько, мабуть, все ж таки повідомлять у заповідник, бо зрозуміли, що Шпичак не шкодує про вчинене, а значить, якщо його не покарати, буде продовжувати полювати на заповідних тварин. На відміну від хлопців, Шпичак (у кінці оповідання) хотів би побачити лося живим тільки тому, що боїться покарання, а не тому, що зрозумів жахливість скоєного злочину. У невеличкому творі Є. Гуцало зумів поставити ряд дуже важливих проблем: те, що людина вважає себе царем природи, не дає їй права знищувати тварин для своєї розваги. Навпаки, люди мають усвідомити, що їх завдання — оберігати та захищати природу, турбуватись про неї, бути милосердним.
4.Запиши, вивчи! Відомості з теорії літератури. (с.210 підручника) Оповідання
Твір Є. Гуцала ≪Лось≫ за жанром — оповідання. Які ж ознаки воно має? Оповідання пишуть прозовою мовою, воно невелике за обсягом. У ньому розповідається про одну подію (трагічний випадок із лосем),яка відбулася за короткий проміжок часу (кілька годин). Героїв в оповіданні небагато (лось, двоє братів і дядько Шпичак).Повість, на відміну від оповідання, більша за обсягом, у ній діє більше героїв.
Отже, оповідання — це невеликий прозовий твір про якусь подію з
життя одного чи кількох героїв протягом короткого проміжку часу.
5.Тестове опитування (Примітка. За кожну правильну відповідь установлюється 1 бал.) Відповіді надішліть вчителю.
Є. Гуцало. «Лось» Тест
Варіант 1 1. У яку пору року відбувається подія в оповіданні? а) весна; б) зима; в) осінь.
2. Укажіть, звідки потрапив лось до заповідника: а) із Канади; б) із тайги; в) із зоопарку.
3. Лось зовсім знесилився й байдуже спостерігав: а) як підступають вовки, щоб схопити його; б) як наближаються діти; в) як іде лапатий сніг.
4. Брати були схожі на: а) сироїжки; б) опеньки; в) підберезовики.
5. Діти не вірили, що: а) вовки загризли лося; б) дядько Шпичак не причетний до вбивства; в) лось був мертвий.
6. Рядки «Тепер [дядько] дивився на звіра і хотів вірити, що лось оживе. Так, як ще недавно дітям, йому дуже кортіло, щоб лось підняв голову, звівся на свої стрункі міцні ноги і неквапно побіг до лісу, як він ще недавно біг, поки дороги йому не перетнула куля» означають: а) Шпичак усвідомив свою провину; б) дядько боїться відповідальності; в) йому стало соромно перед родичами; г) йому стало жаль лося.
7. Цей твір повчає: а) бути нахабним, егоїстичним; б) ділитись з усіма своєю здобиччю; в) доброті, чуйності, допомозі одне одному.
8.Укажіть, як діти врятували лося із ополонки в кризі: а) прив’язавши за роги до своєї конячини; б) підклавши йому під черево товсті палиці; в) прорубавши від берега до ополонки доріжку.
9.Лось деякий час ще продовжував бігти вперед, а потім упав на сніг, бо: а) спіткнувся; б) знесилився й захотів перепочити; в) пролунав постріл.
10.Хлопчики й не помітили, як: а) підійшов до них дядько Шпичак; б) підкралися вовки, щоб напасти; в) лось підвівся й побіг.
11.Дядько Шпичак пообіцяв хлопцям: а) половину лося й ратиці; б) роги віддати й м’ясо; в) убити їх, якщо не мовчатимуть.
12Яке враження справила на хлопчиків смерть лося? а) на очах блищали сльози; б) не вірили, що лось мертвий; в) весело розмовляли.
9 клас Українська література 27.04.2020 Тема. Жіноча доля у творах Т. Шевченка "Катерина", "Наймичка" Завдання для учнів. 1. Прочитайте твори "Катерина", "Наймичка" стор.188-196 у підручнику О.І. Борзенко, 9 клас 2. Подивіться відеоурок, зробіть нотатки.
3. Відео для лінюхів, які твір "Наймичка" не читали, а знати про що він, необхідно.
4. Подивись "Казку про Катерину", зняту за мотивами поеми.
9 клас Українська література 27.04.2020 Тема. ТворчістьТ.Г.Шевченкапісля заслання (1857–1861).«Доля».Рисиавтобіографізмувобразіліричногогероя. «Рослиукупочці,зросли...»Ностальгіязаідилієюродинногожиття,високафілософіяжиттялюдининаземлі Завдання для учнів. 1. Прочитай
Поезія Тараса Шевченка "Доля", "Росли укупочці, зросли...". Аналіз творів Жанр: філософська лірикаРік написання: 9 лютого 1858Тема: розповідь поета про власну життєву долю, яка не лукавила до митця.Ідея: возвеличення долі, яка супроводжувала поета впродовж всього його життя. Основна думка:«Учись, серденько, колись / З нас будуть люде»;«Слава — заповідь моя».Віршовий розмір: Ямб.Художні засоби. Повтори: «дальше, дальше», «слава …слава». Звертання: «учися, серденько…», «ходімо ж, доленько моя», «мій друже вбогий, нелукавий!» Риторичне запитання: «Які з нас люде?» Риторичні оклики: «Та дарма!», «Ходімо ж, доленько моя!», «Мій друже вбогий, нелукавий!»Історія написання. Триптих створювався невдовзі після звільнення Шевченка з солдатської неволі як вираз його духовного самоусвідомлення після пережитих тяжких випробувань. Традиційні поетичні персоніфікації Долі, Музи, Слави й стали основою для роздумів ліричного героя. "Росли укупочці, зросли..."Рік написання: 25 липня 1860Тема: звернення поета до Бога, щоб Всевишній сприяв щасливому подружньому життю кожному, хто прагне одружитися.Ідея: возвеличення гармонії, взаєморозуміння, дружньої підтримки, що є обов’язковою передумовою для подальшого подолання труднощів тим, хто побрався.Основна думка: Не плач, не вопль, не скрежет зуба — / Любов безвічную, сугубу / На той світ тихий принести.Віршований розмір: ЯмбСюжет: ідилічна картина любові, сімейного щастя. Відчувається, що така ж мрія володіє і серцем поета: мати пару, жити в мирі та злагоді, пройти з чистим серцем разом “тяжку дорогу” й не розгубити свого кохання. “Росли укупочці, зросли”Художні засоби. Повтори: «росли-зросли», «розійшлись … зійшлись», «на той світ тихий». Риторичні оклики: «Неначе й справді розійшлись!», «Подай же й нам, всещедрий боже!» Епітети: «в тяжкій дорозі», «світ тихий», «любов безвічна». Звертання: «Подай же й нам, всещедрий боже!»2. Пройдіть тестування за темою до 09.05.2020
3. Виконай завдання та надішли вчителю: Розстав розділові знаки Згори з міста текли до води запахи вечірніх лип. Данилко радо з підскоком біг до сусідів. Над оболонню висять низько білі аж прозорі хмари. Під синім склепінням високого неба розкинувся широкий аж до самого обрію степ. Щастя художника зокрема письменника невіддільне від щастя його народу.
Домашнє завдання: Вивчити теоретичний матеріал Напишіть невеликий твір-опис місцевості (6-8 речень). У тексті використайте: а)односкладне називне речення; б) речення зі вставним словом(словосполученням, реченням); в) речення звідокремленими уточнювальними членами речення. Роботу надішліть на електронну пошту вчителю.
Сообщение отредактировал Anna_Anatoliyivna - Середа, 29.04.2020, 05:21
8 клас Українська література Тема: Юрій Винничук «Місце для дракона». Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин Ти навчишся: - переказувати сюжет твору; - характеризувати героїв та їх вчинки; 1. Пригадай сюжет перших трьох розділів за ключовими словами у прикріпленому файлі 2. Прочитай продовження історії (с. 196 – 203) 3. Заповни сторінку вInstagramКнязя, Настасії, Грицька, Лавріна (на вибір) та надішливчителю. Шаблон у прикріплених файлах. 4. Виконай вправу 1 – 2 – 3. Надішли вчителю: * 3 факти, які дізнався/дізналась на уроці; * 2 питання, які виникли під час уроку, зацікавили. * 1 взаємозв’язок з реальним життям;
8 клас Контрольна робота Пройди тест за посиланням https://vseosvita.ua/test/start/jrr909 1.Випиши речення з уточнювальним членом та підкресли його (1 бал) А я не знаю нічого ніжнішого, крім берези. Під Києвом, на березіДніпра, хлопча стояло в мареві світанку. Берізку, ніжну і струнку, цілує вітер кучерявий. Учися чистоти і простоти і, стоптуючи килим золотий, забудь про вежі темної гордині. 2.Перепиши та постав розділові знаки вреченнях з відокремленими членами (1 бал): Співаючи про хмари кучеряві не забувайпоете про народ. Він Шевченко також виріс із фольклору іспираючись на національний ґрунт сягнув вершин світової культури. 3.Виправ помилки вживання відокремлених означень (1 бал). Мандрівник прибивсь на наш вогонь, наляканий грозою в горах. Чоловік збирав хмиз, похмурий і непривітний.
4.Спиши. Підкресли всі члени речення та вкажи,якими відокремленими членами вони ускладнені (3 бала) Старий зараз ніякої роботи не визнає, окрім пасіки. Солов’ї, нічні товариші мої, у сад злетілись до вікна. Старий Дніпро,розливши плесо сиве, ген-ген в спокійнім мареві дріма. На пошту надішли скріншот тесту та письмові вправи.
Сообщение отредактировал Anna_Anatoliyivna - Понеділок, 04.05.2020, 06:59
5 клас Українська література 30.04.2020 Тема.М.Рильський. Основні відомості про поета. Його вміння бачити красу рідної природи і створювати красу засобами поетичної мови. «Дощ». Інструкція для учнів 1.Перегляньте відео "Біографія М. Рильського" до уроку.
2. Прослухайте аудіо запис вірша "Дощ"
3.Усна самоперевірка до перегляду відео (біографія М.Рильського). - Коли і де народився Максим Рильський? - Спілкування з родинами яких українських діячів культури впливало на виховання письменника? - Які випробування довелося пройти Максимові Тадейовичу на життєвому шляху? - Який факт із біографії митця свідчить про його велику працездатність?
4.Опрацювання поезії "Дощ" Усно опрацюйте запитання до поезії та дайте на них відповіді. - Чи всі слова в тексті зрозумілі? Благодатний - Передмістя -
Повів – подих, віяння. - Який момент життя природи зображено у вірші? Доведіть свою відповідь, посилаючись на текст. - Прочитайте перші два рядки. Назвіть у них слова, які надають відтінку урочистості. Чому саме такі слова вжив поет? - Які зміни відбудуться в природі після дощу? - Чому дощ названо золотим вечірнім гостем? Яку картину допомагають уявити ці слова? - Який настрій створив вірш у вас? 5. Встановіть відповідність між визначенням та його поясненням, запишіть у зошит. 1. Рима - Перенесення рис одного предмета на інший на основі подібності. 2. Строфа - Співзвучне закінчення рядків. 3. Епітет - Художнє образне означення. 4. Метафора - Поєднання кількох віршованих рядків,об'єднаних однією думкою, інтонацією та способом римування.
6. Виконайте домашнє завдання у робочому зошиті. 1) Випишіть епітети, метафори, рими, поясніть їх роль у вірші. 2) Вивчити вірш "Дощ" напам'ять
9 клас Українська література 04.05.2020 Тема. Біблія в житті Т.Г.Шевченка. Світле пророцтво поета («Ісаїя. Глава 35»). Художня інтерпретація творів із Книги псалмів, риси її національної своєрідності у Т. Шевченка. Інструкція для учнів. 1. Подивіться відеоурок
2. Пройдіть тест за посиланням використавши код доступу Код доступу 700053
Тема. П Куліш. Відомий письменник, перший український професійний критик, перкладач. Романтична основа світогляду. Інструкція для учня. 1. Подивіться відео
3. Дайте письмові відповіді відповіді на запитання будь-якої картки на вибір. Відповіді надішліть вчителю на електронну пошту. Картка № 1 1. Чому, на ваш погляд, часи Хмельниччини П. Куліш описує піднесено і водночас ностальгує за ними? Наведіть переконливі аргументи. 2. Доведіть, що для полковника Шрама найбільшим є лихо, яке стосується роздвоєності України, її державної послабленості. Свої міркування обґрунтуйте. 3. Який народ М. Черевань вважав непереможеним (ІІІ розділ роману): а) римлян; б) троянців; в) рутульців; г) греків.
Картка № 2 1. Дослідіть, яка ситуація склалася на Україні напередодні зборів чорної ради? Відповідаючи, посилайтеся на факти з твору. 2. Як, на ваш погляд, що мав на увазі П. Куліш, зазначаючи що «Запорожжє іспоконвіку було серцем українським»? Відповідь вмотивуйте. 3. Вітання запорожців одного з одним у степу нагадувало зустріч (V розділ роману): а) тигра з косулею; б) двох оленів-самців навесні; в) давно знайомих друзів; г) хижих птахів у степу.
Картка № 3 1. Вмотивуйте, чому для козака «Січ — мати, а Великий луг — батько». Свої міркування узагальніть. 2. Чим викликано те, що гетьманування в Україні повсякчас залежало від Москви? Висловіть власні припущення, пов’язуючи їх із змістом роману. 3. Старим дідом називав П. Куліш у творі (ІV розділ) а) старезний дуб-велетень; б) Дніпро; в) Київ; г) кобзаря.
5 клас Українська мова 045.05.2020 Тема. Вставні слова. Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів. Інструкція для учнів. 1. Перепишіть, роставляючи пропущені розділові знаки. Звертання підкресліть. Мамо чого зажурились? Дайте тепло ваших рук! (Д. Луценко.) Руки у вас мамо наче книга розкрита. (Б. Демків.) Ти нелегке життя прожила моя мамо. (Н. Кащук.) Ти сили дай кохана мати до боротьби зі злом! (Р. Завадович.)
5 клас Українська мова 04.05.2020 Тема. Контрольна робота з теми «Звертання. Вставні слова та словосполучення»: тестування та виконання завдань. Інструкція для учня. 1.Повторіть правила, вивчені на попередніх уроках, перегляшувши відеопрезентацію за посиланням:
2. Виконайте завдання (письмово) Доповніть речення звертаннями до персонажів українських народних казок, вивчених вами на уроках української літератури. Та як же мені, ......., не плакати: ось пан дав тобі десяток варених яєць і казав, щоб ти посадила на них квочку. («Мудра дівчина») Ну, спасибі тобі, ……, вигодував мене, а тепер сідай на мене. («Яйце-райце») Ну, слухай, ……., сину: іди ж тепер у ліс, та підійди до дерева, та й удар сокирою в дерево, а сам мерщій падай ниць і лежи, аж поки тебе хто не розбудить. («Летючий корабель») 3. Виконайте тестові завдання (12 тестів, кожна правильна відповідь 1 бал) за наступним посиланням:Код доступу 176334 https://naurok.com.ua/test/join
11 клас 05.05.2020 УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА Тема. Г. Тютюнник. Отдавали Катрю. Ознайомлення зі змістом новели. Аналіз. Інструкція для учня. 1. Прочитай новелу, або послухай аудіокнигу. 2. Прочитайте, дайте відповіді на запитання. Якій проблемі присвячене оповідання «Оддавали Катрю»? Оповідання Григора Тютюнника «Оддавали Катрю» присвячене болючій проблемі українського суспільства середини XX століття — масовій міграції селян до міста. В пошуках кращої долі жителі села зривалися з рідних гнізд, але що їх чекало далі — не знав ніхто. А чи мали право ці люди навідмах рубати своє родове коріння, зрікатися традицій, мови свого народу? Бо саме цього вимагало жорстоке «проросійське» місто. Саме на це питання намагається знайти відповідь у своєму оповіданні Григір Тютюнник.) - Яка тема твору?
(У творі розповідається, як восени з Донбасу приїздить молодша донька хутірського крамаря Степана Безверхого Катря, щоб сповістити про своє заміжжя. У селі женихів нема, а Катрі пішов третій десяток — то ж батьки мусять оддавати її заміж.)- Який сюжет твору? (Сюжет твору — підготовка до весілля і його опис. Оповідь ведеться у звичній для стилю Тютюнника манері: неспішно, з детальними побутовими подробицями, які часто мають глибокий підтекст, додають важливої позасюжетної інформації. Так про Катеринину вагітність дізнаємося з її втомленості, «недівочої печалі в очах», «білого просторого плаття, що приховувало стан». У центрі оповідання — доля Катрі, її родини.)- Чому приїжджі так зневажливо ставляться до селян, називаючи їх хохлами?- Які важливі та актуальні проблеми сьогодення порушує Григір Тютюнник? (Найболючіша проблема — стан українського села. З Катрями, які від'їжджають на Донбаси, лишаючи вдома старіючих батьків, село руйнується, відмирають віковічні традиції народу, на які він міг би опертись у своєму відродженні. З цим болючим, складним, суперечливим і водночас неминучим процесом міграції нівелюються, вихолощуються людські душі, вони наче міліють. Згадаймо опис Катриного весілля, той момент, коли гості починають співати. Навіть наречена забуває про свій стан непевності й тривоги. Молодий, який спочатку не викликав симпатії, посміхається — «виявилося, що сміх у нього тихий, м’який, як у захопленого хлопчака». Під час ритуального співу давньої української пісні всі присутні мовби перероджуються, повертають істинне своє єство: «Здавалося, не десятки людей співали ту пісню, а одна многогласа душа... Ще вчора Олексій Цурка тинявся в селі біля клубу п'яненький, шукаючи собі «ворога», щоб одвести душу... Ще недавно Параска Жмуркова з піною на губах гризлася з сусідкою Ялосоветою Кравченчихою за межу, як орали на зиму... А сьогодні всі вони плечима до пліч сиділи за столами й співали пісню, знану ще з дитинства, і були схожі на слухняних і поштивих дітей одних батька-матері. Вони то були — і не вони». Важливий зміст приховано за цими рядками. В них тривога автора за долю свого народу, який так невміло живе на своїй «не своїй землі», підрубує свої корені. В них — його мрія об'єднати всіх та спрямувати на праведний шлях і болюча реальність, від якої нікуди подітися. У творі постійно відбувається змагання між тим, як має бути, і тим, що є. Це, власне, протиріччя між старим і новим.)- Мінорна чи мажорна нота звучить на сторінках твору? Підтвердіть свої слова текстом.(На всіх сторінках звучить мінорна нота: Катря постає перед нами сполоханим, загнаним у сіті звірятком, навіть не може виплакатися перед батьками, повідати їм найпотаємніше: сором і страх заполонює всі інші почуття; весілля завершується від'їздом молодих, їхніми квапливими зборами; з першим осіннім снігом всім стає холодно, незатишно, в душах з'являється якась непояснима пустка. Степаниха «заходиться плачем», Степан «згорблено йде до погрібника», а Катря з віконця машини дивиться і дивиться на рідне село, «а коли хутора не стало видно, схилилася чоловікові на груди й заніміла, тільки плечі їй дрібно тремтіли». Вся ця невідомість попереду лякає, людина почувається самотньою та беззахисною, хоч сама обирає собі такий шлях.- Назвіть українські символи – обереги, які ви знаєте. - Назвіть художні деталі із оповідання «Оддавали Катрю».. Яку роль вони відіграють у творі? ( Художні деталі: телевізор, килим, хустка. Деталь, на яку варто звернути увагу - це стара, ще бабина картата хустка, зберігалася на дні скрині «...як найдорожчий скарб, що кожної осені перекладався горіховим листям від молі та задля пахощів...». Катря інстинктивно відчуває, що захистити її від суворих реалій міського життя може лише любов рідних людей. Символом цієї любові, цього оберегу Катриної душі в оповіданні і є старенька бабусина хустка, в яку дівчина вмотується, немов у кокон, бажаючи захиститися, відгородитися від чужого ока. А може, Катря витягла зі скрині хустку, аби зігріти своє дитя, що носила під серцем, душевним теплом її предків? Але чи візьме її вона з собою в далеку дорогу, в чужі їй світи — тобто чи ж збереже пам'ять, чи не відречеться від себе у «зросійщеному» Донбасівському краї, соромлячись не лише своєї рідної мови, а й тієї пісні, яка здатна підняти на свої крила високо-високо? На ці питання Григір Тютюнник відповіді не дав. І нам лише залишається сподіватися, що останній Катрин сумний погляд на рідну домівку — запорука того, що ця жінка все ж таки залишається українкою...) Духовні цінності рідного народу — найсвятіше, що є у людини. Григір Тютюнник намагається довести, що духовні цінності рідного народу — найсвятіше, що є у людини. І на доказ цього автор до найменшої деталі змальовує Катрине весілля.Сполохана наречена забуває про свій страх перед майбутнім, коли чує рідну пісню. Ці чарівні звуки зйімають у нареченого маску зверхності й пихатості і виявляється, що «... сміх у нього тихий, м'який...» Під час виконання української пісні «здавалося, не десятки людей співало..., а одна многогласна душа». В цих рядках — мрія письменника об'єднати український народ, адже сила — в громаді. Отже, автор спостерігає з сумом і страхом за приходом нового життя з радянськими порядками, що руйнують всі споконвічні традиції українського села. Але у кожної людини є найголовніше — вибір, від якого залежатиме майбутнє рідної країни. Про Григора Михайловича і його твори написано вже багато досліджень, та, мабуть, ще нікому не вдалося розгадати Тютюнників феномен: як на кількох сторінках вмістити думки та образи цілого роману, як у краплині відобразити світ. 3. Запиши письмово аналіз твору, надішли вчителю на пошту
Додано (05.05.2020, 11:39) --------------------------------------------- 7 клас Українська література 05.05.2020 Тема. А. Малишко. Вчителька Завдання для учнів. 1. Знайди та прослухай пісню "Вчителька" 2. Дай відповіді на запитання підручника. 3. Вивчи вірш напамять, запиши надішли на вайбер вчителю, або розкажи під час конференції.
Сообщение отредактировал annabagno - Вівторок, 05.05.2020, 16:56