5 клас Українська мова 05.05.2020 Тема. Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. Кома між частинами складного речення, зєднаними безсполучниковим і сполучниковим зв'язком.
Інструкція для учня 1.Заверши складні речення і запиши їх. На землю спустилася ніч, але... На небі з’явилися зірочки, і ... Настала урочиста тиша, коли ... Виділявся дзвінкий спів солов’я, тому що ...
2. Із простих речень утвори найбільшу кількість складних речень. Дівчина застудилась. У неї боліло горло. Вона кашляла.
5 клас Українська література 05.05.2020 Тема.Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Світ людини і природи. Точність і лаконізм описів природи.
Інструкція для учнів. 1. Ознайомтеся з біографією Г.Тютюнника за посиланням та зробіть короткий запис його життєвого шляху у зошит . 2. Прочитайте оповідання "Дивак". 3. Подивіться короткий відеоурок.
8 клас Контрольний твір-опис пам’яток історії та культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі — Що ми вважаємо пам’ятками історії та культури? — Хто їх створював? — Назвіть відомі вам пам’ятки історії та культури. — Які історичні та культурні пам’ятки вам доводилося описувати? — У якому стилі мовлення ви описували ці пам’ятки? — Чи відрізнятиметься опис пам’ятки історії та культури в художньому стилі від опису в науковому? «Як працювати над твором-описом пам’ятки історії та культури» 1. Уважно розглянь зображення пам’ятки історії та культури. 2. Знайди інформацію про те, хто й коли створив пам’ятку. 3. Знайди легенди та перекази, пов’язані з історією пам’ятки. 4. Склади орієнтовний план тексту-опису за схемою: I. Вступ. Повідомлення про пам’ятку, її місцезнаходження, коротка історія створення. II. Основна частина (опис). III. Кінцівка. Оцінка пам’ятки (чим запам’яталася, що в ній вразило) або роздум (чому її необхідно берегти). https://subject.com.ua/lesson/mova/8klas_4/49.html Завдання: напиши твір-опис
КОНТРОЛЬНА РОБОТА З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ (6 КЛАС)на тему «Творчість В.Нестайка,Я.Стельмаха, Л.Ворониної» 1. Чому Ява та Павлуша вирішили стати тореадорами? За повістю Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки» а. бо мріяли обрати цю професію в майбутньому; б. наспір; в. бо мріяли, щоб їх показували по телевізору та усі їх знали. 2. Чи були у героїв твору Всеволода Нестайка прототипи? а. так,автор на рибалці побачив дивакуватих мрійників; б. ні, автор їх вигадав; в. так,автор написав про себе та свого друга у дитинстві. 3. Як батьки наказували Яву та Павлушу? а. забороняли виходити на вулицю; б. виносили чергове китайське попередження; в. забороняли їм товаришувати. 4. У кого гралися хлопці на баштані? а. у космонавтів; б. у тореадорів; в. у єгипетських фараонів. 5. Що повинні біли збирати учні на літніх канікулах за повістю «Митькозавр із Юрківки, або химера лісового озера» Ярослава Стельмаха?а. гербарій; б. фото сільських тварин; в. гроші на поїздку до музею. 6. Хто розповів Сергію та Митьку про страшне чудовисько з озера? а. Гнат Діденко (вуличний музика) б. бабуся Митька; в. ВасильТрош (сільський хлопчина). 7. Як називали у селі бабусю Митька? а. Демидівна; б. Дмитрівна; в. Степанівна. 8. Чому,за словами Василя, село називалося Юрківкою? а. бо переважна більшість жителів мала ім’я Юрій; б. бо першого жителя селища звали саме Юрко; в. бо тут мешкає чудовисько Юрського періоду. 9. Чому Сашка називали кактусом? за повістю Л.Ворониної«Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку № 9»: а. бо він колекціонував кактуси; б. бо він був жорстокий і «колючий», як той кактус; в. бо його волосся стирчало на всі боки. 10. Де ховала бабуся Клима ключі до розгадки таємниці синьомордиків? а. у горщику з квітами; б. на кухні серед круп; в. серед іграшок онука. 11. Як Клим опинився уТТБ? а. його запросили однокласники; б. він провалився під люк; в. метелик приніс йому запрошення. 12. Як діяли комахи на синьомордиків? а. вони помирали, наївшись від душі; б. наївшись, синьомордики одразу хотіли поспати; в. вони перетворювалися на звичайнісіньких жаб.
Сообщение отредактировал shavcunenkodv - Середа, 06.05.2020, 11:00
9 клас Українська мова 06.05.2020 Тема.УРОК РОЗВИТКУ ЗВЯЗНОГО МОВЛЕННЯ№ 14. ТВІР У ПУБЛІЦИСТИЧНОМУ СТИЛІ НА СУСПІЛЬНУ ТЕМУ Інструкція для учня. 1. Дай відповіді на запитання. У якій сфері суспільного життя використовують публіцистичний стиль? Як це позначилося на його назві? Які підстилі можна виділити в публіцистичному стилі? У яких жанрах утілено публіцистичний стиль? Яка мета публіцистичного стилю? Що спільного має публіцистичний стиль із науковим, з художнім?
2.Опрацюй пам’ятку «Найпоширеніші недоліки, які трапляються в усному й писемному мовленні». 1. Невідповідність змісту теми. 2. Вихід змісту за межі теми. 3. Неповний виклад. 4. Непослідовність викладу. 5. Відсутність смислового зв’язку між частинами твору. 6. Незавершеність міркувань. 7. Невідповідність композиції твору обраному типові мовлення.
3. Напиши твір «Велика таємниця самоствердження» за оріжнтовним планом Орієнтовний план I. Людину рятує інстинкт самозбереження. II. Що приходить інстинктові на зміну. III. Підґрунтя самоповаги — повага до тебе інших. IV. Як заслужити повагу. 1. Треба стати майстром своєї справи. 2. Контролювати себе — нелегко. 3. Псевдосамоствердження — дешевий ерзац. V. Суть поведінки всіх мікрохуліганів — єдина. VI. Зустрічають за одежинкою. VII. Навіщо існує мода. VIII. Мода — найпростіший засіб псевдосамоствердження.
4. Напиши твір та надішли вчителю на електронну пошту
9 клас Українська мова 06.05.2020 Тема. ПОВТОРЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО Інструкція для учня.
1. Подивись відео про написання слів з ПІВ за новим правописом.
https://www.youtube.com/watch?t....mb_logo 2. Прочитай і запам'ятай. Раніше цю частину із загальними назвами треба було писати разом (півморозива), іноді міг бути апостроф (пів’яблука). А власні назви з пів писалися через дефіс: пів-Європи, пів-Києва.Але за новою редакцією правопису слово пів у таких ви́падках пишемо окремо:
пів морозива,
пів яблука,
пів Європи,
пів Києва,
пів на п’я́ту.
Усе дуже просто: тут частину ПІВможемо замінити словом «половина», тому пишемо окремо («половину» ж ніхто не захоче писати разом!):
пів морозива – половина морозива,
пів яблука – половина яблука,
пів Європи – половина Європи,
пів Києва – половина Києва.
Ще в таких випадках можемо додати означення: пів смачного морозива, пів червоного яблука, пів старенької Європи, пів нашого Києва.Зверніть увагу, що іменник тут – у родовому відмінку: півчого? – яблука, півчого? – Європи.У цих сполуках пів виступає числівником.В усіх інших випадках пів і надалі треба писати разом: пíвдень, півкóло, півкýля, півмі́сяць, півóстрів – тут частина пів не означає «половина», а слугує для творення нового поняття.Разом і надалі пишемо складні іменники з першою частиною напів-, полу–: напівавтомáт, напівлюдúна, напівмáвпа, напівфабрикат; по́лудень, полýмисок. Зверніть увагу, що друга частина в цих словах має форму називного відмінка: що? – автомат, хто? – людина.І ще такий цікавий момент: випити пів літра води напишемо окремо, адже можемо замінити пів словом половина і додати означення – холодної, а слово води́ вжито в родовому відмінку. А от розмовне слово півлітрав значенні ‘пляшка з горілкою або іншою випивкою ємністю 0,5 літра’ напишемо разом: Принесли́ з собою півлітра.Тож для закріплення повторимо, за якими ознаками можемо точно переконатися, що слово пів пишемо окремо:
можемо замінити його словом половина,
іменник ужито в родовому відмінку,
і можемо до іменника додати означення
3. Виконайте вправу 453 орієнтуючись на новий правопис та надішліть вчителю на пошту.
8 клас Українська література Тема: Юрій Винничук «Місце для дракона». Підтекст твору, алегоричність образів. Ти навчишся: - переказувати сюжет; - характеризувати героїв та аналізувати їхні вчинки;
Тема: Контрольна робота. Володимир Дрозд «Білий кінь Шептало», Юрій Винничук «Місце для дракона» Завантаж завдання, виконай та надішли вчителю на перевірку. 1. Червоним кольором виділи факти, що стосуються життя і творчості В. Дрозда. Зеленим виділи факти про Ю. Винничука. * Народився 25 серпня 1939 р. в с. Петрушині Чернігівської області; * Народився 18 березня 1952 р. в м. Станіславові (Івано-Франківську); * Був сином колгоспника; * Знавець галицької кухні; * Писав сценарії та пісенні тексти; * Був головним редактором журналу «Київ» * Був головним редактором журналу «Post-Поступ» * Працював режисером естрадного театру «Не журись!» 2. Продовж речення: Жанр твору В. Дрозда «Білий кінь Шептало – _________________; Жанр твору Ю. Винничука «Місце для дракона» – _______________. 3. Дай визначення: Алегорія – це
4. Напиши твір-мініатюру на одну з тем: «Добро чи зло перемогло в повісті-казці Ю. Винничука «Місце для дракона», «Що мене найбільше вразило в оповіданні В. Дрозда «Білий кінь Шептало».
Сообщение отредактировал Anna_Anatoliyivna - П`ятниця, 08.05.2020, 10:17
Тема: Жанрова різноманітність гумористичних творів. Леонід Глібов - визначний український байкар і поет. Байка “Щука”». Iнтерактивна вправа. Виходячи з того, що основна ознака байки — це алегоричність, пропонується завдання: з’єднати стрілочками вади людського характеру з назвами тварин, що їх уособлюють. Осел неуважність Вовк непосидючість Мавпа боягузтво Заєць неповороткість Лисиця хижість Ведмідь хитрість Слон дурість, нерозумність Ґава упертість Слово вчителя Зараз ми ознайомимося із змістом байки «Щука». Але для початку давайте з’ясуємо, а яка ж насправді ця риба в природі? Слово «щука» — праслов’янське. Утворене від «щуп» — худющий. У діалектному мовленні є слово «щуплий» — у значенні «тендітний». Через те, що ця риба довга, у воді вона здається худою, тонкою. Щуки досягають завдовжки до 1,5 м, а вагою до 35 кг. Живуть вони аж до двохсот років. Ця риба-хижак живиться іншими, меншими рибами, жабами, навіть пташенятами. Плаває дуже швидко. Отже, який ми можемо зробити висновок? Що уособлює обаз Щуки? В и с н о в о к . Як бачимо, щука може уособлювати хижість, зажерливість. Проблемне запитання. -А над ким би ви здійснили суд у творі? Чому? Визначення теми та ідеї байки. - Яка ж тема байки? ( Зображення суду над щукою, яка чинила різноманітну шкоду в ставку і отримала вирок повернутися до річки) (його несправедливість ізалежність від панівних класів). Ідея байки ( засудження дій судочинства, їх легковажність, безглуздість, а черезобраз лисиці – підступності, хитрості, хабарництва.) Проблемне запитання. Чи є актуальною байка «Щука» Л.Глібова в наш час? Чи справді варто сміятися над власними вадами, помилками? Гра об’єднйте частинки прислів’їв . Виберіть з них ті, що стосуються байки «Щука» , прокоментуйте. -У злому зле й сидить -Яка совість – така й честь -Хто дужчий, той і лучший -Слова як мед, а діла, як полин -Хто не чинить нічого, тому не страшно нікого -Спіймався на гарячому -Хитрий, як лисиця -Чує кішка, де сало лежить ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Обов’язкове. Вивичити напам’ять байку За бажанням. Намалювати ілюстрації до байки Додаткові завдання: Тест 1. Під яким псевдонімом друкував свої твори Л.Глібов? 2. Хто започаткував нову літературну байку в Україні? 3. Як називали рідні поета в дитинстві? 4. Що називається байкою? 5. Із скількох частин складається байка і яких саме? 6. Хто на Щуку подав до суду «бомагу»? 7. Скільки суддів розглядало справу? 8. Кого з героїв твору стосується прислів’я: « Не те в Кузьми на умі»? 9. Яка думка про правду висловлюється у творі? А « Правда і у вогні не горить, і у воді не тоне» Б « Як не мудруй, а правди ніде діти» В «Добрі вісті не лежать на місці» ›
Сообщение отредактировал shavcunenkodv - Неділя, 10.05.2020, 21:37
Тема. Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди займенників Учитель -Чому ж займенник отримав таку назву? Раніше в граматиці існувала тільки частина мови, яка називалася „ІМЕНА”. Вона об’єднувала іменники, прикметники й числівники. У російській мові й досі збереглися ці назви: „ имя существительное”, „имя прилагательное”, „имя числительное”. Займенник замінював так звані „імена”, тому його так і назвали ЗАЙМЕННИК, тобто „замість імені”. Займенник може вказувати на предмет, особу, ознаку, кількість, але не називати їх конкретно . «Улови займенник» Уважно послухати, уловити займенники в розповіді За вікнами весна, тож хочу розповісти вам про її окрасу.Першими серед квітів весною з’являються проліски, підсніжники, сон-трава. Пролісок – квітка ніжна, але смілива й нетерпляча . Ще не зійде сніг, а вже крізь весняну снігольодову скоринку пнеться цупкий паросток. Одна із легенд розповідає, що в той час, коли перші міфічні люди були гнані з раю, йшов сніг і Єва дуже змерзла. Щоб її зігріти, кілька мережаних сніжинок перетворились на квіти підсніжника – провісника тепла, символу сподівання на краще майбутнє. Серед небагатьох провісників весни після підсніжників, сон-трави і пролісків квапливо розправляє смарагдові листочки первоцвіт весняний. Про його популярність у народі свідчать численні назви: баранчики, божа ручка, жовтуха, зозулині черевички, ключики (суцвіття первоцвіту нагадує в’язку ключів). За легендою, то ключі весни, якими відмикають землю, щоб з’явилися квіти й трави. Найпоширеніша в Україні назва – ряст жовтий. Потім з’являється жовтний козелець. Це вже повна весна. Квітка гаряча, як сонце. Вона м’яка і ніжна. Тоді рясно цвітуть фіалки, тихий сон, а також дзвіночки.
Вставте відповідні займенники 1.Навчай інших -……………..того за плечима не носити 2.Хто багато робив,……… тому треба мало спати 3. Хто знання має,………. і сам навчишся 4. Чого навчишся -……….. той мур зламає 5.Хто хоче багато знати,….той і багато знає -Записати перше речення, знайти займенники, визначте їх синтаксичну роль. Висновок: займенник може виступати головним і другорядним членом речення. Ми - кмітливі Перевіримо вашу кмітливість. Відгадайте загадки (усно) 1. Я спереду і я ззаду, а посередині назва породи коня. Разом буде назва країни.(ЯпоніЯ) 2. Які два займенники псують шляхи? (Ями) 3. Який особовий займенник передається на письмі однією буквою? (Я) 4. Додавши до особового займенника першої особи множини один звук, перетворіть його на антонім до слова війна (МиР) 5. Як за допомогою трьох займенників можна зробити руки чистими? (Вимити) Тест: 1.Продовжіть речення: Займенник – це А самостійна частина мови, яка вказує на предмети, але не називає їх Б це службова частина мови В самостійна частина мови, ка вказує на предмет 2. Які частини мови може замінювати іменник: А дієслово Б прислівник В іменник, прикметник, числівник 3. Займенник має А 5 розрядів Б 6 розрядів В 9 розрядів 4. У рядку записані лише особові займенники А я, ви, він, вони Б мій, себе, ми В ніщо, будь-хто 5. Яку синтаксичну роль виконує займенник: А тільки головного члена речення Б тільки другорядних членів речення В будь-якого члена речення 6. Яка роль займенника у мовленні: А збагачує мову Б дає можливість уникнути повторів В заважає мовленню VІ. Домашнє завдання. На вибір: 1. Виписати 6-8 приказок із займенниками. 2. «Рекламна кампанія» Скласти рекламу про необхідність вивченні займенників. ***Індивідуальне завдання. Підготувати повідомлення на тему « Вживання пошанного Ви»
Сообщение отредактировал shavcunenkodv - Неділя, 10.05.2020, 22:04
8 клас Валентин Чемерис,коротко про митця.Гумористичні ситуації в повісті Валентина Чемериса«Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Очікувані результати: