В повідомлені треба зазначити клас, предмет, завдання для самостійного опрацювання, термін виконання та зворотній зв’язок (e-mail або інші засоби комунікації)
Идентификатор конференции : 7522810409 Пароль:3YPFFj
Доповнення до всесвітньої історії- переказувти, відповідти на питання письмово. виписати в зошит дати, події, біографії історичних осіб, користуватися атласом, Заповнити контурні карти. Історія України - відповідти на питання письмово. Виписати дати, події, біогр. істор. особ та вивчити.
5 клас Історія §19,§20, §21 переказувати, відповідати на питання письмово. Виконати письмово практичне завданняна стор. 117.
6 клас Історія. §44-§48, відповідати на питання письмово. Виписати в зошит івивчити дати, події, таблиці, біографії історичних осіб, контурна карта.§49, виконати письмово практичну роботу 45.
8 клас Всесвітня історія –§ 22, §23, §24 – відповідати н питання письмово. Вивчити та виписатив зошит дати, події, терміни, біографії історичних осіб, контурна карта. Історія України. – §34, §35, §36, §37 -відповідати на питання письмово. Виписати в зошит і вивчити дати, події, таблиці, біографії історичних осіб, контурна карта.
9 клас Історія України. - §19, §20, §21 - відповідати на питання письмово. Виписати в зошит івивчити дати, події, таблиці, біографії історичних осіб, контурна карта. Всесвітня історія – повторити §16-§21, §22, §23- відповідати на питання письмово. Виписати в зошит івивчити дати, події, таблиці, біографії історичних осіб, контурна карта. Правознавство. – §21-§24, переказувати, виписати та вивчити всі терміни.
11 клас Всесвітня історія – §28, §29 відповідатина питання письмово. Виписати в зошит і вивчити дати, події, таблиці, біографії історичних осіб, контурна карта. Історія України – §43-§50 відповідати на питання письмово. Виписати в зошит івивчити дати, події, таблиці, біографії історичних осіб, контурна карта.
10 клас Історія України – виконати письмово практичнізавдання стор.189,203,219, § 55-§58, відповідати на питання письмово. Виписати в зошит івивчити дати, події, таблиці, біографії історичних осіб, контурна карта. Всесвітня історія – §31-§34, відповідати на питання письмово. Виписати в зошит івивчити дати, події, таблиці, біографії історичних осіб, контурна карта. Виконати письмово практичне заняття на стор.177 Громадянська освіта – §43-§46, письмово питання, вивчити і виписати терміни, таблиці«Причини та наслідки корупції» , письмово виконати творче завдання на стор. 211-212.
Сообщение отредактировал nataly21051983 - Середа, 18.03.2020, 10:58
Надсилати виконані завдання на мій e-mail - melnichuk0980@ukr.net
Додано (19.03.2020, 09:38) --------------------------------------------- https://www.youtube.com/watch?v=4JIa5YdKoEQ - "Політика умиротворення агресора напередодні Другої світової війни". (10 клас). https://www.youtube.com/watch?v=dGT6XcxbJpw - "Тероризм - великий світовий бізнес". (11 клас). https://www.youtube.com/watch?v=awxXt0MWuXs - "Історія Гідності. Знищення Запорізької Січі". (8 клас). https://www.youtube.com/watch?v=ygwv0pfleI0 - Україна під час Першої російської революції 1905-1907 роки".https://www.youtube.com/watch?v=tDwAKivfALo. (9 клас). Виконати письмову творчу роботу: написати власні висновки після перегляду відеоматеріалу та відправити мені на електронну пошту.
Додано (19.03.2020, 16:52) --------------------------------------------- https://www.youtube.com/watch?v=wY477WgZkpI, https://www.youtube.com/watch?v=-WxugTj74_k, https://www.youtube.com/watch?v=XCIDNdBfotg - (7КЛАС) Виконати письмову творчу роботу: написати власні висновки після перегляду відеоматеріалів та відправити мені на електронну пошту.
Сообщ
Додано (25.03.2020, 17:11) --------------------------------------------- ВИКОНАТИ ТВОРЧІ ЗАВДАННЯ ПО ВСЕСВІТНІЙ ІСТОРІЇ ЗА ПОСИЛАННЯМИ:
https://learningapps.org/watch?v=p9x48uuet17 (9 КЛАС) https://learningapps.org/watch?v=p62h96s6j17 (10 КЛАС) У КІНЦІ КОЖНОГО ЗАВДАННЯ ВИ ФОТОГРАФУЄТЕ І ВІДСИЛАЄТЕ МЕНІ НА ЕЛЕТРОННУ ПОШТУ БАЛИ ЯКІ ВИ ЗАРОБИЛИ ЗА КОЖНЕ ЗАВДАННЯ.
Додано (25.03.2020, 17:13) --------------------------------------------- https://learningapps.org/watch?v=pgo4cmkhj17 (11 КЛАС) ТЕЖ САМЕ ЗАВДАННЯ.
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - Четвер, 19.03.2020, 16:53
$ 21.Прочитати, переказувати, відповідати на питання. Виписати та вивчити поняття на стор. 120; на стор.122виписати складові сільського господарства. Письмове творче завдання: відповісти на питання «Чомуринкову економіку вважають вершиною цивілізаційного розвитку?» Відповіді надсилати на мою електронну пошту melnichuk0980@ukr.net
$ 59 – 60 (стор.142-149). Виписати в робочий зошит дати, події, поняття – вивчити. Виконати завдання в контурній карті. Працювати з атласом. Прочитати таємні додаткові протоколи на стор. 246-247-відповісти на питання усно. Письмове творче завдання: на стор. 246 «Проаналізуйтепакт Ріббентропа – Молотова» відповісти на питання письмово. Відповіді надсилати на мою електронну пошту melnichuk0980@ukr.net https://www.youtube.com/watch?v=fbN7qdwWXng– парад німецьких та радянських військ. https://www.youtube.com/watch?v=XCYvV6gzPLg - Історія України.
$23. Переказувати,відповідати на питання усно. Виписати в робочий зошит поняття – вивчити. Письмове творче завдання: 1) Надати характеристику українським меценатам – Ханенки, Терещенки, Симиренки, Григорій Галаган. 2) Х. Алчевська, О. Риндовська, М. Корф – їх досягнення в шкільній освіті. 3) «Що стало причиною розквіту меценатства і благодійництва наприкінці 19- напочатку 20 століття.» Відповіді надсилати на мою електронну пошту melnichuk0980@ukr.net
$49- 50. Переказувати,відповідати на питання усно. Письмове творче завдання: 1) Надати політичну характеристику політикам – В. Янукович, Ю. Тимошенко (вибори 2010); Пшонка, Луценко, Азаров. (до 2013 року). 2) на стор. 236 «Пригадайте,…» Відповіді надсилати на мою електронну пошту melnichuk0980@ukr.net
Додано (13.04.2020, 14:13) --------------------------------------------- РОЗКЛАД УРОКІВ З ІСТОРІЇ НА ВІВТОРОК 14.04.2020 Р.
09.00 - 1 урок - 11 клас (іст. Укр.) 10.00 - 2 урок - 6 клас (Всесв.) 11.00 - 3-4 урок - 10 клас (іст. Укр.)
Изолина Анатольевна Мельничук приглашает вас на запланированную конференцию:Zoom.
Тема: Історія
Время: 14 апр 2020 09:00
Подключиться к конференции Zoomhttps://us04web.zoom.us/j/7522810409?pwd=b0llN2NJNnpmaXIyWUx3bk82cWl5Zz09
$ 24. – переказувати, відповідати на питання. Стор.216 виконати письмово завдання 13. Політичні українські партії (в зошиті) –вивчити.Письмово надатиполітичний портрет діячам: Д Антонович, М. Міхновський, С. Єфремов, В. Винниченко, С. Петлюра, М. Грушевський.
$ 22 стор. 178 –185.- вивчити поняття. Скласти таблицю «Основнівинаходи початкового періоду промислового перевороту».Скластиісторичний портрет просвітителів: Д. Локк, А. Сміт, Ш. Монтеск’є, Вольтер, Ж. Ж. Руссо.Надатихарактеристику масонам.Виконані роботипересилаєте на мою пошту.
Підручник: стор. 147-151 - виконати завдання на стор. 148, 149, 150, 151.
Додано (20.04.2020, 18:11) --------------------------------------------- Розклад 21.04.2020 9:00 - історія України - 11клас10:00 - всесвітня історія -6 клас11:00 - історіяУкраїни.історія України - 10 клас
Додано (20.04.2020, 18:16) --------------------------------------------- ИзолинаАнатольевнаМельничук приглашает вас на запланированнуюконференцию: Zoom.
Додано (29.04.2020, 12:32) --------------------------------------------- ИзолинаАнатольевнаМельничук приглашает вас на запланированную Подключиться к конференции Zoom
Додано (03.05.2020, 17:17) --------------------------------------------- ИзолинаАнатольевнаМельничук приглашает вас на запланированнуюконференцию: Zoom. Подключиться к конференции Zoom
Додано (04.05.2020, 12:33) --------------------------------------------- ИзолинаАнатольевнаМельничук приглашает вас на запланированнуюПодключиться к конференции Zoom
Додано (04.05.2020, 16:12) --------------------------------------------- 13.04. Вступ доісторії. 5 класТема. Історичніпраці ХІХ – початку ХХ століття. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського. Художні твори про минуле України.Сьогодні ви у ZOOMпрослухали пояснення цієї теми. Для тих, хто не зміг приєднатися/ Очікуванірезультати: розширити знання про українськихісториків та їхні головні дослідження; навчитись відрізняти науково-популярний історичний текст від художнього; розвивати вміння аргументовано висловлювати свою думку; виховувати інтерес до дослідження історичного минулого українського народу. Учні зможуть відрізняти наукові історичні праці від художніх творів; спираючись на відомості кількох джерел розповідати про історичний факт.Прийом «Сніжнагрудка»Як росте сніжна грудка, так і цей методичний прийом залучає до активноїроботи все більшу кількість учнів.Алгоритм цього прийому стисло можна описати так:Слово - речення - питання - відповідь. Учитель показує на учня і говорить:«Слово!» Той промовляє слово, яке стосується попередньо вивченої теми уроку. Показує на іншого учня і говорить: «Речення». Другий учень складає речення з цим словом. Третій учень придумує питання до цього речення, четвертий учень відповідає на нього.ІІІ.Актуалізація опорних знаньМетод«Мікрофон»Звідки історики отримують інформацію про події, які відбулися сотні, тисячіроків тому? Учитель. Як і на попередньому, сьогодні ми продовжимо знайомитись ізісторичними дослідженнями та дослідниками цих подій.Історія Української державності була дуже складною. Складною була і роботадослідників історії України. Довготривалий час українські землі знаходились у складі Російської імперії і імперська влада всіляко чинила опір роботі дослідників. 1. Історичніпраці ХІХ – початку ХХ століття.У ХІХ столітті попри перешкоди починає розвиватись українська історична наука.Визначною пам'яткою історіописання стала "Історія Русів". Нажаль, її авторство залишається нез'ясованим і до сьогодні. Більшість дослідників вважають, що твір був підготовлений наприкінці 18 – поч. 19 ст. Ймовірно також, що він пройшов кілька редакцій, останню – на поч. 19 ст. "Історія Русів" значною мірою вплинула на подальший розвиток українського історіографічного процесу, заклавши нову традицію – розглядати козацтво та його гетьманів як основну рушійну силу української історії,починаючи з 16 століття.М.Максимович, зокрема, одним із перших відкинув домінуючу тезу про етнічнийхарактер козацтва й акцентував на тому, що козацтво є соціальною групою. Виникнення козацтва він пов'язував із початком боротьби проти турецько-татарської агресії. При розгляді національної революції 1648–1657 рр. він вказував як на основну причину повстання на соціальний гніт, а не на мотиви помсти за особисті кривди. Одним із творців народницького напряму в українській історіографіївважається М.Костомаров.Найбільш послідовно народницький напрям в української історіографіїрепрезентований у працях В. Антоновича та його учнів.2. «ІсторіяУкраїни-Руси» Михайла Грушевського.Діти, подивіться, що зображено на екрані . Так вірно це купюра номіналом 50гривень, а з другого боку - портретМихайла Грушевського.Свого найвищого розвитку народницький напрям в українській історіографіїдосяг у науковій творчості М. Грушевського. У своїх роботах М. Грушевський запропонував вивчати історію саме народу, а не держави. У своїй фундаментальній "Історії України-Руси" віннаголошував на тому, що немає й не може бути "общерусскої" історії, оскільки нема "общерусскої" народності, а отже, й об'єкта для дослідження. Історія України-Руси —10-томна монографія Михайла Грушевського. Головнапраця його життя. Містить виклад історії України від прадавніх часів до другої половини 17 століття. Писалася з перервами протягом 1895—1933 років. Справила вплив на формування української історіографії новітнього часу.3. Художнітвори про минуле України.Історична тема — однаіз традиційних, провідних тем в українській літературі. Пам'ятка давньої літератури "Слово о полку Ігоревім" відбиваєподії, пов'язані з походом князя Ігоря проти половців. У багатьох своїх творах, особливов поемі "Гайдамаки", Т. Шевченко звертався до звитяжної доби в історії українського народу — козаччини, відтворював події гайдамацького руху. Великий Кобзар змалював образи Богдана Хмельницького, Івана Ґонти, Максима Кривоноса, Байди Вишневецького.Робота з історичним та художнім джереломМ. Грушевський.Історія України-Руси. Том I. Розділ VIII. Стор. 4.Не вважаючи на недовге своє правлїння (яких небудь десять літ фактичногоправління, або й меньше), Святослав належить до найбільш виразних і характеристичних фіґур між давніми руськими князями. Се, щоб так сказати, maximum дружинности між київськими князями. Роля князя — правителя, голови держави зовсїм сходить на другий плян перед воєвничим ватажком. Се чистий запорожець на київськім столі, і він прегарно схарактеризований з сього боку в класичнім текстї нашої літописи: „Коли князь Святослав виріс і став чоловіком, почав збирати богато хоробрих вояків, бо й сам був хоробрий і легкий, ходив як пард і богато воював. Не возив за собою возів, нї казана, не варив мяса, але нарізавши тоненько чи конину, чи звірину, чи воловину, пік на углях і так їв; не мав і шатра, а підстилав на спаннє конячу опону, а в голові сідло, і такі-ж були й його вояки. А як ішов на котрий край, сповіщав наперед: „іду на вас!“Семен Скляренко«Святослав»«…Доки княгиня Ольга була в дорозi, на Київському столi з її волi мусивсидiти вiн, Святослав, син Iгорiв. Вiн дiяв так, як велiв покон: прокидався до схiд сонця, вмивався холодною водою, одягався, накидав на плечi червоне, iз золотою оторочкою корзно, взував червонi, з довгими, загнутими носками хзовi чоботи, клав на голову хутряну шапку iз дорогим камiнням, а на шию чiпляв золоту княжу гривну.Коли княжич виходив iз своєї свiтлицi, минав Золоту палату й спускавсясходами в сiни, там на нього вже ждали Свенелд, воєводи, бояри, брат Улiб, на ганку й у дворі бiля терема чулись голоси тiунiв, гiнцiв земель, огнищан.Проте княжич Святослав одразу не виходив до них, прямував до стравницi.Слiдом за ним iшли Улiб, Свенелд, воєводи, бояри. У стравницi, як годилось, Святослав клав жертву, всi мовчки ждали, поки її приймуть боги, а потiм сiдали до столу. …» «…Мов вiтер, мов грiм, що котиться i все пiдсилюється в безмов'ї, мчали вполi вої княжича Святослава, а попереду летiв вiн сам — рiшучий, дужий,безжальний. I вони здоганяли орду, стикалися з нею, рубались, одбивали своїх людей, гнали хижаків далеко в поле, нищили, вбивали. I це княжич робив охоче, любо, бо захищав рiдну землю, людей її. …» Запитання1. Що спільного в цих джерелах?2. Чим вони відрізняються? Діти повиннізробити висновки, чим відрізняються науково-популярні твори від художніх. VI.Узагальнення тасистематизація знаньБесіда 1. Чому вчені-історики, відтворюючиминуле, користуються писемними джерелами?2. Де зберігають та впорядковуютьписемні історичні джерела? Вправа «Ти – мені, я – тобі» Учніоб’єднуються в пари і ставлять один одному запитання з теми уроку. VII.ДомашнєзавданняОпрацювативідповідний матеріал підручника $20 - переказувати, відповідати на питання письмово. Виконати письмово практичне завданняна стор. 117.
Додано (04.05.2020, 16:43) --------------------------------------------- 13.04. 2020 10 клас(історія України)Тема: Окупація Червоною армією Галичини, Волині, Північної Буковини,Хотинщини та Південної Бессарабії. Радянізація нових територій. Масові політичні репресії 1939 – 1940 рр. Сьогодні виу ZOOM прослухали пояснення цієї теми. Очікувані результати: проаналізуватирепресивний характер політики радянської влади на території Західної України; з’ясувати причини масових репресій у Західній Україні; визначити основні наслідки масових репресій; охарактеризувати зміну настроїв жителів Західної України до радянської влади; розвивати увагу, пам'ять, мислення, зв’язне мовлення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою; вміння співпрацювати у малих групах та в парах; формувати повагу. до історичного минулого України. Після уроку учні/учениці зможуть:- аналізувати репресивний характерполітики радянської влади на території Західної України;- називати причини масових репресійу Західній Україні;- визначати основні наслідки масовихрепресій;- характеризувати зміну настроїв жителівЗахідної України до радянської влади.1.Робота з історичною картою.- Покажіть на історичній карті:· західний кордон Радянського союзу влітку 1939 р.;· лінію розподілу сфер впливу в Європі між Німеччиною та Радянським Союзом запактом Молотова-Ріббентропа;· дії німецьких військ проти Польщі;· дії радянських військ проти Польщі;· місто, до якого першим вступили радянські війська;· території, приємної до УРСР;· територію, приєднану до Молдавської РСР 2 серпня 1940 р.;· новоутворені області радянської України.2.Тестування «Так – ні».- Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування.[img]file:///C:/Users/Tesla/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.jpg[/img]1) Навесні 1939 були проведені вибори до Народних зборів Західної України. –2) Верховна Рада СРСР та Верховна Рада УРСР не задовольнили клопотанняЗахідної України. –3) 29 жовтня у Львові відбувся військовий парад. +4) У складі Західної України з’явилося шість нових областей. +5) Підляшшя, Надсяння, Лемківщина та Холмщина увійшли до складу ЗахідноїУкраїни. –6) З більшої частини приєднаної території Бессарабії радянське керівництвоутворило Молдавську РСР. +7) У грудні 1940 р. Аккерманську область було перейменовано в Ізмаїльську. +8) Радянська влада взяла під контроль лише економіку та промисловість ЗахідноїУкраїни. –9) У Західній Україні було заборонено політичні партії та культурно-освітнітовариства. +10) Церква не зазнала впливу радянської влади. –11) У серпні 1939 р. головою ОУН булообрано Андрія Мельника. +12) ОУН розкололася, опозицію очолив Степан Бандера. + I.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми тамети уроку.1.Анаграми.- Розшифруйте анаграми.АРПЕЦТОЯДІ – депортаціяСЕПЕРІЇР – репресії- Поясніть значення слів-відгадок.- Коли застосовується депортація?- Пригадайте, коли на території України були застосовані масштабні репресіїта депортації?- Яку назву в історії України отримав цей період?- Сьогодні ми з’ясуємо як відбувалися репресії на території Західної України,визначимо їх основні причини та наслідки, з’ясуємо чому змінилися настрої жителів Західної України після окупації Червоною армією. II.Вивчення нового матеріалу.1.Перегляд відеоролику.- Перейдіть за посиланням та перегляньте відеоролик.[img]file:///C:/Users/Tesla/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image004.jpg[/img]https://www.youtube.com/watch?v=Uw79hxx9JoI(1:40 – 5:46)- Яка інформація була для вас знайомою?- Що було новим?- У чому показано позитивне та негативне значення «возз’єднання» українськихземель?2.Робота в групах.- Об’єднайтеся у групи та опрацюйте додаткову інформацію.- Складіть план до тексту та 4 – 5 запитань до нього.Масові репресіїкомуністичного режиму на західноукраїнських землях у 1939—1941 pp.- Як місцеве населення Західної України зустрічало Червону армію у вересні1939 р.? Чому?- Кого називали «ворогами народу»?- Який вид репресій був найпоширенішим? (депортації)- Якою була головна мета репресій на західноукраїнських землях?- Як рятувалися жителі Західної України?- Яку роль у боротьбі з радянською владою відігравав А. Шептицький?- Що допомогло ОУН зберегти свою структуру?3.Кероване читання (с. 252 – 253 підручника).- Опрацюйте матеріал підручника.- Доповніть речення:· 5 березня 1940 р. до ЦК ВКП(б) надійшла записка від…· «заклятими ворогами» назвали…· Масові розстріли відбувалися …· Під час першої депортації було виселено…· До другої хвилі депортації потрапили…· Біженців було депортовано…III.Підсумки уроку.1.Вправа «Три М».- Назвіть три моменти уроку, які вдалися вам найкраще. Запропонуйте один-двамоменти, що поліпшать вашу роботу на наступному уроці.Домашнєзавдання: $ 59 – 60 (стор.142-149).Виписати в робочий зошит дати, події, поняття – вивчити. Виконати завдання в контурній карті. Працювати затласом. Прочитати таємні додаткові протоколи на стор.246-247-відповісти на питання усно. Письмове творче завдання: на стор. 246«Проаналізуйтепакт Ріббентропа – Молотова» відповісти на питання письмово. Відповіді надсилати на мою електронну пошту melnichuk0980@ukr.net https://www.youtube.com/watch?v=fbN7qdwWXng– парад німецьких та радянських військ. https://www.youtube.com/watch?v=XCYvV6gzPLg - Історія України.
Додано (04.05.2020, 16:56) --------------------------------------------- 13.04. 2020 9 клас(історія України)Тема: Родини українських підприємцівдругої половиниXIXстоліттяСьогодні ви у ZOOM прослухали пояснення цієї теми.Очікувані результати: ознайомити учнів із діяльністю українських підприємців, охарактеризувати їхній внесок у розвиток культури України;розвивати такі компетенції як уміння вчитися, соціальна, підприємницька та загальнокультурна; формулювати нескладнівисновки та узагальнення, аргументувати власну позицію; виховувати почуття патріотизму, поваги до діячів минулого нашої країни. Доповніть речення:1) Зростання чисельності міського населення і його питомоїваги в усьому населенні – це … (урбанізація)2) У соціальній структурі більшої уваги набували групи… (буржуазія, робітники, інтелігенція)3) Вільнонаймані промислові робітники – це … (пролетаріат).4) Основним джерелом поповнення пролетаріату було … (селянство)5) Соціальний прошарок, що складається з осіб, якізаймаються творчою розумовою діяльністю і для яких вона є джерелом існування … (інтелігенція)6) Нова еліта, що була представлена здебільшого іноземцями –це … (буржуазія)7) Найчисельніша верства населення другої половини ХІХ ст. …(селянство).8) На кінець 19 ст.найбільшими містами за кількістю населення були…(Одеса,Київ, Харків, Катеринослав (Дніпро), Миколаїв).9) У 1875 р. в Одесі булостворено першу нелегальну робітничу політичнуорганізацію….(Південноросійський союзробітників).10) Основною причиноюпереходу селянства до пролетаріату стало…. Робота з поняттямиПідприємництво — це самостійна, ініціатива, систематична, навласний ризик діяльність із виробництва продукції, виконання робіт, надання послуг та заняття торгівлею з метою одержання прибутку. Підприємці — це люди, які займаютьсяпідприємництвом. Меценат—багатий покровитель наук і мистецтв, особа, що безкорисливо матеріально підтримує розвиток культури, освіти, та будь-які інші аспекти гуманітарної сфери. Вчитель повідомляє пропідприємців-меценатів:родина Терещенків, Григорій Павлович Галаган, Іван Харитоненко, родина Яхненків, Богдан таВарвара Ханенко та Симиренки.відео «Варвара і Богдан ХАНЕНКО- 'Історії кохання'» посиланняПрийом «Коло думок»Якими якостями, на вашу думку, повинна володіти підприємлива людина?Прийом «Прогнозування»Учитель пропонує учнямсформувати враження від уроку та з’ясувати чи досягли вони поставлених цілей.Домашнєзавдання: $23.Переказувати,відповідати на питання усно. Виписати в робочий зошит поняття – вивчити. Письмове творче завдання: 1) Надатихарактеристику українським меценатам – Ханенки, Терещенки, Симиренки, Григорій Галаган. 2) Х. Алчевська, О. Риндовська, М. Корф – їхдосягнення в шкільній освіті. 3) «Що стало причиною розквіту меценатства іблагодійництва наприкінці 19- напочатку 20 століття.» Відповіді надсилати на мою електроннупошту melnichuk0980@ukr.net
Додано (04.05.2020, 17:03) --------------------------------------------- 13.04. 2020 6 клас(Всесвітня історія )Тема: Диктатура Гая ЮліяЦезаря.Сьогодні ви у ZOOM прослухали пояснення цієї
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - Вівторок, 14.04.2020, 17:00
Тема. Історичні праці ХІХ – початку ХХ століття. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського. Художні твори про минуле України.
Сьогодні ви у ZOOM прослухали пояснення цієї теми. Для тих, хто не зміг приєднатися:
Очікувані результати: розширити знання про українських істориків та їхні головні дослідження; навчитись відрізняти науково-популярний історичний текст від художнього; розвивати вміння аргументовано висловлювати свою думку; виховувати інтерес до дослідження історичного минулого українського народу. Учні зможуть відрізняти наукові історичні праці від художніх творів; спираючись на відомості кількох джерел розповідати про історичний факт. Прийом «Сніжна грудка»
Метод«Мікрофон»:Звідки історики отримують інформацію про події, які відбулися сотні, тисячіроків тому?
1. Історичні праці ХІХ – початку ХХ століття. У ХІХ столітті попри перешкоди починає розвиватись українська історична наука. Визначною пам'яткою історіописання стала "Історія Русів". Нажаль, її авторство залишається нез'ясованим і до сьогодні. Більшість дослідників вважають, що твір був підготовлений наприкінці 18 – поч. 19 ст. Ймовірно також, що він пройшов кілька редакцій, останню – на поч. 19 ст. "Історія Русів" значною мірою вплинула на подальший розвиток українського історіографічного процесу, заклавши нову традицію – розглядати козацтво та його гетьманів як основну рушійну силу української історії,починаючи з 16 століття. М. Максимович, зокрема, одним із перших відкинув домінуючу тезу про етнічний характер козацтва й акцентував на тому, що козацтво є соціальною групою. Виникнення козацтва він пов'язував із початком боротьби проти турецько-татарської агресії. При розгляді національної революції 1648–1657 рр. він вказував як на основну причину повстання на соціальний гніт, а не на мотиви помсти за особисті кривди. Одним із творців народницького напряму в українській історіографії вважається М. Костомаров. Найбільш послідовно народницький напрям в української історіографії репрезентований у працях В. Антоновича та його учнів. 2. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського. Діти, подивіться, що зображено на екрані . Так вірно це купюра номіналом 50гривень, а з другого боку - портрет Михайла Грушевського. Свого найвищого розвитку народницький напрям в українській історіографії досяг у науковій творчості М. Грушевського. У своїх роботах М. Грушевський запропонував вивчати історію саме народу, а не держави. У своїй фундаментальній "Історії України-Руси" він наголошував на тому, що немає й не може бути "общерусскої" історії, оскільки нема "общерусскої" народності, а отже, й об'єкта для дослідження. Історія України-Руси —10-томна монографія Михайла Грушевського. Головна праця його життя. Містить виклад історії України від прадавніх часів до другої половини 17 століття. Писалася з перервами протягом 1895—1933 років. Справила вплив на формування української історіографії новітнього часу. 3. Художнітвори про минуле України. Історична тема — однаіз традиційних, провідних тем в українській літературі. Пам'ятка давньої літератури "Слово о полку Ігоревім" відбиваєподії, пов'язані з походом князя Ігоря проти половців. У багатьох своїх творах, особливов поемі "Гайдамаки", Т. Шевченко звертався до звитяжної доби в історії українського народу — козаччини, відтворював події гайдамацького руху. Великий Кобзар змалював образи Богдана Хмельницького, Івана Ґонти, Максима Кривоноса, "Байди" Вишневецького. Робота з історичним та художнім джерелом:М. Грушевський. Історія України-Руси. Том I. Розділ VIII. Стор. 4. Не вважаючи на недовге своє правлїння (яких небудь десять літ фактичного правління, або й меньше), Святослав належить до найбільш виразних і характеристичних фіґур між давніми руськими князями. Се, щоб так сказати, maximum дружинности між київськими князями. Роль князя — правителя, голови держави зовсїм сходить на другий план перед воєвничим ватажком. Се чистий запорожець на київськім столі, і він прегарно схарактеризований з сього боку в класичнім тексті нашого літопису: „Коли князь Святослав виріс і став чоловіком, почав збирати богато хоробрих вояків, бо й сам був хоробрий і легкий, ходив як пард і богато воював. Не возив за собою возів, нї казана, не варив мяса, але нарізавши тоненько чи конину, чи звірину, чи воловину, пік на углях і так їв; не мав і шатра, а підстилав на спаннє конячу опону, а в голові сідло, і такі-ж були й його вояки. А як ішов на котрий край, сповіщав наперед: „іду на вас!“Семен Скляренко«Святослав»«… Доки княгиня Ольга була в дорозi, на Київському столi з її волi мусивсидiти вiн, Святослав, син Iгорiв. Вiн дiяв так, як велiв покон: прокидався до схiд сонця, вмивався холодною водою, одягався, накидав на плечi червоне, iз золотою оторочкою корзно, взував червонi, з довгими, загнутими носками хзовi чоботи, клав на голову хутряну шапку iз дорогим камiнням, а на шию чiпляв золоту княжу гривну.Коли княжич виходив iз своєї свiтлицi, минав Золоту палату й спускався сходами в сiни, там на нього вже ждали Свенелд, воєводи, бояри, брат Улiб, на ганку й у дворі бiля терема чулись голоси тiунiв, гiнцiв земель, огнищан. Проте княжич Святослав одразу не виходив до них, прямував до стравницi. Слiдом за ним iшли Улiб, Свенелд, воєводи, бояри. У стравницi, як годилось, Святослав клав жертву, всi мовчки ждали, поки її приймуть боги, а потiм сiдали до столу. …» «…Мов вiтер, мов грiм, що котиться i все пiдсилюється в безмов'ї, мчали вполi вої княжича Святослава, а попереду летiв вiн сам — рiшучий, дужий, безжальний. I вони здоганяли орду, стикалися з нею, рубались, одбивали своїх людей, гнали хижаків далеко в поле, нищили, вбивали. I це княжич робив охоче, любо, бо захищав рiдну землю, людей її. …» Запитання1. Що спільного в цих джерелах? Запитання 2. Чим вони відрізняються? Ви повинні зробити висновки, чим відрізняються науково-популярні твори від художніх. Узагальнення тасистематизація знань: Бесіда: 1.Чому вчені-історики, відтворюючиминуле, користуються писемними джерелами? 2.Де зберігають та впорядковуютьписемні історичні джерела? Вправа «Ти – мені, я – тобі» Учні об’єднуються в пари і ставлять один одному запитання з теми уроку. Домашнє завдання: Опрацювативідповідний матеріал підручника $20 - переказувати, відповідати на питання письмово. Виконати письмово практичне завданняна стор. 117.
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - П`ятниця, 08.05.2020, 12:47
Тема: Окупація Червоною армією Галичини, Волині, Північної Буковини,Хотинщини та Південної Бессарабії. Радянізація нових територій. Масові політичні репресії 1939 – 1940 рр.
Сьогодні ви у ZOOM прослухали пояснення цієї теми.
Очікувані результати: проаналізувати репресивний характер політики радянської влади на території Західної України; з’ясувати причини масових репресій у Західній Україні; визначити основні наслідки масових репресій; охарактеризувати зміну настроїв жителів Західної України до радянської влади; розвивати увагу, пам'ять, мислення, зв’язне мовлення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою; вміння співпрацювати у малих групах та в парах; формувати повагу до історичного минулого України. Аналізувати репресивний характер політики радянської влади на території Західної України; називати причини масових репресій у Західній Україні; визначати основні наслідки масових репресій; характеризувати зміну настроїв жителів Західної України до радянської влади. 1Робота з історичною картою: Покажіть на історичній карті: західний кордон Радянського союзу влітку 1939 р.; лінію розподілу сфер впливу в Європі між Німеччиною та Радянським Союзом за пактом Молотова-Ріббентропа; дії німецьких військ проти Польщі; дії радянських військ проти Польщі; місто, до якого першим вступили радянські війська; території, приємної до УРСР; територію, приєднану до Молдавської РСР 2 серпня 1940 р.; новоутворені області радянської України. 2.Тестування «Так – ні» Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування.[img]file:///C:/Users/Tesla/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.jpg[/img]1) Навесні 1939 були проведені вибори до Народних зборів Західної України. 2) Верховна Рада СРСР та Верховна Рада УРСР не задовольнили клопотання Західної України. 3) 29 жовтня у Львові відбувся військовий парад. 4) У складі Західної України з’явилося шість нових областей. 5) Підляшшя, Надсяння, Лемківщина та Холмщина увійшли до складу Західної України. 6) З більшої частини приєднаної території Бессарабії радянське керівництво утворило Молдавську РСР. 7) У грудні 1940 р. Аккерманську область було перейменовано в Ізмаїльську. 8) Радянська влада взяла під контроль лише економіку та промисловість Західної України. 9) У Західній Україні було заборонено політичні партії та культурно-освітні товариства. 10) Церква не зазнала впливу радянської влади. 11) У серпні 1939 р. головою ОУН було обрано Андрія Мельника. 12) ОУН розкололася, опозицію очолив Степан Бандера.
Завдання:Розшифруйте анаграми. АРПЕЦТОЯДІ – депортація СЕПЕРІЇР – репресії. Поясніть значення слів-відгадок. Коли застосовується депортація? Пригадайте, коли на території України були застосовані масштабні репресії та депортації? Яку назву в історії України отримав цей період? Сьогодні ми з’ясуємо як відбувалися репресії на території Західної України, визначимо їх основні причини та наслідки, з’ясуємо чому змінилися настрої жителів Західної України після окупації Червоною армією.
Перейдіть за посиланням та перегляньте відеоролик. [img]file:///C:/Users/Tesla/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image004.jpg[/img][video]https://www.youtube.com/watch?v=Uw79hxx9JoI
Яка інформація була для вас знайомою? Що було новим? У чому показано позитивне та негативне значення «возз’єднання» українських земель? Робота в групах. Об’єднайтеся у групи та опрацюйте додаткову інформацію. Складіть план до тексту та 4 – 5 запитань до нього. Масові репресії комуністичного режиму на західноукраїнських землях у 1939—1941 pp. Як місцеве населення Західної України зустрічало Червону армію у вересні 1939 р.? Чому? Кого називали «ворогами народу»? Який вид репресій був найпоширенішим? (депортації). Якою була головна мета репресій на західноукраїнських землях? Як рятувалися жителі Західної України? Яку роль у боротьбі з радянською владою відігравав А. Шептицький? Що допомогло ОУН зберегти свою структуру? Кероване читання (с. 252 – 253 підручника). Опрацюйте матеріал підручника. Доповніть речення: 5 березня 1940 р. до ЦК ВКП(б) надійшла записка від…«заклятими ворогами» назвали… Масові розстріли відбувалися …Під час першої депортації було виселено…До другої хвилі депортації потрапили… Біженців було депортовано… Вправа «Три М». Назвіть три моменти уроку, які вдалися вам найкраще. Запропонуйте один-два моменти, що поліпшать вашу роботу на наступному уроці. Домашнє завдання: $ 59 – 60 (стор. 142-149).Виписати в робочий зошит дати, події, поняття – вивчити. Виконати завдання в контурній карті. Працювати з атласом. Прочитати таємні додаткові протоколи на стор.246-247-відповісти на питання усно. Письмове творче завдання: на стор. 246«Проаналізуйте пакт Ріббентропа – Молотова» відповісти на питання письмово. Відповіді надсилати на мою електронну пошту melnichuk0980@ukr.net https://www.youtube.com/watch?v=fbN7qdwWXng – парад німецьких та радянських військ. https://www.youtube.com/watch?v=XCYvV6gzPLg - Історія України.[/video]
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - П`ятниця, 08.05.2020, 13:24
Тема:Родини українських підприємцівдругої половиниXIXстоліття.
Сьогодні ви у ZOOM прослухали пояснення цієї теми.
Очікувані результати: ознайомити учнів із діяльністю українських підприємців, охарактеризувати їхній внесок у розвиток культури України; розвивати такі компетенції як уміння вчитися, соціальна, підприємницька та загальнокультурна; формулювати нескладнівисновки та узагальнення, аргументувати власну позицію; виховувати почуття патріотизму, поваги до діячів минулого нашої країни.
Завдання:Доповніть речення:1) Зростання чисельності міського населення в усьому населенні – це …(урбанізація)2)У соціальній структурі більшої уваги набували групи…(буржуазія, робітники, інтелігенція)3) Вільнонаймані промислові робітники – це… (пролетаріат).4) Основним джерелом поповнення пролетаріату було …(селянство)5) Соціальний прошарок, що складається з осіб, які займаються творчою розумовою діяльністю і для яких вона є джерелом існування …(інтелігенція)6) Нова еліта, що була представлена здебільшого іноземцями –це …(буржуазія)7) Найчисельніша верства населення другої половини ХІХ ст. …(селянство).8) На кінець 19 ст. найбільшими містами за кількістю населення були…(Одеса,Київ, Харків, Катеринослав (Дніпро), Миколаїв).9) У 1875 р. в Одесі було створено першу нелегальну робітничу політичну організацію….(Південноросійський союз робітників).10) Основною причиною переходу селянства до пролетаріату стало….
Робота з поняттями:Підприємництво— це самостійна, ініціатива, систематична, на власний ризик діяльність із виробництва продукції, виконання робіт, надання послуг та заняття торгівлею з метою одержання прибутку. Підприємці— це люди, які займаються підприємництвом. Меценат—багатий покровительнаукімистецтв, особа, що безкорисливо матеріально підтримує розвитоккультури,освіти, та будь-які інші аспекти гуманітарної сфери. Назвіть підприємців-меценатів? родина Терещенків, Григорій Павлович Галаган, Іван Харитоненко, родина Яхненків, Богдан та Варвара Ханенко та Симиренки. відео «Варвара і Богдан ХАНЕНКО- "Історії кохання'» посилання
Прийом «Коло думок»:Якими якостями, на вашу думку, повинна володіти підприємлива людина? Прийом «Прогнозування»:сформуйте враження від уроку та з’ясуйте чи досягли ви поставлених цілей.
Домашнє завдання: $23. Переказувати,відповідати на питання усно. Виписати в робочий зошит поняття – вивчити.
Письмове творче завдання: 1) Надати характеристику українським меценатам – Ханенки, Терещенки, Симиренки, Григорій Галаган. 2) Х. Алчевська, О. Риндовська, М. Корф – їх досягнення в шкільній освіті. 3) «Що стало причиною розквіту меценатства і благодійництва наприкінці 19- на початку 20 століття.»
знати:Події:утворенняПершого тріумвірату, 58-50 рр. до н.е. – Галльська війна, 40-ві рр. до н.е. – Громадянська війна, 49 р. до н.е. – встановлення диктатури Цезаря, 44 р. до н.е. – смерть Цезаря;
Терміни:Диктатор – це особа, що має необмежену владу і нав’язує свою волю іншим, Громадянська війна — це збройна боротьба між громадянами однієї держави, тріумвірат – союз між трьома практично однаковими могутніми політичними чи військовими лідерами, який був спрямований проти сенату;
Особи:Луцій Корнелій Сулла, Гней Помпей, Марк Красс, Юлій Цезар,Клеопатра.
розуміти:зміни в житті Римської держави, основні періоди вбіографії Юлія Цезаря, основні напрямки внутрішньої і зовнішньої політики Юлія Цезаря;·
вміти:аналізувати і порівнювати політику диктаторів Сулли іЦезаря, для того щоб краще зрозуміти причини розпаду першого тріумвірату; характеризувати територіальні зміни; визначати чинники, які впливали на політику Юлія Цезаря; розвивати в учнів уміння аналізувати історичні джерела, на основі їх давати характеристику історичним діячам, робити висновки та узагальнення;
виховати:любов до античної історії, повагу до історії іншихнародів. Перевірка домашньогозавдання:
Запитання:1.Які зміни сталися у Римській державі після невдалої спроби аграрних реформ за часів братів Гракхів?2. Поміркуйте, чого хотів досягти Гай Гракх аграрними реформами? Чи вдалося йому це зробити? 3. Для чого римляни тримали гладіаторів? Ким був Спартак? 4. Як спалахнуло і як розвивалося повстання рабів у Римі? 5. Дайте характеристику повстанню під проводом Спартака. Чи могло повстання досягти успіху?
Чи ви знаєте якісь цікаві відомості про Клеопатру?
Розгляньте таблицю «Перший тріумвірат в Римі»:
Запитання: 1. Перший тріумвірат 2. Роки існування6 60—53 рр. до н. е. 3. Склад учасників: Марк Красс, Гней Помпей, Юлій Цезар 4. Мета створення: Склався як опозиція провінційних сил до центральної влади — сенату5. Результати діяльності Тріумвіри встановили в Римі своє панування.
Цезар – повелитель Риму.
Домашнє завдання: $47. Вивчити дати, події, терміни. Працювати з атласом, контурною картою.
Надати політичний портрет Гаю Юлію Цезарю.
Творче завдання: "Чому в Давній Греції не було Гладіаторських боїв?"
Після цього уроку ви зможете: (ДЛЯ ТИХ, КОГО НЕ БУЛО НА ВІДЕОУРОЦІ)
-називати час утворенняПольського королівства, Великого князівства Литовського, дату Грюнвальдської битви,Кревської унії;-висловлювати судження щодо значенняГрюнвальдської битви ;-показати на карті територіїПольського, Великого князівства Литовського, місце Грюнвальдської битви;-охарактеризувати внутрішню тазовнішню політику правителів Польського королівства та Великого князівства Литовського.
Бесіда:o Кого стародавні римляни називали варварами? Що означає Велике переселення народів? Наяких територіях Римської імперії та поза її межами жили варварські племена? Коли перестала існувати Західна Римська імперія? Користуючись знаннями з історії України ,поясніть поняття : «князь», «дружина».
Пригадайте, що таке станова монархія. У яких країнах за часів Середньовіччя вона була встановлена? Якщо слов’янам загрожували небезпечні вороги, вони об’єднувалися в союз племен. Пізніше такі союзи виникали, коли сильніше слов’янське плем’я підкоряло інші. На чолі їх стояли князі-військові вожді. Всі важливі питання у словянських племенах вирішували на віче.
Робота зі словником:Віче- загальні збори слов’ян ,на яких вирішувалися найважливіші питання. Утворення Польської держави . Мешко І та Болеслав Хоробрий. Польське королівство посталона території між річками Одером, Віслою і Вартою. Там проживали західнослов’янські племена, які в другій половині ІХ століття об’єдналися навколо племені полян із центром у місті Гнєзно.
Робота з документом(с.188) Опрацюйте джерело. Поясніть,як легенда пояснює створення Польської держави?
«Мозковий штурм» Поміркуйте, за які вчинки Болеславу дали прозвання Хороброго?
Робота з картою: Покажіть на карті територію Польського королівства та Великого князівства Литовського. Назвіть місто, де в 1385 році було підписано унію. Покажіть місце, де відбулася Грюнвальдська битва.
Розташуйте в хронологічні послідовності Грюнвальдська битва, Правління Ольгерда, Підписання Кревської унії Правління Болеслава І, Хороброго 1.
Тема: АНЕКСІЯ КРИМУ ТА АГРЕСІЯ РОСІЇ ПРОТИ УКРАЇНИ
Знання і розуміння:знає причини і методи анексії Криму та мету збройної агресії Росії проти України , роль маніпулятивного впливу медіа на свідомість російського та українського народу щодо дій Російської федерації у Криму та на Сході України,терміни:анексія Криму, зелені чоловічки,гібридна війна.
Уміння і навички:може сформувати власну думку щодо шляхів розв’язання проблеми Криму, пошуку шляхів його повернення під юрисдикцію України, події на Сході України та необхідність повернення окупованих територій до складу України.
Установки і цінності: визнає важливість європейського вектора розвитку України, усвідомлює взаємозалежність життя України, Європи і світу, необхідність захисту своєї держави від зовнішньої агресії.
Завдання. Робота в групах -Використовуючи історичний матеріал згадайте, до складу яких державних об’єднань входив Крим?
Історичний факт.
Метод «Мозковий штурм»-Згадайте,які події осені 2013- зими 2014 року стали доленосними для народу України. Відповідь обґрунтуйте.
Анексія Криму.
Перегляд документальних матеріалів. Хронологія спротиву. З чого почалась окупація Криму з наступним обговоренням.
Завдання. Вправа"Новини в різних медіа" - Підготуйте в групах коротке письмове повідомлення що може прозвучати в мас-медіа Росії та України по даному питанню .- Як ви вважаєте, чому погляд Росії і України на факт вторгнення російських військ на територію Криму відрізняється. Відповідь обґрунтуйте.
Робота з термінами: Анексія Криму - це військова агресія Росії, спрямована на насильницьке протиправне відторгнення Кримської автономії та Севастополя від України та їх приєднання до Російської Федерації на правах суб'єкта Російської Федерації, що було здійснено протягом березня 2014 року.
Зелені чоловічки - позначення окупаційних військ, які висадилися в Криму без розпізнавальних знаків та відзнак на одязі і техніці, які у складі спецпідрозділів проводили таємні, на першому етапі часто небойові операції з захоплення і блокування об'єктів у ході російського вторгнення в Україну у 2014 році. 12 березня 2014 НАТО визнало, що «зелені чоловічки» у Криму є військовослужбовцями Російської Федерації.
Гібридна війна — війна з поєднанням в застосуванні конвенційної зброї, партизанської війни, тероризму та злочинної поведінки з метою досягнення певних політичних цілей, основним інструментом якої є створення державою-агресором в державі, обраній для агресії, внутрішніх протиріч та конфліктів з подальшим їх використанням для досягнення політичних цілей агресії, які звичайно досягаються звичайною війною.
Агресія Росії проти України.
Запитання-Як пояснив О.Турчинов необхідність розпочати АТО? Чого спочатку намагалась уникнути Україна?
Завдання:Робота в групах - І-ша група: Опрацюйте інфографіку (додається) і дайте відповідь на питання - Чи можна дії Росії вважати міжнародним збройним конфліктом? Якщо так, то чому?
ІІ-га група: Робота з картою (додається)- Зробіть аналіз ситуації на Сході України станом на 13 липня 2014 року-Знайдіть на карті регіони, де Росія намагалась дестабілізувати ситуацію за планом «Новоросія». Чи був реалізований цей план?
Завдання:Вправа «Телефонний дзвінок довідсутнього на уроці учня»(Учні діляться своїми знаннями, описують здобуті навички, цікаві або проблемні етапи уроку умовному учневі, який був відсутній на уроці ) з наступним обговоренням.
Завдання. Вправа"Новини в різних медіа" -Підготуйте в групах коротке письмове повідомлення що може прозвучати в мас-медіа Росії та України по даному питанню . - Як ви вважаєте, чому погляд Росії і України на факт вторгнення російських військ на територію Криму відрізняється. Відповідь обґрунтуйте.
Домашнє завдання:
СТОР. 252-259. ПОВТ $ 43-50.
ПІДГОТУВАТИ ПРЕЗЕНТАЦІЇ З ТЕМ: "ІЛОВАЙСЬКИЙ КОТЕЛ", "АЕРОПОРТ", УЧАСТЬ БАТАЛЬЙОНІВ У ВИЗВОЛЕННІ МІСТ ДОНЕЦЬКОЇ ТА ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТЕЙ.
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - П`ятниця, 08.05.2020, 19:57
Ви ознайомитися із становленням Римської імперії;характеризувати суспільний устрій держави за часів принципату Октавіана Августа; сформувати уявлення про «Золотий вік» імперії; охарактеризувати період правління династії Антонінів; давати характеристику історичним особам, вміння робити висновки, висловлювати власні судження.Одним із правил життя, заякими жив Юлій Цезар є: «Я прожив довго, і за мірками природи, і за мірками слави». Як ви розумієте зміст цього правила? Що хотів Юлій Цезар цим сказати? І яким чином він оцінював своє життя?
Історичний диктант
1.Люди без майна і роботи _________________________ 2.Римський патріарх _________________________. 3.Перші християнські общини складалися_________________. 4. ___________ цей імператор переслідував християнство. 5. Константинополь побудували на місці давнього грецького міста _________________. 6. _____________________ у перекладі з грецької"блага звістка" 7. Імператори Риму вели війни з________________________. 8. _______________ запровадив золоту монету солід. 9. ________р відбувся поділ імперії на Західну іСхідну. 10. _______________ - причина заборони боїв гладіаторів.
Вправа «Мозковий штурм»
Після вбивства Цезаря в Римі розпочалася боротьба за владу. Римський оратор Цицерон написав: «Тиран загинув, проте тиранія жива». Що цим хотів сказати Цицерон? Після смерті Цезаря загострилась боротьба за владу в Римі. Проти вбивць Цезаря виступив його друг консул Антоній. Не отримавши підтримки в сенаті і боячись гніву народу, убивці Цезаря втекли з Риму на Балканський півострів. Вони почали збирати військо для боротьби за відновлення республіканського правління. В Італії знову спалахнула громадянська війна між прихильниками Цезаря і республіканцями. У ці дні в Римі набула популярності ще одна людина—18-літній Октавіан. Юнак дізнався, що Цезар у заповіті оголосив його своїм прийомним сином і головним спадкоємцем.
Питання: 1.Пригадайте, що таке тріумвірат? 2. Коли утворився перший тріумвірат і хто до ньоговходив?Вже після смерті Цезаря, у 43 р. до н. е. булоутворено другий тріумвірат, до якого увійшли: Антоній, Октавіан, а також до них приєднався воєначальник Цезаря— Лепід.
Як ви гадаєте, чому було утворено другий тріумвірат?
Принципат— необмежена влада принцепса, з одночасним збереженням республіканських органів влади.
Вправа «Три кути» (Погоджуюсь,не погоджуюсь, частково погоджуюсь). Яким, на вашу думку був Октавіан Август: жорстоким іпідступним чи благородним і божественним?
Питання:Які риси допомогли Октавіану прийти до влади?
Робота з підручником (с. 228-229) За якого правителя Римська імперія досягла найбільших розмірів? Імператор Траян сказав: «Я хочу бути таким імператором, якого сам собі бажав, якби був підданим». Як на вашу думку, чи вдалося йому здійснити свою мрію? Розкажіть про особистість Марка Аврелія.
Вправа «Прес-конференція» 1. Дайтевизначення поняття «принципат». 2. Які зміни в управлінні державою відбулися, коли республіка стала імперією? 3.Які порядки, встановлені Августом, ви схвалили б, а які — ні?
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 48 у підручнику.
Складіть характеристику Октавіана Августа за алгоритмом:
Походження історичної особи. Риси особи, життєві принципи.
Діяльність. Значення та роль історичного діяча. Власна оцінка особи історичного діяча, пояснення свого ставлення до нього.
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - Субота, 09.05.2020, 10:56
Мета:виховна: сформувати поняття причинно-наслідкових зв'язків пов'язане з падінням Візантійської імперії і посиленням Османської імперій; формувати критично мислити, тадавати аналіз та оцінку подіям які відбулися ; виховувати інтерес до історичного минулого не тільки своєї держави а світу в цілому.
Основні дати і події: 1261 р.—відновлення Візантійської імперії; 1389 р.— битва на Косовому полі; 1396 р.— поразка хрестоносців від турків під Нікополем; 1402 р.— розгром Тимуром турків під Анкарою; 1439 р.— Флорентійська унія; 1444 р.— поразка хрестоносців від турків під Варною; 1453 р.— падіння Константинополя.
Метод «Мікрофон» 1. Коли розпочався процес політичної роздробленості Русі? 2. Назвіть наймогутніші держави, що постали на північно-східних теренах Русі. 3.За що князі Володимиро-Суздальського князівства отримали свої прізвиська: Юрій Долгорукий, Андрій Боголюбський, Всеволод Велике Гніздо? 4.Завдяки яким битвам князівств зупинили просування хрестоносців на Схід? 5.За що Олександр Ярославич отримав прізвисько Невський? 6. Яка битва отримала назву «Льодове побоїще»?
Метод «Мозковий штурм» У чому полягала причина перемог турків османів? Завоювання османських султанів у Європі та Азії.
Робота з картою. Використовуючи карту атласу «Утворення Османської держави. Завоювання османських султанів (ХIV–XVI ст.)», виконайте завдання.1. Назвіть держави, завойовані турками османами.2. Назвіть васальні території імперії Османа. 3.Назвіть місця найважливіших битв.
Запитання на повторення: 1.Коли і за яких обставин утворилася Візантія? Як вона називалася у Середні віки? Яке місто було її столицею? 2. Коли Візантія досягла своєї найвищої могутності? За якого імператора це відбулося? 3. Які наслідки мали хрестові походи для Візантії?
Створення держави турків-османів.
Європа і турецька небезпека.
Завдання: Визначте етапи створення держави турків-османів. Відповідь подайте у вигляді хронологічної таблиці.
Запитання: 1) Чим можна пояснити таку реакцію європейських правителів на турецьку навалу? 2) Чи була ця реакція адекватною турецькій загрозі? 3. Падіння Константинополя та його наслідки.
Розповідь учителя: У 1399 р. турки оточили Константинополь. Не сподіваючись узяти місто приступом, вони готувалися до тривалої облоги. Але сталося несподіване: прийшла звістка від середньоазіатського правителя, нащадка Чингісхана, Тамерлана (Тимура) про поразку під Анкарою султана Баязида, який потрапив у полон і, не переживши приниження, помер. Османи відійшли від Константинополя, а їхня держава розпалася. Поразка османів подовжила життя Візантійської імперії на 50 років. Після нетривалої міжусобиці 1451р. османський престол зайняв 16-річний султан Мехмед II, який продовжив завоювання.
Робота з документом:
ТУРЕЦЬКИЙ ІСТОРИК XVI СТ. СААД-АД-ДІН ПРО ПАДІННЯ КОНСТАНТИНОПОЛЯ.
Запитання до документа: 1) Як поводилися турки у місті? 2) Чому місто було не зруйноване,а перетворене на столицю нової імперії?
Конкурс «Швидка відповідь» 1. Після яких подій Візантія незмогла повністю відновити свою могутність? 2. Як було створено державу турків-османів? 3. Чому турки стали називатися османами? 6. Чому хрестові походи проти виявилися невдалими? 7. Що допомогло туркам заволодіти Константинополем? 8. Якими були наслідки падіння Візантійської імперії? Заключне слово вчителя: У той час як у Західній Європі відбувалися процеси централізації, Реконкісти, тривала Столітня війна, у Візантії теж мали місце події, які докорінно змінили політичну карту Європи. Тут з’явилися турки-османи, які поступово захопили всю територію Візантійської імперії, а в 1453 р. (рік завершення Столітньої війни) і її столицю — Константинополь. Ця подія була розцінена багатьма сучасниками як катастрофа — було зруйновано один із центрів християнства. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1. Опрацюйте § 26 підручника. 2. Складіть у зошиті хронологічну таблицю до матеріалу параграфа. 3. Використовуючи додаткову літературу, складіть розповідь про долю одного із захисників Константинополя.
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - Субота, 09.05.2020, 12:46