Тема: «Створюємо бізнес – план власного підприємства»
Знання і розуміння: знає зміст понять: підприємницька діяльність, сталий розвиток; вільно оперує поняттями: конкуренція, бюджет, податки, прибуток, зарплата, професія; розуміє функції підприємців і держави в ринковій економіці; розуміє основні засади економічних відносин «держава – підприємець» та «держава - людина»; розуміє відмінності між потребами, бажанням і можливостями людини; розуміє необхідність та межі державного втручання в економіку.
Уміння і навички: аналізує чинники попиту й пропозиції на ринках ресурсів і товарних ринках та їхній вплив на ринкову ціну; визначає інтереси економічних суб’єктів (підприємців, домогосподарств, держави) в різних ситуаціях ;оцінює вимоги роботодавців щодо найманих працівників за оголошеннями; визначає економічний та юридичний зміст відносин властивості.
Установки іцінності: усвідомлює унікальну цінність підприємства для розвитку економіки,поважає економічні інтереси інших суб’єктів економічних відносин; розуміє необхідність навчання впродовж життя; знає, що запорукою успішної професійної діяльності є зважена самооцінка власних здібностей та талантів.
Метод «Займи позицію»
Навіщо складати бізнес-план?
Бізнес-план – це документ, що описує всі головні аспекти діяльності майбутнього підприємства, аналізує проблеми, на які воно може натрапити, а також визначає способи розв’язання цих проблем. Правильно складеній бізнес-план зрештою відповідає на питання, чи варто взагалі вкладати грошів ту чи іншу справу, чи дасть вона прибутки, чи виправдаються витрати.
Міні-лекція «Структура бізнес-плану»
1. Титульний лист. 2. Резюме. 3. Концепціябізнес-плану. 4. План маркетингу. 5. Планвиробництва. 6. План матеріально-технічного забезпечення. 7.Організаційний план. 8.План із праці та заробітної плати. 9.Фінансовийплан. 10.Ризики. 11.Ефективність інвестиційного проекту. 12.Додатки.
Робота у творчих групах: Створити бізнес-план за алгоритмом
1. Вступ: Назва фірми. 2.Продукт. 3.Послуги (чи роздрібна торгівля). 4. Персонал. 5. Оригінальна структура. 7. Маркетинг. 8 Юридичні аспекти бізнесу. 9. Основні засоби виробництва. 10. Фінанси.
Рефлексія. Підсумкова вправа ( метод «Шкала думок»): Кожен учень промовляє обов’язковий для всіх початок речення:«Найпотрібніше, що я почерпнув з уроку, - це …..» - і завершує його особистим міркуваннями.
Домашнє завдання:
Опрацювати відповідний матеріал підручника та додаткові інформаційні джерела.
Скласти свій власний бізнес-план.
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - Субота, 09.05.2020, 19:23
Тема: Окупація Червоною армією Галичини, Волині, ПівнічноїБуковини, Хотинщини та Південної Бессарабії. Радянізація нових територій. Масові політичні репресії 1939 – 1940 рр.
Після уроку учні/учениці зможуть:- аналізувати репресивний характер політики радянської влади натериторії Західної України;- називати причини масових репресій у Західній Україні;- визначати основні наслідки масових репресій;- характеризувати зміну настроїв жителів Західної України до радянськоївлади.
Робота з історичною картою.- Покажіть на історичній карті: західний кордон Радянського союзу влітку 1939 р.;· лінію розподілу сфер впливу в Європі між Німеччиною та Радянським Союзом за пактом Молотова-Ріббентропа;· дії німецьких військ проти Польщі;· дії радянських військ проти Польщі;· місто, до якого першим вступили радянські війська;· території, приємної до УРСР;· територію, приєднану до Молдавської РСР 2 серпня 1940 р.;· новоутворені області радянської України.
Тестування «Так – ні».- Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування.
Яка інформація була для вас знайомою?- Що було новим?- У чому показано позитивне та негативне значення «возз’єднання» українських земель?
Робота в групах.- Об’єднайтеся у групи та опрацюйте додаткову інформацію.- Складіть план до тексту та 4 – 5 запитань до нього.
Масові репресії комуністичного режиму на західноукраїнських землях у 1939—1941 pp.- Як місцеве населення Західної України зустрічало Червону армію у вересні1939 р.? Чому?- Кого називали «ворогами народу»?- Який вид репресій був найпоширенішим? (депортації)- Якою була головна мета репресій на західноукраїнських землях?- Як рятувалися жителі Західної України?- Яку роль у боротьбі з радянською владою відігравав А. Шептицький?- Що допомогло ОУН зберегти свою структуру?
5 березня 1940 р. до ЦК ВКП(б) надійшла записка від…· «заклятими ворогами» назвали…· Масові розстріли відбувалися …· Під час першої депортації було виселено…· До другої хвилі депортації потрапили…· Біженців було депортовано…
Робота в парах.- Опрацюйте історичне джерело на с. 253 підручника.- Які явища, що стосуються «возз’єднання», «визвольного походу» та радянізації Західної України воно засвідчує?- Поміркуйте, чим була зумовлена репресивна політика СРСР у Західній Україні, зокрема масштабна депортація її мешканців.
Вправа «Ромашка Блума».
Вправа «Три М».- Назвіть три моменти уроку, які вдалися вам найкраще. Запропонуйте один-два моменти, що поліпшать вашу роботу на наступному уроці.
Інструктаж з домашнього завдання. 1)Опрацювати с. 252 – 253 підручника.
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - Субота, 09.05.2020, 19:38
Тема: Окупація України військами Німеччини та її союзників.
охарактеризувати хід бойових дій на території України в 1941 – 1942 рр. розкритипричини поразки Червоної Армії та окупації України німецькими військами та їх союзниками, показати героїзм воїнів у боротьбі проти загарбників; Розвивати вміння аналізувати, давати оцінку історичним подіям та встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, висловлювати свою точку зору та вміння аргументовано відстоювати її; Виховувати учнів в дусі патріотизму, національної гідності та самоповаги.
Основні дати: 22 червня 1941 р. – напад гітлерівської Німеччини та її союзників на СРСР, початок німецько-радянської війни; 23-29 червня 1941 р. – перша танкова битва в районі Луцьк – Броди – Рівне – Дубно. Поразка радянських механізованих корпусів; 30 червня1941 р. – створення ДКО; 7 липня(11 липня) – 19 вересня 1941 р. – оборона Києва; 16 липня(5 серпня) – 16 жовтня 1941 р. – оборона Одеси; 30 жовтня1941 р. – 4 липня 1942 р. – оборона Севастополя; Травень –червень 1942 р. – поразки радянських військ під Харковом і на Керченському півострові.
1. «Визвольний похід» Червоної Армії – це… 2. Народні Збори Західної України – це…
Історичний диктант
1. Хто з керівників Німеччини та СРСР підписав договір від 23 серпня 1939 р? Які посади в своїх державах займали ці люди? 2. Назвіть основні положення секретного протоколу від 23 серпня 1939р. 3. Назвіть українські землі, що ввійшли доскладу СРСР та УРСР. 4. Між якими державами підписаний Договір про дружбу і кордони? Вкажіть дату його підписання.
Сьогодні ми розглянемо період окупації України військами Німеччини та її союзників, а також з’ясуємо причини поразок Червоної Армії на початку німецько-радянської війни. Також ми з вами повинні, проаналізувавши історичні факти, з’ясувати, чи можна було б уникнути нищівної поразки, що її зазнала Червона Армія на території України у 1941 – на поч.. 1942 рр.
Учні пропонують свої висновки: Сили сторін були нерівними. Червона Армія мала перевагу в танках, літаках, гарматах, мінометах, тільки в живій силі дещо поступалася Німеччині. Але на ділянці головного удару фашисти зуміли створити перевагу.
Домашнє завдання:
опрацювати матеріал підручника;
творче завдання: скласти ланцюжок військових подій 1941 р.
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - Субота, 09.05.2020, 20:03
Тема: Збройна агресія Російської Федерації протиУкраїни.
з’ясувати природу поняття «гібридна війна»; визначити процес окупації Російською Федерацією АР Крим; охарактеризувати російську агресію на сході України; розглянути шлях розвитку мінських домовленостей; розвивати увагу, пам'ять, мислення, зв’язне мовлення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичними картами; виховувати учнів у дусі патріотизму.
Після уроку учні/учениці зможуть:- оперувати понятійним та хронологічним матеріалом;- пояснювати зміст поняття «АТО»;- характеризувати переговори «нормандської четвірки»;- висловлювати власні судження щодо подій на півдні та сході України.
Вправа «Квадрат Блума».
Вправа «Сенкан».- Складіть сенкан дослова-відгадки за алгоритмом.
Кероване читання.- Опрацюйте матеріал підручника на с. 250 – 252.- Сформулюйте короткі тези щодо процесу окупації РФ АР Крим.- Дайте відповіді на запитання.- Які мотиви агресивної політики Росії щодо України можна виокремити ?
Робота в парах.- Розгляньте історичні джерела на с. 252 підручника та дайте відповіді на запитання до них.
Робота в малих групах.- Опрацюйте матеріал підручника на с. 252 – 256 підручника.- Складіть план тексту та дайте відповіді на питання на карточках.
Картка 1- Яку територію хотіла утворити Росія на території України?- Яким чином терористи намагалися захопити владу?- Яка реакція української влади на події наСході ?- Коли було проголошено ЛНР?- Чому АТО було замінено на ООС?- Кого називають «кіборгами»?
Картка 2- Яке питання вимагали винести на розгляд позачергової сесії Донецької облдержадміністрації?- Коли було проголошено ДНР і ХНР? - Чи вдалося терористам захопити Харків?- Де сили АТО зазнали найбільших втрат?- Коли було розпочато Операцію об'єднаних сил?- Скільки днів тривала оборона Донецького аеропорту?
Перегляд відеоролику.://[....b]- Перегляньте відеоролик.- Висловіть власне судження до подій ?Аналіз історичних джерел.- Ознайомтеся з історичними джерелами та проаналізуйте їх за запитаннями на стр. 256
Робота в групах- учень готує 6 запитань по тексту стр. 256-257, по черзі кожна група висуває по одному на «батл», в якому учасники обмінюються запитаннями.
Вправа «Займи позицію».- Займіть позицію щодо твердження. «Як сприймаються в ЄС події в Україні. Наскільки європейці обізнані в українській ситуації? Три головні висновки дослідження 1. Більшість громадян восьми країн-членівЄС (60%) погоджуються з тим, що в Україні відбувається збройний конфлікт, інспірований Росією.
2. Найменше громадяни ЄС погоджуються з тим, що конфлікт на Сході України інспірований Заходом — 25% респондентів назвали саме цю відповідь. П‘ята частина мешканців восьми країн-членів ЄС не знають, що відбувається в Україні.
» Вправа «Спіч у малюнках»- Учні повинні схематично зобразити поняття повязані із темою уроків «Анексія», «сепаратизм», «АТО», «тимчасово окупована територія», «кіборг», «волонтерський рух».
Вправа «Три М». Назвіть три моменти, які видалися вам найлегшими чи найважчими на уроці. Запропонуйте один – два моменти, які покращать вашу діяльність на наступному уроці.
Інструктаж з домашнього завдання.
Опрацювати матеріал підручника на с. 250 – 259.
Виконати завдання 1-2
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - Субота, 09.05.2020, 20:57
Тема: Наука та освіта. Школи та університети на українських теренах. Зростання ролі розумової праці.
сформувати в учнів уявлення про розвиток української освіти; створити умови для розуміння причин розвитку науки; визначити основні віхи розвитку української освіти; розглянути найвідоміші українські освітні заклади; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи з атласом та текстом підручника; виховувати інтерес до вивчення теми.
Основні терміни та поняття: освіта, колегіум, академія, наука.
Основні дати та події: 1632 р. – виникнення Києво-Могилянського колегіуму;1661 р. – заснування Львівського університету; 1805 р. – відкриття Харківського університету; 1834 . – відкриття Київського університету.
Робота з історичною картою: Покажіть на карті: стоянку, яку відкрив В. В. Хвойка у 1897—1907 рр. (Трипілля) стоянки Королеве та Кирилівську; печеру, де було розкопано неандертальське поховання, в якому археологи знайшли кістяк жінки віком 35 років; (Киїк-Коба(Крим)), міста-держави, засновані греками на території Північного Причорномор’я;
Складіть зв’язну розповідь про розвиток українського міста і села за планом:
1)Перші поселення на території України. 2)Трипільці. 3) Греція в Криму. 4) «Країна міст».
Бесіда. Чи вирішили ви, ким хочете стати коли виростите?· Чи відомо вам де можна отримати відповідну освіту?· На сьогоднішній день лише в м. Харків знаходиться 40 вищих навчальних закладів. Який же із них був першим? Хто та коли його відкрив? Чому саме там навчали? Про це та інші університети України, що стали першими, ми сьогодні з вами і поговоримо.
Робота в парах. Поміркуйте над значенням слова «освіта». Для цього доберіть 5 – 7 спільнокореневих слів. Чи випадковий збіг пов’язує слова «освіта» й «світло»?
Осві́та — цілеспрямована пізнавальна діяльність людей з отримання знань, умінь та навичок або щодо їх вдосконалення. Чи завжди, на вашу думку, існувала освіта? Чи завжди люди вільно навчалися та були освіченими?
Прочитайте фрагмент історичного джерела. Поясніть, як автор ставився до освіти. Отже, з фрагменту історичного джерела ми дізналися, що ще за часів Русі-України, люди розуміли, що навчання та освіта – є необхідними для життя людини.
Ще у 989 р. князь Володимир заснував школу. У 1576 р. на Волині в м. Острозі князем К. Острозьким була відкрита перша вища школа в Україні — Острозька Академія. Її наукові сили були з Греції, Риму, Польщі та України. У 1632 р. завдяки митрополиту Петру Могилі постала широко відома світової слави Києво-Могилянська Академія в Києві. Саме в ній навчалися відомі українські гетьмани, музиканти та науковці. У 1661 р. розпочалася історія Львівського університету імені Івана Франка. Спочатку у ньому працювало лише два факультети, хоча планувалося чотири. У 1784р. було урочисто відкритий новий університет.
Робота в парах. На основі тексту підручника с. 133 створіть візитівку Харківського університету початку 19 ст. за планом:
Назва закладу: «Харківський університет»Засновник: Василь КаразінРік створення: 1805 рікФакультети: історико-філологічний, фізико-математичний, юридичний тамедичний.
Ректор: Петро Гулак-Артемовський. Назвіть діячів, про яких ішлося. Дайте їм стислу характеристику, дібравши до імені кожного 2-3 прикметники, 2-3 дієслова.
Робота з текстом підручника (с. 134). Зачитайте фрагмент із автобіографії Миколи Костомарова. Дайте відповіді на запитання: Чим М. Костомаров цікавився убільш-менш знайомих українців? Навіщо? Чому М. Костомарову було мало друкованих книжок? Для чого він змушував людей співати для нього? Як М. Костомаров ставився до української мови?
Робота з таблицею.За допомогою тексту підручника, заповніть таблицю.
1834 р. – заснування Київського університету імені Святого Володимира.
Хронологічні задачі. 1) Скільки років минуло від відкриття Харківського університету до заснування Київського?1834 – 1805 = 29 років
2) Обчисліть, яку річницю святкував Харківський університет в 2018 році. 2018 – 1805 = 213 років
3) Обчисліть, у якому році Київський університет святкуватиме своє 250-річчя. 1834 + 250 = 2084 році
Закресліть зайві слова та складіть речення.
Василь Каразін, професор кафедри історії, Харківський університет, 1905 р. (У 1905 р. Василь Каразін заснував Харківський університет)
Михайло Максимович, ректор, молодий викладач історії та географії, Київський університет, 1834 р. (Від 1834 р. Михайло Максимович був першим ректором Київського університету) 1661 р.,
Іван Франко, чотири кафедри, дві кафедри, ректор, Львівський університет. (У 1661 р. було відкрито Львівський університет імені Івана Франка, у якому працювало два факультети)
Домашнє завдання:
1) Опрацювати § 23 підручника.
2) Письмово відповідати на питання. Готові роботи відправляти мені на електронну пошту melnichuk1809@ukr.net
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - Неділя, 10.05.2020, 08:44
«Вказівки права такі: жити чесно, не кривдити іншого, кожному віддавати належне». Латинський вислів
Демонстрація фото:
Поміркуйте, яка зала призначена для проведення судового розгляду кримінальних справ? Чому ви так гадаєте? Які види судових справ можуть розглядатись у залі №1?
Ознайомтесь із положеннями Цивільного процесуального кодексу України щодо порядку організації судочинства в цивільних справах.
Виконайте завдання:
1. Як називаються сторони цивільного процесу?
2. Якою мовою проводять судове засідання?
3. Визначте, які із запропонованого переліку справ можуть розглядатись у цивільному судовому процесі:— Справа про визнання фізичної особи безвісно відсутньою— Справа про порушення авторського права— Справа про розлучення— Справа про зґвалтування— Справа про повернення боргу— Справа про заподіяння тілесних ушкоджень— Справа про незаконне звільнення з роботи— Справа про поділ спадкового майна— Справа про незаконне зберігання зброї
Цивільний процесуальний Кодекс України (2004 р., за редакцією від19.10.2016) визначає, що учасниками цивільного процесу, які беруть участь у справі, є сторони (позивач і відповідач), треті особи, представники сторін і третіх осіб. Сторони в цивільному процесі мають рівні процесуальні права та обов’язки. Позов може бути пред’явлений спільно кількома позивачами або до кількох відповідачів. Іншими учасниками цивільного процесу є секретар судового засідання, судовий розпорядник, свідок, експерт, перекладач, спеціаліст, особа, яка надає правову допомогу. Суд розглядає справи не більше двох місяців із дня відкриття провадження у справі, а справи про поновлення на роботі, простягнення аліментів — одного місяця.
Порядок допиту свідків.
Кожного свідка допитують окремо. Суд має право ставити запитання свідкові після закінчення його допиту особами, які беруть участь у справі. Під час дослідження доказів суд може скористатися усними консультаціями або письмовими роз’ясненнями (висновками) спеціалістів. Суд може відкласти розгляд справи, а у справі про розірвання шлюбу —зупинити розгляд справи і призначити подружжю строк для примирення, який не може перевищувати шести місяців. Після закінчення з’ясування обставин справи та перевірки їх доказами суд переходить до судових дебатів. Після судових дебатів суд виходить до нарадчої кімнати (спеціально обладнаного для прийняття судових рішень приміщення) для ухвалення рішення, оголосивши орієнтовний час його проголошення. Під час ухвалення судового рішення ніхто не має права перебувати в нарадчій кімнаті, крім складу суду, який розглядає справу. Під час перебування в нарадчій кімнаті суддя не має права розглядати інші судові справи. Судді не мають права розголошувати хід обговорення та ухвалення рішення у нарадчій кімнаті. Судові рішення викладаються у формах ухвали, рішення, постанови. Суди ухвалюють рішення іменем України негайно після закінчення судового розгляду.
РОЗГЛЯД СУДОМ СПРАВ ПРО НАДАННЯ НЕПОВНОЛІТНІЙ ОСОБІ ПОВНОЇ ЦИВІЛЬНОЇ ДІЄЗДАТНОСТІ
Стаття 242. Підсудність Стаття 244. Розгляд справи Стаття 245. Рішення суду
Розв'яжіть юридичну ситуацію: 1Дайте юридичну оцінку запропонованої ситуації згідно з Цивільним кодексом України 1. Сформулюйте суть позовних вимог для заяви від імені Андрія. 2. Визначте відповідача та позивача, інших учасників процесу, які мають бути запрошені до участі в розгляді справи. 3. Розгляньте цю справу в уявному суді. 4. Яке рішення ухвалить суд? Судочинство у кримінальних справах.
Практичне завдання
Ознайомтесь із вимогами Кримінального процесуального кодексу України щодо організації судочинства в кримінальних справах. Дайте відповіді на запитання: 1. Хто є учасниками кримінального провадження? 2. Як називаються судові рішення в кримінальному провадженні? Право, виражене в тексті закону Кримінальний процес кодекс України (2012, редакція від 05.01.2017,витяг) Стаття 368. Питання, що вирішуються судом при ухваленні вироку Ухвалюючи вирок, суд бере до відома досудову доповідь з інформацією просоціально-психологічну характеристику обвинуваченого. Судове рішення, у якому суд вирішує обвинувачення по суті, викладається уформі вироку, а рішення, у якому суд вирішує інші питання, — у формі ухвали.
Розв'яжіть юридичну ситуацію 2: Дайте юридичну оцінку запропонованої ситуації згідно з Кримінальним кодексом України та інсценізуйте розгляд справи в суді: 1. Чи потрібна заява Олександра або його знайомої для відкриття кримінальної справи і розгляду її на судовому засіданні? 2. Що треба зробити потерпілим, щоб повернути втрачене майно, зокрема компенсувати витрати на втрачений відпочинок та витрати на лікування? 3. Визначте учасників судового процесу. 4. Чи можуть Оксана і Тарас брати участь у цьому процесі? Якою буде їх роль? 5. Чи будуть взяті до уваги показання Романа? Чому? 6. Інсценізуйте судове засідання. 7. Якими будуть рішення суду у розгляді кримінальної справи і за цивільним позовом? Право, виражене в тексті закону Кримінальний процесуальний кодекс України (2012, редакція від 05.01.2017, витяг) Стаття 354. Особливості допиту малолітнього або неповнолітнього свідка чи потерпілого.
Завдання для домашньої роботи:
Склади «Пам’ятку» (поради) тим, кого викликали в суд як свідка.
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - Неділя, 10.05.2020, 09:11