на основі різних джерел інформації: описувати героїчні події Другої світової війни, навчити учнів спираючись на карту та інші джерела інформації,показувати на карті території, де відбувались події Другої світової і розгортався Рух Опору; характеризувати та порівнювати діяльність національного та партизанського антифашистських рухів, давати їм власну оцінку; порівнювати різні точки зору щодо діяльності ОУН і УПА за часів війни, давати їм власну оцінку; складати характеристики та політичні портрети видатних українських полководців та героїв війни.
Бесіда: 1. Із якою метою було розроблено план «Ост»? 2. Охарактеризуйте суть німецького окупаційного режиму в Україні. 3. Поміркуйте, до яких наслідків міг би привести такий «новий порядок». 4. Дайте визначення поняттю «колабораціоністи»?
Залита кров’ю, окупована Україна не скорилася ворогу. По всій її території зростав і зміцнювався могутній визвольний рух.
Робота з терміном:
Р у х Опо р у —це боротьба поневолених народів проти окупантів.— А чи мав український Рух Опору якісь особливості,котрі відрізняли його від Руху Опору в інших державах, зокрема в СРСР? Саме це питання ми з’ясуємо на сьогоднішньому уроці.
План:
1.Радянський підпільний та партизанський рухи.
2.Діяльність ОУН УПА у 1941–1944 рр.
Робота з історичним джерелом:
Запитання: Назвіть недоліки в організації партизанського руху?
Робота з історичним джерелом:
Запитання: Які причини невдач радянського партизанського руху на початковому етапі ви визначили?
Причини невдач радянського партизанського руху:
• Відсутність підготовлених для підпілля людей;
• прикрі прорахунки при виборі типу організаційних структур та методів їхньої діяльності;
• невдалий вибір місць базування й способів конспірації;
• численні факти зради серед підпільників і господарів конспіративних квартир;
• неякісний добір зв’язкових, порушення правил конспірації;
• відсутність надійних особистих документів;
• брак продовольства і спорядження.
Робота з історичним джерелом:
Із висловлювання С. Бандери «Українські націоналісти насамперед захищають інтереси свого власного народу. Навіть якщо при вступі в Україну німецькі війська сприйматимуться як визволителі, таке ставлення може швидко змінитися, якщо Німеччина увійде без наміру відновлення Української держави й без відповідних гасел. Усяке насильство викличе опір».
Питання: яке задання ставив перед українськими націоналістами С. Бандера?
Висновок: Таким чином, національна течія зберегла ідею незалежності України й зробила свій внесок у розгром німецькофашистських загарбників
Питання з теми для обговорення: 1. Які етапи пройшов радянський Рух Опору в роки війни? 2.Який вплив мав радянський партизанський та підпільний рух на події Другої світової війни? 3. У чому полягали особливості Руху Опору в Україні порівняно з іншими державами? 4. Представники якої течії українського Руху Опору, на вашу думку, зробив найбільший внесок у перемогу? 5. Як ви вважаєте, чому колишньому Президенту України В. Ющенку так і не вдалося, незважаючи на всі намагання, примирити ветеранів Червоної армії та ветеранів ОУН УПА?
Домашнє завдання: Опрацювати відповідний матеріал підручника. Дайте відповідь на питання: Чому Указ В. Ющенка про присвоєння звання Героя України С. Бандері так неоднозначно було сприйняте у нашій державі? Свої думки обґрунтуйте.
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - Вівторок, 12.05.2020, 16:07
Під час уроку учні зможуть отримати інформацію про подію депортації з різноманітних історичних джерел.
Учні спільними зусиллями повинні скласти об’єктивну картину події, дати оцінку вчинків влади або окремої особи.
Після уроку учні зможуть сформувати та висловлювати власне судження про причини та наслідки депортації кримських татар, про вплив долі даного етносу на розвиток України.
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - Вівторок, 12.05.2020, 16:29
Тема: Початок Великого переселення народів.Готи та гуни на території сучасної України.Падіння Західної Римської імперії.
вивчення й первинне усвідомлення нового навчального матеріалу про племена, які започаткували Велике переселення народів, про причини Великого переселення;· виявлення причин,хронологічних рамок та наслідків Великого переселення народів; розвиток логічного мислення, просторової уяви, розумової активності, творчості; формування здатності застосування раніше набутих навичок і вмінь; розвиток навичок роботи в команді, використання додаткових джерел інформації для отримання нових знань. формування допитливості та інтересу до історії свого народу. виховання дисципліни, звички до систематичної і системної розумової праці
«Історичний бадмінтон».
Питання до гри:1. Назвіть відомі вам кочові племена, що зустрілись нам в історичних мандрах. 2.Чим запам’ятались кіммерійці? 3. Скіфи – землероби чи скотарі? 4. Назва яких племен означала «підперезаний мечем»? 5. З ким із представників європейської цивілізації співіснували скіфи та сармати? 6. Хто був головним ворогом Великого Риму на початку нашої ери? 7. Чи здатен був Рим утримувати свої величезні володіння? 8. Яка головна причина послаблення Риму?9. Чи можна було врятувати Рим від занепаду?
Подивіться уважно на тему уроку. Як ви вважаєте, ми вивчатимемо подію, процес чи явище? Так, ми вивчатимемо історичний процес, який зветься Велике переселення народів. Як ви вважаєте, які події, процеси чи людей в історії називають великими? Назвіть відомих вам людей, до імені яких додавали слово «великий». Згадайте історичний процес, який теж розцінювався як великий.
Тож ми сьогодні вивчатимемо тему,що має істотний вплив на історію європейських народів. Чи можете ви припустити, виходячи з теми уроку, який вплив матиме Велике переселення народів? Так, воно призведе до падіння Римської імперії. А народами, що започаткували Велике переселення, стали готи та гуни.
Робота з матеріалом підручника: Головні події початкового періоду Великого переселення народів. Падіння Західної Римської імперії.
Метод «Естафета».
Гра квест «Слідами кочовиків»
Знайомство змаршрутом квесту:
Рівень 1. Повітряний. Рівень 2. Земний. Рівень 3. Інтерактивний. Рівень 4. Аналітичний.
Обговорення питання: чи жалкуєте особисто ви з того, що Римська імперія загинула під ударами кочовиків? Аргументуйте свою точку зору.
Завдання додому: § 52, 53, вивчити дати та нові імена. Працювати з атласом та контурною картою.
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - Вівторок, 12.05.2020, 16:58
Тема:«Православна церква ХХІ сторіччя, тернистий шлях до автокефалії»
• аналізувати особливості релігійного розвитку в сучасній Україні;• визначати причини загострення міжконфесійних стосунків та шляхи їх розв'язання; • висловлювати власні судження щодо розвитку релігії і культури в сучасній Україні;• характеризувати й застосовувати поняття й терміни: «автокефалія», «томос» , «помісна церква»; • оцінювати досягнення українських політиків, патріархів, єпископів та культурних діячів.
Метод «Мікрофон» • Поясніть зв’язок між політичним, релігійним та культурним розвитком країни.
1 Суперечливі процеси входження УПЦ КМ до ПЦ РП
• Спрогнозуйте умови розвитку української церкви за роки незалежності. Припущення записується в робочий зошит.
Робота з історичним джерелом
Запитання до джерела: 1. Які питання стосовно України вирішувались на Земському соборі 2. Значення Переяславської ради для церковного життя українських земель? 3. Церковна політика гетьмана Самойловича 4. Наслідки виходу Київської митрополії з-під опіки Константинополя?
2. Перша сходинка до утвердження УАПЦ
Запитання: 1. Причини активізації національно-релігійного руху? 2. Значення Всеукраїнського собору для українських земель?
3. Друга сходинка до утвердження УПЦ
4. Третя сходинка до утвердження УПЦ.
Завдання: 1. Скласти порівняльну таблицю «Політичне та релігійне життя в умовах лібералізації»
5. Завершальний етап творення УПЦ.
Запитання: 1. Які принципи релігійноїї політики були задекларовані в документі? 2. Яке враження вони на вас справляють? Чи могли вони бути реалізовані раніше? Чому? 3. Чи можуть вони змінити життя зараз? Свою думку поясніть.
Робота з термінами:
Томос – це свого роду грамота. Урочисто оформлений документ, який фактично містить синодальне рішення Вселенської патріархії про надання автокефалії.
Автокефалія (від грец. αυτός —сам та κεφαλή — голова) — це статус помісної церкви, як самокерованої, незалежної частини Вселенської Православної Церкви, що очолюється патріархом або архієпископом чи митрополитом.
Сино́д ( «сход, збори, зустріч, зібрання,нарада») — певний ступінь внутрішньої свободи управління церковної організації, найвища колегіальна церковна установа для вирішення важливіших справ під головуванням ієрарха вселенської, помісної, автономної чи автокефальної Церкви.
Який вплив чинила Російська імперія на УПЦ в ХVІІст.?
Як проголошення новітньої Української державності напочатку ХХ ст.. вплинуло на релігійні процеси?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Створити презентацію, проект на тему: «Розвиток УПЦ в рідному місті».
Виконати завдання 4-6 на стор. 268 підручника.
Порівняйте релігії.
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - Середа, 13.05.2020, 08:39