Тема: Колонії Великої Британії в Північній Америці.Декларація незалежності. Війна за незалежність. Утворення США.
охарактеризувати створення, соціально-економічний, політичний розвиток британських колоній в Північній Америці; визначити причини, привід, перебіг подій і наслідки війни за незалежність, значення Декларації незалежності, Конституції США, характеризувати діяльність видатних історичних діячів: Джорджа Вашингтона, Бенджаміна Франкліна; розвивати вміння і навички працювати з підручником, картою, історичними документами, пояснювати і застосовувати терміни і поняття: «метрополія», «колонія», «конституція», «федерація», «нація», «декларація», «демократія»; виховувати громадянина своєї Батьківщини, повагу до історії інших народів.
Бесіда:
1. Що таке колонія,метрополія?
2. Які країни колонізували американський континент?
США - країна, яка була створена переселенцями, пройшла довгий шлях від колонії однієї із провідних європейських держав до незалежної країни. Чи могла б більш ліберальна політика Великої Британії що до своєї американської колонії утримати її від проголошення незалежності?
План:
1. Створення американських колоній Англії. Соціально-економічний та політичний розвиток колоній. Формування північноамериканської нації.
2. Причини конфлікту між колоніями та метрополією. «Бостонське чаювання». Привід до війни. Декларація незалежності. Перебіг воєнних подій. Версальський мир. Наслідки війни.
3. Становлення органів влади. Конституція США.
Англія пізніше за інші європейські держави почала колонізацію Америки. Перша колонія була заснована у 1607 році у Віргінії. В основному їх засновували торгівельні компанії. Всього утворилося 13 колоній.
Будь-які здобутки колоністів були результатом їх наполегливої праці, тому вони швидко ставали незалежними від компаній і лордів-власників. Збори, представництва, обговорення розпоряджень губернатора, законів, прийнятих англійським парламентом, стали нормою життя. Поступово формується єдиний ринок, зростає населення (2,5 млн. осіб), Колоністи стали називати себе не за країною походження, а за новою Батьківщиною- американцями.
Робота з поняттям:
Нація- стійка соціально-етнічна спільність людей, що характеризується спільною територією, культурою, мовою, традиціями, сталими економічними зв’язками. Формується як спільність ділових активних людей,які досягли успіхів завдяки наполегливій праці. Розвитку нової ідеології сприяла діяльність американських просвітників. Одним із них був Бенджамін Франклін (1706-1790 рр.).
Поступово колонії ставали багатшими і багатолюдними–їх стало все важче утримувати в економічній залежності. У ХVІІІ ст. політика до колоній стає більш жорстокою. Запроваджуються нові податки - гербовий збір, мито на чай. Колоністи протестували проти них: «Жодного податку безпредставництва» (у англійському парламенті). Конфлікт між колоніями і Англією врешті - решт призвів до війни.
Робота з поняттям:
Декларація- документ,офіційна заява, де проголошуються основні принципи зовнішньої та внутрішньої політики держави чи програмні положення партій та організацій.
Робота з історичним документом:
Питання:1. Як у документі обґрунтовується правоколоній на незалежність?2. Що мали на увазі автори Декларації, коли писали,що всіх людей створено рівними?3. Які ідеали епохи Просвітництва знайшли відображення в документі?4. У чому полягає загальнолюдське значення декларації? Чому у сучасному світі люди надають перевагу саме демократії, а не монархії?
Підсумком боротьби став03.09.1783р.- Версальський мирний договір.
Умови: Англія визнавала незалежність США і віддала їм територію від північного кордону Массатусетсу до південного кордону Джорджії, а на заході- до річки Міссісіпі. (карта)
Наслідки війни (разом):
Занепад економіки, розрив сталих економічних зв’язків з колишньою метрополією, Дефіцит дорогоцінних металів, Знецінення паперових грошей, Нестача робочої сили у південних штатах, Зростає вартість життя. Все це призводить до гострої політичної боротьби. Молода країна потребувала сильної центральної влади, єдиного захищеного ринку. Одночасно з війною відбулося становлення державних органів. Протягом 1776-1783 рр. в усіх штатах було сформовано уряди й парламенти, діяв загальносоюзний конгрес.
У 1777 р. було прийнято «Статті Конфедерації». У1787 р. у Філадельфії зібралися 55 делегатів від усіх штатів, щоб створити Конституцію. 17.09 1787 р. був підписаний компромісний варіант тексту Конституції. (укр. Конст. Пилипа Орлика 1710 р.).
Із конфедерації(союз незалежних держав),перетворились на федеративну державу. Головні загальнодержавні функції були передані Федеральному (центральному уряду)- оборона, зовнішня політика, фінанси тощо.
Робота з поняттям:
Демократія- форма політичної системи суспільства, побудована навизнанні народу як джерела державної влади. Передбачає поділ влади на законодавчу, виконавчу, судову гілки та вибори органів державної влади.
Дайте визначення поняттям(усно):«метрополія», «колонія», «конституція»,«федерація», «нація», «декларація», «демократія».
Підсумки: • Від початку XVII ст. відбувався процес колонізації Англією Північної Америки. На середину XVIII ст. тут постало 13 англійських колоній, жителі яких вважалися підданими англійського короля.• Спроба колоніальної експлуатації цих земель англійською короною викликала обурення колоністів і зрештою призвела до відкритого збройного конфлікту.• Напередодні Війни за незалежність англійських колоній сформувалася північноамериканська нація. Вона мала всі ознаки нації, крім державної незалежності. • «Бостонське чаювання» зробило невідворотним силовий варіант розв'язання конфлікту між колоніями і метрополією. • 4 липня 1776 р. було прийнято Декларацію незалежності США. • Конституція США була прийнята в 1787 р. Для свого часу вона була найбільш передовою та демократичною. У 1789 р. Конституція була доповнена гарантіями демократичних свобод — Біллем про права.
Домашнє завдання: параграф 25. Працювати з атласом. в контурній карті виконати завдання.
Вивчити дати, події, поняття, історичні імена. Виконати завдання на стор. 205-207.
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - Середа, 13.05.2020, 10:41
Тема: Український визвольний рух у 1944-1950рр.Р. Шухевич.
показати на карті регіони найбільш активних дій ОУН і УПА, описати способи боротьби вояків ОУН та УПА проти радянізації, охарактеризувати наслідки українського визвольного руху в період 1944-1950 рр.; на конкретних прикладках із життя, спогадах побратимів показати роль Р. Шухевича у визвольній боротьбі українського народу за незалежність; формувати вміння аналізувати факти і події, висловлювати своє ставлення доісторичної постаті; допомогти учням усвідомити нерозривність минулого, сучасного і майбутнього; виховувати в учнів повагу до історичного минулого, до героїв України.
Фронтальне опитування: Якими були основні напрями радянізації західних областей України? У чому особливості їх соціально-економічного розвитку в цей період? Чому радянська влада розправилась з УГКЦ? Які наслідки операції «Вісла»
Евристична бесіда:
Як ви вважаєте, яка сила стала на заваді радянізації західних областей у повоєнний період? ОУН убачала майбутнє Західної України іншим, ніж радянська влада. Передбачаючи, що після розгрому нацистської Німеччини західні країни та СРСР неминуче продовжать боротьбу між собою , ОУН поставила перед собою завдання перешкодити радянській владі закріпитися в Західній Україні. Тому зі вступом радянської влади на територію Західної України УПА розгорнула збройну боротьбу проти радянської влади та її регулярного війська.
Самостійна робота з підручником: У якому становищі опинилося місцеве населення під час зіткнення ОУН і УПА з органами радянської влади?
Роман Шухевич. Відомий підпсевдонімами: "Тур", "Жар", "Степан","Чернець", "Хмара","Мамай", "Гриць," "Чумак", "Шух", "Щука", "Василь", "Білий", "Тарас Чупринка".
Подивитися уривок з відеофільму О. Янчука "Нескорений" (загибель Р. Шухевича).
Вправа «Мозковий штурм».
Як ви оцінюєте цей історичний факт (загибель Р. Шухевича)?
Творчі завдання: Коли ви дивитесь на Шухевича з перспективи часу, які найважливіші прикметиви в ньому знаходити? Уявіть, що ви сучасник Шухевича.
Вам до рук потрапила листівка-звернення "За що бореться УПА" : Як би ви відгукнулися на цезвертання? Проведіть паралель з подіями 2004р. та 2013р.
Вправа «Асоціативний кущ» Яким вам бачиться образ Р. Шухевича? Якою людиноюі політиком він був? Доберіть епітети до характеристики цього образу.
Домашнє завдання: Опрацювати матеріал підручника.
Скласти твір - есе "Чи можна вважати Р. Шухевича людиною тисячоліття? Чому?"
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - Середа, 13.05.2020, 15:09
1.Приблизно35% населення цієї країни нині проживають за межею бідності 2.Рік тут діляться на 6 сезонів- весна, літо, мусони, осінь, переддень зими і зима. 3.Ця країна- Батьківщина шахів. 4.Короватут- священні тварина. 5. Невідмінною частиною релігійного життя є танці.
Японія:
1. Економіка цієї країни у сучасності є третьою за величиною і поступається лише Китаю і США. 2. Столиця цієї країни є найдорожчим містом для життя. 3. Єдина країна в світі, що пережила атаку ядерною зброєю. 4.Найвідоміші компанії: Toyota, Honda,Sony, Nintendo, Canon, Panasonic, Toshiba. 5.Стародавні воїни цієї країни називалися самураями
ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ: «Чого ми не знаємопро історію Індії та Японії»
ІНДІЯ
1.Внутрішня політика Індії.
2.Зовнішня політика Індії.
3.Релігія та культура Індії.
ЯПОНІЯ
1.Внутрішня політика Японії.
2.Зовнішня політика Японії.
3. Культура Японії.
ДОМАШНЯ РОБОТА: Робота з контурною картою- позначте на карті місцезнаходження та підпишіть назви основних архітектурних та релігійних об᾽єктів сучасних Індії та Японії.
Додаткове завдання- Чайна церемонія – один з елементів культури вивчених сьогодні країн. Чи була в Європі подібна традиція? Опишіть її.
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - П`ятниця, 15.05.2020, 10:36
Тема: Особливості розвиткукраїн Сходу. Китай у Середні віки.
визначити особливості розвитку країн Сходу; розкрити особливості Китайської держави в Середні віки, познайомити учнів із досягненнями китайської культури, показати їхнє значення для світової історії, культури; продовжити формування вмінь працювати з картою, текстом підручника, історичним джерелом; сприяти розвитку в учнів образного мислення, творчого підходу до виконання завдання.
Фронтальне опитування: 1. Коли і як було створено державу турків-османів? 2. Назвіть основні битви, внаслідок яких турки підкорили Балкани. 3. У яких роках відбулися хрестові походи європейських країн проти турків-османів? Чим вони завершилися? 4. Які держави знищили турки-османи під час своїх завоювань XIV— XV ст.? 5. Визначте чинники, які сприяли завоюваннямтурків-османів. 6. Яка битва відклала падіння Візантії на 50 років? 7. Визначте сильні риси війська турків-османів. 8. У якому році припинила своє існування Візантійська імперія? 9. Хто такі сипахи? Чим вони відрізнялися від європейських рицарів? 10. Якими були наслідки падіння Візантійської імперії? 11. Як здійснювалося управління Османською імперією? 12. Із якою метою було створено військо яничар?
1. Особливості розвитку країн Сходу
Запитання і завдання: 1) Що ми розуміємо під терміном «Схід»? 2) Які риси характерні для східної цивілізації? 3) Назвіть чинники стабільності східної цивілізації.
2. «Син Неба» і його піддані
Згідно з ученням Конфуція і уявленнями китайців, кожен у суспільстві повинен знати своє місце: правитель — чесно правити і піклуватися про підданих, чиновники —давати йому мудрі поради, селяни — чесно працювати. Вірність, покірність, доброта і співчуття, почуття обов’язку, повага до батьків і старших проголошувалися головними чеснотами благородної і достойної людини. їй потрібно було засвоїти 300 головних і 300 додаткових правил поведінки.Якщо не дотримуватися норм поведінки і чинити зло, то це може накликати гнів Неба: землетруси, повені, війни. Навіть Син Неба може втратити трон. Китайці вірили, що померлі родичі допомагають живим, але для цього померлих треба було забезпечити всім необхідним. Згодом справжні речі в похованнях були замінені паперовими.
3. Китай за династій Суй і Тан
4. Китай за часів династії Сун
5. Боротьба Китаю проти монгольського поневолення. Династія Мін
У 1279 р. завершилося підкорення Китаю монголами, які встановили тут свою династію — Юань (засновником династії був онук Чингісхана Хубілай).
Після завоювання Китаю перед монголами проблема: як управляти цією територією. Не маючи можливості запропонувати що-небудь своє, монголи були змушені прийняти китайську систему — від імператора до найменшого чиновника. Найвищі посади в державі також посіли монголи. які поводилися як загарбники, посилюючи податковий гніт. Така нерозсудливість мала згубні наслідки для влади монголів. Їхня політика викликала загальне обурення. Від середини XIV ст. в Китаї спалахували народні повстання («червоних пов’язок»), виникали неодноразові спроби палацових переворотів. Зрештою у 1368р. одного з керівників селянського повстання ченця Чжу Юаньчжана проголосили імператором. Він започаткував нову династію Мін, яка правила Китаєм до 1644 р.
Столицею нової династії спершу було місто Нанкін, а згодом її перенесли до міста Даду, яке дістало нову офіційну назву Пекін.
Доступившись до влади, нова династія відновила традиційну китайську систему управління. Було встановлено нормальні ставки податків. Держава перебрала на себе роботи з відновлення системи іригації. Значна увага приділялася розвитку ремесел, особливо виробництву порцеляни, шовку, паперу, скла, тобто тим виробам, що експортувалися. Почалися відбудова і перебудова китайських міст.
Щоб засвідчити свою велич, імператори династії Мін проводили активну зовнішню політику. Вони розширили кордони держави до Тибету та Індокитаю. Організовувалися воєнні експедиції в Океанію. Найбільше експедицій (сім) до Індії, Індонезії, Індокитаю, Малайзії і навіть до берегів Африки очолював адмірал Чжен Хе в 1403—1433 рр.
За часів династії Мін китайці активно переселялися до Індокитаю та Індонезії, де створили цілі китайські поселення. Китайська цивілізація створилаоригінальну і багату культуру, яка стала справжньою скарбницею для культур різних народів і цивілізацій. Однією з основ китайської культури було ієрогліфічне письмо. Воно стало взірцем для писемності корейців, в’єтнамців, японців.
Китайці першими винайшли папір і налагодили найпростіший спосіб книгодрукування. Китайцям належить винайдення компаса і пороху. У VIII ст. в країні відкрилась Академія наук, у XV ст. були створені багатотомні енциклопедії з історії, географії, медицини, мистецтва тощо.
Період VIII—IX ст. називають «золотою добою» китайської поезії.
Значні здобутки мали архітектори Китаю.
Заборонене місто розташоване у самому серці китайської столиці — Пекіні. У плані місто має прямокутну форму. Увійти до нього можна було через п’ять символічних мостів, перекинутих через річку із Золотими водами. Людина, що перейшла міст, вважалася такою, яка опинилася перед очима імператора. Всі споруди міста збудовані в одному стилі і за єдиним планом. На півдні зосереджені адміністративні й офіційні споруди, на півночі — особисті покої імператора і його родини. Заборонене місто служило резиденцією 24 імператорам із династій Мін і Цін впродовж 491 року.
Оригінальним було образотворче мистецтво Китаю. Художники писали твори на шовковій тканині або папері, які змотувались у сувої.
У Китаї в Середні віки остаточно утвердилася імперія як форма правління і державного устрою. За тисячу років у Китаї змінилося декілька династій імператорів. Наймогутнішим Китай був за династії Тан (618— 907рр.). Упродовж Середньовіччя у Китаю нескладалися відносини з кочовиками, що мешкали на його північних кордонах. На початку XIII ст. Китай потрапив під владу монголів, і лише в 1368 р. йому вдалося звільнитися від їхнього панування.
Китайська цивілізація створила оригінальну і багату культуру, яка стала справжньою скарбницею для культур різних народів. Більшість винаходів Середніх віків було здійснено на Сході. Європейці лише запозичували їх або творчо переробляли.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: 1. Опрацюйте § 25 підручника. Працювати з атласом, контурною картою.
2. Додаткові завдання:
А) Складіть структурно-логічну схему «Селянська війна під проводом Хуан Чао в Китаї».
Б) Морські експедиції адмірала Чжен Хе.
В) Культура Китаю. (відкриття).
Сообщение отредактировал melnichuk0980 - П`ятниця, 15.05.2020, 12:12