Тема: Завершення та підсумки Другої світової війни.
показувати на історичній карті основні театри воєнних дій, місця основних битв, умови повоєнних мирних договорів; визначати причини, характер, періодизацію, наслідки Другої світової війни; давати оцінку відкриттю Другого фронту в Європі, Голокосту, атомному бомбардуванню Хіросіми і Нагасакі, Нюрнберзькому та Токійському процесам над воєнними злочинцями, створенню ООН; давати характеристику діяльності визначних діячів: В. Черчилля, Й. Сталіна, Ф. Рузвельта, Г. Трумена; тлумачити та застосовувати поняття й терміни: Друга світова війна, Другий фронт, «Велика трійка», колабораціонізм, корінний перелом, ООН, Нюрнберзький процес, Токійський процес.
Бесіда:1. Які території були звільнені військами союзників 1943 р.? 2. Укажіть основні напрямки наступальних операцій радянських військ 1944 р. та оцініть їх наслідки.
Якщо капітуляція Італії започаткувала розпад німецького союзницького блоку поклала, то в результаті виходу Ра- дянської армії на західні рубежі СРСР і перенесення її бойових дій у Центральну і Східну Європу цей блок був приречений на остаточний розпад. Важливу роль у визволенні країн і народів Європи від нацизму відіграли й війська інших членів антигітлерівської коаліції.
Ялтинська конференція. Поразка Німеччини.
4 лютого 1945 р. - Кримська (Ялтинська) конференція (И. Сталін, Ф. Рузвельт, У. Черчілль, міністри закордонних справ трьох держав).
Мета конференції: координація дій союзників, їхніх збройних сил на заключному етапі Другої світової війни. Обговорювались питання про післявоєнний устрій світу й основні принципи міжнародних відносин в мирний час.
Потсдамська конференція та її рішення. Розгром Японії.
17 липня 1945 р. - у передмісті Берліна Потсдамі відкрилася конференція керівників СРСР, США і Великобританії (Й. Сталін, Г. Трумен, У. Черчілль (з 28 липня - К. Еттлі) + міністри іноземних справ, військові радники.
Розгром Японії:
3 початку 1945р. японська армія зосередилася лише на обороні метрополії та найближчих підступів до неї.
26 липня 1945 р. США, Великобританія та Китай пред'явили Японії ультиматум, вимагаючи негайної беззаперечної капітуляції; однак його було відхилено. Це послужило формальним приводом для атомного бомбардування японських міст. Використовуючи зброю величезної руйнівної сили, адміністрація США прагнула здійснити політичний тиск на СРСР і покінчити з Японією, ще до вступу у війну Радянського Союзу.
6 серпня 1945 р. - бомбардування Хіросіми: 80тис. убитих, 40 тис.поранених. Зруйновано 2/3 будинків міста, 52 з 55 лікарень. В наступні тижні загинули ще 12 тис. чоловік.
8 серпня 1945 р. - СРСР почав наступ на позиції японських військ у Маньчжурії. План операції передбачав оволодіння Південним Сахаліном і Курильськими островами, звільнення Північно-Східного Китаю та Північної Кореї. Головний удар радянських військ направлявся проти Квантунської армії.
9 серпня 1945 р. бомбардування Нагасакі. Загинули25 тис. чоловік.
2 вересня 1945 р. - у Токійській затоці на борту американського лінкора "Міссурі" Японія підписала Акт про капітуляцію.
Сахалін і Курильські острови передавались СРСР. Його війська окупували Маньчжурію і Північну Корею. Японські острови переходили під повний контроль армії США. Друга світова війна скінчилася.
Хроніка війни з Японією:
5 квітня1945 р. - денонсування радянським урядом пакту про нейтралітет з Японією.
6 та 9серпня 1945 р. - ядерне бомбардування США японських міст Хіросіма та Нагасакі.
8 серпня1945 р. - початок бойових дій радянських військ під командуванням О. Василевського проти Квантунськоі армії Японії.
14 серпня1945 p. - рішення японського уряду про капітуляцію.
1 вересня1945 р. - висадження радянського десанту на півдні Курильської гряди.
2 вересня1945 р. - підписання Акта про беззастережну капітуляцію Японії. Після капітуляції Японії завершилася Друга світова війна.
Робота над поняттями:
Капітуляція- припинення війни та визнання себе переможеним на умовах, запропонованих переможцем.
Тема: Слов’яни напередодні Великого переселення народів.
Розглянути життя слов’ян напередодні Великого переселення народів; -формувати в учнів вміння аналізувати історичні джерела про слов’ян; - виховувати інтерес до минулого наших предків.
План:
1.Історичні джерела про слов’ян.
2.Розселення слов’ян.
3.Суспільство та господарство.
4.Духовний світ.
У ІІ-І тис. до н.е. на території від Вісли до Дніпра зароджується народ , який давні історики називали венедами, склавинами, антами. Ми звемо їх слов’янами і вважаємо своїми предками.
Бесіда: -Звідки ми дізнаємося про слов’ян? -Які види історичних джерел ви знаєте?
робота з підручником, с.268. -Зачитати скільки письмових свідчень залишилося про слов’ян.
Робота з історичними джерелами додаток № 1). 1) Йордан « Історія готів» 2)Прокопій Кесарійський «Історія війн» 3)Маврикій «Стратегікон».
Існують різні теорії щодо походження слов’ян. Умовно їх поділяють на 2 групи: міграційна та автохтонна.
робота з підручником, с.267.- Зачитати думки вчених щодо походження слов’ян (Нестора –літописця, зарубіжних дослідників – міграційна; Геродота, М. Грушевського - автохтонна теорія).
Висновок: Таким чином слов’яни оселилися в районах Вісли, Карпат, Дністра, Південного Бугу, Прип’ятського Полісся, Верхнього Подніпров’я, Дунаю.
робота з контурними картами , с.15, завд. 5.
Робота з підручником, с.271.-Знайти і зачитати про поселення слов’ян.
Робота з ілюстрацією « Слов’янська господа», с.271.
Робота з документом,с.269 про суспільний устрій.- Що таке демократія? -В яких народів Стародавнього світу був демократичний устрій?
Прослухати вірш О. Олеся про слов’ян. -Які об’єднання слов’ян згадано у вірші?
Робота з терміном: віче, с.272.(записати в зошит).